Gå til innhold

Uff, har funnet drømmevalpen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... men har ikke ferie før til neste år, så må vente. Er helt fortapt, alt passer perfekt. Den er helt sånn vi har sett for oss, rase, farger, helse, størrelse og rett i nærheten her. Og nå må jeg la noen andre kjøpe "min" valp. BLÆ, måtte bare sutre litt.

Anonymous poster hash: 4a36d...05b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ikke har ferie.

Ta de første dagene fri og evt få noen eller dra hjem i lunsjen noen dager etterpå.

Skrevet

Du må ikke har ferie.

Ta de første dagene fri og evt få noen eller dra hjem i lunsjen noen dager etterpå.

Eh, nei....

Anonymous poster hash: 00ad5...369

Skrevet

Du må ikke har ferie.

Er du seriøs? Mener du at en 8 uker valp skal ha lært seg å være hjemme alene en arbeidsdag med kun besøk i lunchen? Jeg håper virkelig ikke du har gjort dette med en valp.

Det tar lang tid å trene en valp til å være trygg alene. Og det skal trenes veldig gradvis med kun noen minutter av gangen.

Anonymous poster hash: 773d9...b9e

Skrevet

Du må ikke har ferie.

Jo, jeg mener at en valp ikke skal være alene hjemme de første ukene. Jeg vil gradvis venne den til å være alene slik at jeg forhåpentligvis etterhvert får en trygg hund som klarer å være alene hjemme. Har planlagt å bruke ferien neste år på det, men så dukket jo denne opp og stjal hjertet mitt. Sukk, må nok bare la den gå. :(

Skrevet

Ingen som kan være dagmamma da?

Mamma'n min var det for min hund til han var 7 måneder.

Sette en annonse i lokalavisa?

Anonymous poster hash: 8ace4...e03

Skrevet

Kommer ikke på noen dessverre. En venninne tilbød seg, men det krever jo at personen er hjemme hver dag og ikke svikter. Hun bor en time unna, så det er ikke helt realistisk. :( Kan jo hende man kunne satt inn en annonse et sted ja, men jeg ser at noen på Finn har hatt en slik annonse ute lenge. Det er omtrent samme type hund også. Det er kanskje litt risky å gamble på det. :(

Skrevet

Kommer ikke på noen dessverre. En venninne tilbød seg, men det krever jo at personen er hjemme hver dag og ikke svikter. Hun bor en time unna, så det er ikke helt realistisk. :( Kan jo hende man kunne satt inn en annonse et sted ja, men jeg ser at noen på Finn har hatt en slik annonse ute lenge. Det er omtrent samme type hund også. Det er kanskje litt risky å gamble på det. :(

Det kommer nok flere drømmevalper. Jeg hadde en dømmevalp på prøve noen dager (skulle sjekke om vi reagerte allergisk), men måtte dessverre levere den tilbake. Noen måneder etter fant vi en ny valp, en litt annen type, og jeg måte helt til Sverige for å hente den. Men den har nå vist seg å være drømmehunden over alle drømmehunder. Allergivennlig, rolig, søt, myk, snill, morsom, leken, kosete, kan være alene hjemme, kan bli passet av andre, liker  kjøre bil, snill mot andre hunder, snill mot alle mennesker, ikke redd for lyn og fyrverkeri osv osv.

Anonymous poster hash: de9ca...f9a

Skrevet

Den eldre garde leser ikke på finn. Naboen min feks er 70 år og spurte om han kunne få låne min hund på dagtid. Han hadde lenge tenkt å spørre da han savnet sin hund men ikke ville ha ansvaret lengre. Han sa han var redd for å virke påtrengende.

Selvsagt fikk han det.

Sett opp lapper på butikken feks.

Skrevet

Så dere mener seriøst at valpen skal bli oppdratt av to forskjellige personer fra starten av? Bli flyttet hit og dit hver dag? At et fremmed menneske skal ta dotrening osv på dagtid mens eier er på jobb? Alt det fordi det er drømmehunden til HI og hun bare mååååååå ha den?

Det er oppskriften på en usikker hund.

Vent til du har mulighet til å ta ferie HI.. Jeg har hatt valp og det er faktisk mye jobb. Den jobben vil du ta selv, er jo halve moroa😊

Anonymous poster hash: e1efb...50b

Skrevet

Søk om å få ta ut av neste års ferie. Stort sett ingen problem

Skrevet

Så dere mener seriøst at valpen skal bli oppdratt av to forskjellige personer fra starten av? Bli flyttet hit og dit hver dag? At et fremmed menneske skal ta dotrening osv på dagtid mens eier er på jobb? Alt det fordi det er drømmehunden til HI og hun bare mååååååå ha den?

Det er oppskriften på en usikker hund.

Vent til du har mulighet til å ta ferie HI.. Jeg har hatt valp og det er faktisk mye jobb. Den jobben vil du ta selv, er jo halve moroa😊

Anonymous poster hash: e1efb...50b

Ja du virket virkelig som et erfarent hundemenneske.

En valp trenger masse kjærlighet og omsorg. Så lenge dotreningen er lik så spiller det ingen rolle hvor det trenes.

Å oppleve forskjellige miljøer er bare positivt. En valp skal oppleve masse og så lenge det er omsorgsfulle personer med kunnskap om hund er det bare positivt å ha flere omsorgspersoner og forskjellige miljøer til valpen.

Skrevet

Det kommer nok flere drømmevalper. Jeg hadde en dømmevalp på prøve noen dager (skulle sjekke om vi reagerte allergisk), men måtte dessverre levere den tilbake. Noen måneder etter fant vi en ny valp, en litt annen type, og jeg måte helt til Sverige for å hente den. Men den har nå vist seg å være drømmehunden over alle drømmehunder. Allergivennlig, rolig, søt, myk, snill, morsom, leken, kosete, kan være alene hjemme, kan bli passet av andre, liker  kjøre bil, snill mot andre hunder, snill mot alle mennesker, ikke redd for lyn og fyrverkeri osv osv.

Anonymous poster hash: de9ca...f9a

Ja, det gjør nok det. :) Jeg er sikkert på at valpen vi kjøper uansett blir helt fantastisk. Kan jeg spørre hva slags hund du har? :)

Skrevet

Søk om å få ta ut av neste års ferie. Stort sett ingen problem

Jeg er dessverre rimelig ny i jobben, så har ikke opparbeidet meg noe ferie, og synes det er ubehagelig å spørre om ferie såpass raskt. Det er mye å gjøre også, så det blir nok uansett vanskelig. Dessverre. :( Jeg får smøre meg med tålmodighet og vente til neste vår/sommer. Er jo uansett hyggelig å ha god tid med valpen. :)

Skrevet

Respekt til deg Hi, som faktisk vet hva det krever av en å skaffe seg hund, og ikke minst valp! Den perfekte valpen kommer til å bli deres og den vil være heldig som får deg til matmor :)

Anonymous poster hash: 45e20...c91

Skrevet

Respekt til deg Hi, som faktisk vet hva det krever av en å skaffe seg hund, og ikke minst valp! Den perfekte valpen kommer til å bli deres og den vil være heldig som får deg til matmor :)

Anonymous poster hash: 45e20...c91

Å, tusen takk for fine ord! :) Jeg har ønsket meg hund i mange år, har tenkt seriøst på det et halvt års tid. Har gjort grundig research av ulike raser og oppdrettere, og har tenkt at dette ikke skal være et spontankjøp, men godt planlagt. Jeg vet jo at det er det beste, og at det er det som skal til for at vi får en best mulig start. Jeg kunne bare ønske denne skjønne lille krabaten hadde blitt født litt senere. ;) Men som sagt; Valpen vi får kommer uansett til å bli fantastisk! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...