Gå til innhold

Hvordan ville du prioritert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt alene med to barn. Jeg har beholdt huset, men det trenger å pusses opp. På grunn av økonomi, må dette gå i sakte tempo. Bad og kjøkken er fra 70 tallet og begge deler er nødvendig å tas. Samme med soverom og stue. Hvilken rekkefølge ville du tatt? Kjøkken eller bad først? Det tar sikkert et par år før jeg får tatt begge deler.

Anonymous poster hash: ebf3a...132

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bad først

Ekkelt

Anonymous poster hash: 003f5...ab5

Skrevet

Bad først

Ekkelt

Anonymous poster hash: 003f5...ab5

Skrevet

Kjøkken først, rett og slett fordi du ilbringer mer tid der. Et lekkert bad er selvsagt herlig, men du skal jo teknisk sett bare gjøre fra deg og dusje der, så det går an at det ser slitt ut. Kjøkkenet derimot vil man normalt bruke en del tid på, og det er mye mer hyggelig å lage mat osv der når det ser hyggelig og fint ut. Greit med nye hvitevarer også.

Anonymous poster hash: 929f6...6b6
Skrevet

Jeg ville også tatt badet først. Hovedgrunnen til det er at bad er det som kan bli dyrest å fikse senere, hvis det blir vannskade, muggskade eller lignende. Så badet bør ha førsteprioritet.

Stue, soverom og kjøkken kan eventuelt - om det er litt krise - gjøres mye lysere og hyggeligere med litt maling. Kjøp maling når det er kampanjer, da trenger det ikke koste så mye for et rom. Få en venn eller to til å hjelpe til, da tar det heller ikke lang tid. Det blir kanskje ikke perfekt, men det vil holde i flere år til inntil du har råd til å pusse dem opp slik du ønsker.

Men ville tatt badet først, siden det å ta det senere kan bli mye dyrere om du er uheldig.

Anonymous poster hash: 126f6...10e
Skrevet

Så lenge badet fungerer og ikke har lekasjer ville jeg tatt kjøkkenet før badet. Der tilbringer du mye mer tid. Det jeg ville tatt aller først var stua. Den er som regel ganske billig og enkel å gjøre noe med. Med å gjøre ferdig stua vill du være godt i gang og raskt ha det pent der du er mest med åpne øyne.

Anonymous poster hash: c7d1f...390
Skrevet

Kommer an på tilstanden til både bad og kjøkken. Er tilstanden på bade slik at det bare er fra 70-tallet, men ikke fukt, flis som faller av veggene og soppfritt, så ville jeg tatt kjøkken. Men er det antydning til fukt og slik, så helt klart bad. Samme vurdering for kjøkkenet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...