Gå til innhold

Noen som har fått voldsoffererstatning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle så gjerne søkt, men det at man må anmelde overgriper stopper meg. Men hva skjer forøvrig hvis overgriper er død?

Anonymous poster hash: e435e...0bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det vært en psykisk vanskelig prosess eller var det "deilig" å fordele ansvaret og skylden der det hørte hjemme? Var det noen forhold som gjorde at du vurderte å ikke anmelde?

Skrevet

jeg har fått det. Var aldri i tvil om å anmelde. Det var deilig å få gitt utrykk for at dette ikke var greit. Saken ble henlagt, ppa usikkerhet ang tilregnlighet, men jeg fikk erstatning da, så det ble et plaster på såret.

Skrevet

Jeg har fått etter langvarige overgrep i barndommen. Jeg anmeldte først nå for noen år siden fordi jeg har vært livredd for overgriperen. Saken ble henlagt, men jeg fikk erstatning. 200 000 i oppreisning, og 1 mill i menerstatning og tapt inntekt.

Jeg er utrolig glad jeg søkte. Det var jævlig tøft for man må gå igjennom alt som har skjedd i detaljer, men så verdt det til slutt. Jeg følte at jeg fikk på en måte en avslutning. Akkurat de pengene var ikke så viktig sånn sett (men kommer veldig godt med selvfølgelig), men bare å ha det svart på hvitt at staten tror meg var helt fantastisk!!

Bare spør hvis det er noe mer du lurer på :)

Anonymous poster hash: fffc1...088

Skrevet

Jeg har fått 2 ganger for 2 forskjellige voldtekter.

Men ja man må anmelde.

Anonymous poster hash: 93e19...974

Skrevet

Hva når jeg ikke husker helt det som skjedde? Dvs, jeg husker bruddstykker og korte episoder bare. Og hva vil skje når man anmelder noen? Han som forgrep seg på meg var selv ung (ungdom) og jeg syns ærlig talt at det er vanskelig å fordele skylden, selv om jeg vet jeg ikke var delaktig i så måte. Men likevel. Det er så tåpelig, men JEG er redd for å ødelegge noe for Ham nå i voksen alder. Mens jeg selv sitter her helt ødelagt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...