Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #1 Skrevet 25. september 2015 Datteren min på 11 måneder har den siste måneden begynt å snakke. Hun sier nå mamma, pappa, hei, hadet (og vinker) natta og i tillegg har hun tre egne ord for sulten, tørst og hund. Flere sier hun er langt fremme. Min første så jeg aner ikke. Når begynte din å si flere ord? Min datter sa natta fra hun var ni måneder så har de andre ordene rent på nå den siste måneden. Anonymous poster hash: 1b997...f47
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #2 Skrevet 25. september 2015 Tror det er helst vanlig. Jeg hadde en som snakket veldig tidlig og satte sammen et par ord i god tid før han fylte et år, han var treg motorisk. Nestemann pratet også og hadde mange ord før 1 årsdagen, men var tidlig ute motorisk. Jeg jobbet i barnehage og vi hadde en gutt på 9 måneder som satte sammen setninger. Han nektet å røre seg, satt bom fast der vi satte han på gulvet, og satt å kommanderte alle til å hente ting og flytte seg! Helt rart å høre en så liten fyr prate så mye! Anonymous poster hash: 0d549...639
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #3 Skrevet 25. september 2015 Tror det er helst vanlig. Jeg hadde en som snakket veldig tidlig og satte sammen et par ord i god tid før han fylte et år, han var treg motorisk. Nestemann pratet også og hadde mange ord før 1 årsdagen, men var tidlig ute motorisk. Jeg jobbet i barnehage og vi hadde en gutt på 9 måneder som satte sammen setninger. Han nektet å røre seg, satt bom fast der vi satte han på gulvet, og satt å kommanderte alle til å hente ting og flytte seg! Helt rart å høre en så liten fyr prate så mye! Anonymous poster hash: 0d549...639 Hehe. Datteren min er faktisk litt treg med å bevege seg rundt. Ligger helst rolig og skravler. Anonymous poster hash: 1b997...f47
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #4 Skrevet 25. september 2015 Det er individuelt. Min sa fem-seks ord da han var ti mnd, men kun ca 20 nå når han er 15 mnd. Det er kjekt å følge med på utviklingen deres:-) Anonymous poster hash: 55749...ee5
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #5 Skrevet 25. september 2015 Eldste snakket ikke før han var rundt 20mnd.. Minste snakket på inn og utpust fra 9mnd.. Har pratet mye og lange setninger fra 1års alderen. . Anonymous poster hash: 0da98...43c
Mamma til 2 søte Skrevet 25. september 2015 #6 Skrevet 25. september 2015 (endret) Mi på 10 mnd sier ingenting foreløpig☺ stresser ikke med det. Storesøster pratet som en foss fra hun var 1,5 år. Endret 25. september 2015 av Mamma til 2 søte
Lille krøll Skrevet 25. september 2015 #7 Skrevet 25. september 2015 Min sa kun mamma som 12 mnd. Pappa som 13 mnd så kom det sakte. Som 2,5 fikk jeg høre hun var langt fremme i det å følge en samtale fremover. Alltid vært tidlig motorisk.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #8 Skrevet 25. september 2015 Min har ikke veldig mange ord enda er vel ca 21 mnd. Men har noen ord og gjør seg veldig forstått med kroppspråk, å har på en måte laget sitt eget tegn til tale språk. Hun har vært tidlige på det motoriske da, liksom ikke hatt tid eller bry til å snakke. Så føler det er veldig inviduelt har venner med barn som har hatt kjempe utviklet språk før 2 års alderen til de som snakker uforståelig når de er tre. Anonymous poster hash: 6fef6...351
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #9 Skrevet 25. september 2015 Eldste snakket ikke før han var rundt 20mnd.. Minste snakket på inn og utpust fra 9mnd.. Har pratet mye og lange setninger fra 1års alderen. . Anonymous poster hash: 0da98...43c LANGE setninger fra fylte ett? Anonymous poster hash: ce98b...c2d
februarprins2013 Skrevet 26. september 2015 #10 Skrevet 26. september 2015 helt vanlig,min var 7mnd når han sa mamma, sa masse som 11 månder ,men sikkelig setninger og slik kom ikke før etter han hadde fylt 2 år, og nå er han 2 år og 7mnd og snakker som en foss og synger masse
Mamma til 2 søte Skrevet 26. september 2015 #11 Skrevet 26. september 2015 Mi på 10 mnd sier ingenting foreløpig☺ stresser ikke med det. Storesøster pratet som en foss fra hun var 1,5 år.Eller jo, nå sier hun mamma og pappa ☺ har øvd iherdig 😂
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #12 Skrevet 26. september 2015 Min sa ca 4 ord da han fylt 2 år. Laaangt fram motorisk, men treg språklig. Da han ble tre år var han helt aldersadekvat språklig, så skjedde mye på ett år. Hadde ikke "tid" til å prate før etter fylte to år. Var høyt og lavt all sin våkne tid. Nr 2 ser ut til å bli helt lik. Aldri bablet noe særlig og ikke interessert i bøker, sanger, når vi prater osv. Men full fart hele tiden. Har det supertravelt motorisk og gikk da han var ni mnd. Er nå 1 1/2. Anonymous poster hash: 78e4a...319
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå