Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #1 Skrevet 25. september 2015 Jeg har akkurat bikket uke 20, og oppdaget nettopp friskt (men ikke så mye) blod på papiret da jeg tørket meg. Det kommer fra skjeden. Stresset veldig i går da jeg er alene hjemme med barnet vårt og vi hadde mye vi skulle gjøre, og kjente jeg var øm i magen. Da jeg stod opp i dag fikk jeg en kort, men sterk smerte i magen, men det forsvant i løpet av et par sekunder. Skulle egentlig gjøre meg klar for jobb og bhg-levering, men nå sitter jeg bare og gråter. Hvem ringer jeg til? Må få meg på ultralyd, greier ikke å slå meg til ro med noe annet, men er jo såpass kort på vei at de ikke kan redde barnet om det skulle komme nå. Var på OUL for en uke siden, da så vi en helt frisk baby. Dette er så vondt. Anonymous poster hash: c87df...a40
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #2 Skrevet 25. september 2015 Lrgevakt Anonymous poster hash: ead82...eb3
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #3 Skrevet 25. september 2015 Om du har vært på oul fik du vel beskjed at du heretter kunne ringe fødeavdelingen om det skulle oppstå noe? Det gjorde jeg. Anonymous poster hash: 2c8e2...bf7
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #4 Skrevet 25. september 2015 Takk for svar. Fikk ikke beskjed på oul om å ringe fødeavdelingen om det skulle være noe, men de har kanskje ulik praksis på de forskjellige sykehusene? Ringte legevakten, der fikk jeg ikke komme, så må vente til fastlegen åpner. Anonymous poster hash: c87df...a40
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #5 Skrevet 25. september 2015 Siste er Hi Anonymous poster hash: c87df...a40
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #6 Skrevet 25. september 2015 Takk for svar. Fikk ikke beskjed på oul om å ringe fødeavdelingen om det skulle være noe, men de har kanskje ulik praksis på de forskjellige sykehusene? Ringte legevakten, der fikk jeg ikke komme, så må vente til fastlegen åpner. Anonymous poster hash: c87df...a40 Det er ikke verre enn å prøve å ringe føden og fortelle de situasjonen din. Håper det bare er ett sprukket blodkar eller noe ufarlig. Krysser fingrene for deg. Anonymous poster hash: 2c8e2...bf7
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #7 Skrevet 25. september 2015 Ring føden og spør. Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite. Legevakt eller fastlege kan vel ikke finne ut så mye. Jeg ville ringt føden først, så jordmor og eventuelt privat ul eller gynekolog om du ikke fikk komme til en av de to første. De kan ikke gjøre noe, men de kan stoppe en eventuelt for tidlig fødsel, sjekke lengden på livmorhalsen og gi deg råd. Anonymous poster hash: f5518...132
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #8 Skrevet 25. september 2015 Tak for svar, alle! Nå har jeg ringt føden, de kunne heller ikke gjøre noe, anbefalte også fastlegen. Tviler på fastlegen kan gjøre så mye, men ringer de når de åpner. Har ikke gått til jordmor enda, men skal ta kontakt med ei som utfører ultralyder om det blir nødvendig. Jeg tar vel sorgene på forskudd, men synes det er så vondt når ingen kan ta meg inn... Anonymous poster hash: c87df...a40
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #9 Skrevet 25. september 2015 Tak for svar, alle! Nå har jeg ringt føden, de kunne heller ikke gjøre noe, anbefalte også fastlegen. Tviler på fastlegen kan gjøre så mye, men ringer de når de åpner. Har ikke gått til jordmor enda, men skal ta kontakt med ei som utfører ultralyder om det blir nødvendig. Jeg tar vel sorgene på forskudd, men synes det er så vondt når ingen kan ta meg inn... Anonymous poster hash: c87df...a40 Det er nok fordi det uansett ikke er noe de kan gjøre. Kjenner du liv? Ta kontakt med ul privat eller jordmor! Anonymous poster hash: f5518...132
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #10 Skrevet 25. september 2015 Tak for svar, alle! Nå har jeg ringt føden, de kunne heller ikke gjøre noe, anbefalte også fastlegen. Tviler på fastlegen kan gjøre så mye, men ringer de når de åpner. Har ikke gått til jordmor enda, men skal ta kontakt med ei som utfører ultralyder om det blir nødvendig. Jeg tar vel sorgene på forskudd, men synes det er så vondt når ingen kan ta meg inn... Anonymous poster hash: c87df...a40 Jeg synes mange gravide blir behandlet dårlig... Anonymous poster hash: ead82...eb3
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #11 Skrevet 25. september 2015 Masse lykke til. Anonymous poster hash: 80ffb...07b
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #12 Skrevet 25. september 2015 Du må jo få sjekket... herregud, stakkars menneske 💖 jeg ville ringt ringt føden igjen. Eller legevakten. Håper det går bra! Anonymous poster hash: cf880...a9a
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #13 Skrevet 25. september 2015 Du må jo få sjekket... herregud, stakkars menneske 💖 jeg ville ringt ringt føden igjen. Eller legevakten. Håper det går bra! Anonymous poster hash: cf880...a9a
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #14 Skrevet 25. september 2015 Ingenting de kan gjøre er bare tull. De har både doppler og ultralydapparat! Klart det er noe de kan gjøre!!! Anonymous poster hash: cf880...a9a
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #15 Skrevet 25. september 2015 Har du Volvat i nærheten? Dra til en gynekolog der. Koster 1500, men du kan få faktura. Kjenner du liv? Anonymous poster hash: 4e9e0...aa4
Katta82 Skrevet 25. september 2015 #16 Skrevet 25. september 2015 Tak for svar, alle! Nå har jeg ringt føden, de kunne heller ikke gjøre noe, anbefalte også fastlegen. Tviler på fastlegen kan gjøre så mye, men ringer de når de åpner. Har ikke gått til jordmor enda, men skal ta kontakt med ei som utfører ultralyder om det blir nødvendig. Jeg tar vel sorgene på forskudd, men synes det er så vondt når ingen kan ta meg inn... Anonymous poster hash: c87df...a40 Fastlegen skal bare vurdere deg. Han tar kontakt med dei som kan undersøke deg vidare om han meiner det er behov for det. Føden vil ikkje ta i mot oss uten henvisning når vi ikkje er komt lengre på vei. Mest sannsynlig er det bare et sprukket blodkar i kjeden. Håper det ikkje er noko gale! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #17 Skrevet 25. september 2015 Men har du ikke begynt på kontroller hos jordmor? De kan lytte og finne fosterlyd. De kan også henvise deg videre til poliklinisk. Det gjorde de på meg. Anonymous poster hash: 9aed4...6e5
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #18 Skrevet 25. september 2015 Hei igjen, Jeg begynte å lese svarene deres da jeg var på sykehuset og ble så rørt at jeg bare måtte legge mobilen bort. Ikke så kjekt å sitte hulkende i sykehusgangen... I nitiden i dag fikk jeg komme inn til en fantastisk lege på legekontoret mitt, han undersøkte meg med et bærbart ultralydapparat og vi fikk se en aktiv, liten baby. Han ville likevel at jeg skulle undersøkes nærmere og fikk ordnet time på gynekologisk poliklinikk på sykehuset. Etter lang venting kom jeg inn og alt så fint ut, sannsynligvis kommer blødningen fra livmorhalsen. Den har visst begynt å "vrenge seg ut" veldig tidlig hos meg, og tåler jo normalt veldig lite. Har ikke gjort noe som kan forårsake blødningen (som samleie e.l.), men var ganske aktiv i går. Jeg kjenner masse liv, men det var veldig godt å få sjekket at alt er helt bra. Ble så redd og kjenner det fortsatt sitter i, heldigvis ser det jo ut til å gå helt fint. Igjen, takk for svar! Anonymous poster hash: c87df...a40
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #19 Skrevet 25. september 2015 Siste er Hi, glemmer det der hele tiden... Anonymous poster hash: c87df...a40
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #20 Skrevet 25. september 2015 Men har du ikke begynt på kontroller hos jordmor? De kan lytte og finne fosterlyd. De kan også henvise deg videre til poliklinisk. Det gjorde de på meg. Anonymous poster hash: 9aed4...6e5 Jeg skal ikke til jordmor før uke 24, følger de foreslåtte svangerskapskontrollene med kontroll uke 12 (lege), 18 (oul), 24 (jm), 28,++. - Hi Anonymous poster hash: c87df...a40
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #21 Skrevet 25. september 2015 Hei igjen, Jeg begynte å lese svarene deres da jeg var på sykehuset og ble så rørt at jeg bare måtte legge mobilen bort. Ikke så kjekt å sitte hulkende i sykehusgangen... I nitiden i dag fikk jeg komme inn til en fantastisk lege på legekontoret mitt, han undersøkte meg med et bærbart ultralydapparat og vi fikk se en aktiv, liten baby. Han ville likevel at jeg skulle undersøkes nærmere og fikk ordnet time på gynekologisk poliklinikk på sykehuset. Etter lang venting kom jeg inn og alt så fint ut, sannsynligvis kommer blødningen fra livmorhalsen. Den har visst begynt å "vrenge seg ut" veldig tidlig hos meg, og tåler jo normalt veldig lite. Har ikke gjort noe som kan forårsake blødningen (som samleie e.l.), men var ganske aktiv i går. Jeg kjenner masse liv, men det var veldig godt å få sjekket at alt er helt bra. Ble så redd og kjenner det fortsatt sitter i, heldigvis ser det jo ut til å gå helt fint. Igjen, takk for svar! Anonymous poster hash: c87df...a40 Så bra at babyen er ok. Kanskje du bare må ta det litt mer med ro fremover. Forstår veldig godt at du ble redd. Anonymous poster hash: 2c8e2...bf7
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #22 Skrevet 25. september 2015 Så fint at alt er bra, bare ta det litt roligere. Håper resten av svangerskapet forløper uten mer komplikasjoner. Stor klem til deg, Anonymous poster hash: ead64...5d2
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #23 Skrevet 25. september 2015 Grunnen til at vi må ha nådd uke 23 (sikkert ulike praksis) er at de ikke gjør noe for å stoppe fødselen/redde barnet før den tid. Kjipt men sant. Hva skulle de gjort om alle ringte føden for blødning, smerter, kynnere osv? Jeg blødde i uke 8, i uke 15, i uke 27 og nå i uke 36. Jeg får komme på føden ved blødning nå, men før uke 23 måtte jeg finne andre steder å henvende meg. Håper du får et fint svangerskap videre, godt at alt var bra Anonymous poster hash: d5f59...86b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå