Gå til innhold

Dilemma, jobb ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er lærer og arbeidsledig. Tidligere jobbet jeg noen år på en skole hvor jeg trivdes svært godt, men pga kutt i stillinger fikk jeg ikke fortsette selv om de gjerne ville beholde meg.

Nå er saken slik: Jeg får dagpenger, men de mister jeg dersom jeg går inn i en stilling på 50% og det vil betyr mindre utbetaling en jeg får nå. Så til valget og dilemmaet.

1. Jeg har fått tilbud om en 50% stilling ved en skole. Den ligger et godt stykke unna og har et litt dårlig rykte. Jeg il få mindre penger enn nå, samt tape en del på reisevei. Men, det vil gi forutsigbarhet i den forstand at jeg vet at jeg har jobb til sommeren, og det kan jo være at det blir litt mer etter hvert.

2. Jeg har fått vikartimer ved den skolen jeg jobbet på før og hvor jeg trives kjempegodt. Her kjenner jeg alle kolleager, rutiner osv. Minst en av dem jeg er vikar for kommer antagelig til å bli borte lenger, og det ligger litt i kortene at en utlysing på stilling på opp mot 70-80% vil komme. Da med kontaktlæreransvar i tillegg. Jeg må i så fall søke, og det er ikke 100% sikkert at jeg får stillingen, men det er veldig sannsynlig. Det vil også bli til sommeren. Men her er det nå en veldig mye kanskje og men.

Jeg må bestemme meg i løpet av en uke, og heller mest mot alternativ 2, men er det fryktelig dumt av meg?

Anonymous poster hash: ebfa7...55f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg hadde tatt sjangsen på alternativ 2

Anonymous poster hash: a46c6...8ab
Skrevet

Jeg hadde satset på alternativ 2. Hilsen arbeidsledig lærer som jobber som ringevikar.

Anonymous poster hash: aea34...c9f
Skrevet

Så det er ikke helt uansvarlig av meg å satse på alternativ 2 altså? Jeg vil jo gjern få noe mer fast enn bare timer, men får helt vondt i magen av å tenke på alternativ 1. Likevel kan jeg jo i vertste fall risikere at det ikke blir noe av alternativ to i det hele tatt.

HI

Skrevet

Jeg ville også gått for alternativ 2.

Anonymous poster hash: 0662a...daf
Skrevet

Jeg ville også ha gått for alternativ 2 :)

Skrevet

Alternativ to uten å blunke.

Når det er sagt er dagpenge reglene til nav helt på trynet!

Anonymous poster hash: e8c4a...9f0

Skrevet

Alternativ to uten å blunke.

Når det er sagt er dagpenge reglene til nav helt på trynet!

Anonymous poster hash: e8c4a...9f0

Ja, jeg er helt enig! Jeg VIL jobbe, virkelig vil, men jeg har ikke råd til å gå enda ned mer i "lønn" enn nå egentlig og har derfor faktisk måtte si nei til noen vikartimer. Det er utrolig rart at jeg ikke kan jobbe opp til samme %-grense som jeg får dagpenger av før jeg mister dem. Det er tross alt ganske stor forskjell på å få utbetalt 50% lønn og ca 62% lønn.

Men fint å se at så mange er enig med meg i alternativ 2. Jeg følte kanskje at det var så usikkert, men jeg vet jo også at det alltid dukker opp nye vikartimer uansett på den skolen.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...