Gå til innhold

Veganere!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min bor i USA i år, og vil jeg skal sende over norsk sjokolade så hun får gitt bort til jul!

Det er greit det, men en av mottakerene er veganer og da bortfaller jo omtrent all slags sjokolade....

Er du veganer?? Hvilken sjokolade kan jeg kjøpe? Fortrinnsvis en norsk en da :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er storsett bare noen mørke sjokolader som er melkefri. Jeg syntes den til angelmark på coop er av de bedre. Eller så kan det hende at de har noe på helsekosten. Den hvite uten melk smaker dritt. Men jeg er ikke veganer, jeg tåler bare ikke melk. men har noen nære venner som er det, tror de storsett bestiller på nettet fra utlandet for å få kjøpt sjokolader som ikke er bar mørke.

Anonymous poster hash: de934...066

Skrevet

Den mørke sjokoladen fra minde er vegansk, en av dem iallefall så du må sjekke innholdsfortegnelsen.

Mannen min pleier å kjøpe den i smågodt hylla men tror de har stor plate også.

Skrevet

Og Troika da :) Har de den i usa? Tror ikke det, den er jo veldig god så ville kjøpt den. Litt spennende også :)

Skrevet

Og Troika da :) Har de den i usa? Tror ikke det, den er jo veldig god så ville kjøpt den. Litt spennende også :)

Tror nok det kan bli Troika ja! Den er vel typisk norsk???

Åh, så mye lettere med Melkesjokolade :P

Skrevet

Tror nok det kan bli Troika ja! Den er vel typisk norsk???

Åh, så mye lettere med Melkesjokolade :P

Troika inneholder vel litt melk så er vegetarisk men ikke vegansk...

Skrevet

Inneholder ikke troika gelating også da? Der er vertfall ikke vegansk

Anonymous poster hash: de934...066

Skrevet

Søren, Troika er vegetarisk, IKKE vegansk.... Uff, så vanskelig :P

Skrevet

Jepp, var litt kjapp der gitt. Den sto på lista, trodde alt var vegansk da :) Vegetarisk.....synd for den er typisk norsk vil jeg si :)

Skrevet

Poenget med norsk sjokolade er jo at den er så god (det er ikke de uten melk). Ville heller funnet noe annet til veganeren. Det er mye større utvalg for vegsnere i USA enn i Norge uansett.

Anonymous poster hash: 380d0...71c

Skrevet

Poenget med norsk sjokolade er jo at den er så god (det er ikke de uten melk). Ville heller funnet noe annet til veganeren. Det er mye større utvalg for vegsnere i USA enn i Norge uansett.

Enig i at det er bedre utvalg i USA enn i Norge. Ikke enig i at sjokoladen er så god pga melk. Nesten ALLE land mener de har den beste sjokoladen, det er fordi det er den de er oppokst med og dermed vandt med. Grandiosa er et godt eksempel, ikke mange turister som smaker den og hopper i taket. at er følelser, tradisjoner og vaner.

Mine finske/svenske/Australske venner har servert meg "verdens beste sjokolade" som tilfeldigvis var tatt med fra deres hjemmland. Jeg liker ikke sjokolade med melk (som egentlig er melkepulver). Jeg liker best helt mørk sjokolade, god og eksklusiv mørk sjokolade er ofte vegansk. 

Den beste sjokoladen jeg spiser er den jeg har laget selv, egentlig veldig lett. Kjøper ingredienser fra www.okosjokolade.no

Skrevet

Har vært på Meny (butikken med best utvalg her), de hadde kun vegansk sjokolade importert fra England... Da blir jo poenget borte!

Alle amr. jeg har vært i befatning med, mener at norsk sjokolade er best :D

Men har dere et annet forslag da??

Skrevet

Enig i at det er bedre utvalg i USA enn i Norge. Ikke enig i at sjokoladen er så god pga melk. Nesten ALLE land mener de har den beste sjokoladen, det er fordi det er den de er oppokst med og dermed vandt med. Grandiosa er et godt eksempel, ikke mange turister som smaker den og hopper i taket. at er følelser, tradisjoner og vaner.

Mine finske/svenske/Australske venner har servert meg "verdens beste sjokolade" som tilfeldigvis var tatt med fra deres hjemmland. Jeg liker ikke sjokolade med melk (som egentlig er melkepulver). Jeg liker best helt mørk sjokolade, god og eksklusiv mørk sjokolade er ofte vegansk.

Den beste sjokoladen jeg spiser er den jeg har laget selv, egentlig veldig lett. Kjøper ingredienser fra www.okosjokolade.no

Hvis du ser på YouTube på slike "utlendinger smaker norsk mat" kommentere alle at norsk sjokolade er supergod. Som regel er det melkesjokolade de smaker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...