Gå til innhold

Snart 5 slutte med bleie om natten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min blir 5 nå i oktober. Han ville gjerne slutte med bleie om natten nå for litt siden. Helt supert det, men det er ett til to uhell hver natt og sånn har det vært i mange uker. Vi står opp og skifter på sengen hver gang selvsagt. Blir litt usikker på om vi skal fortsette med dette eller gå tilbake til bleie. Vil gjerne ha tips og erfaringer.

Anonymous poster hash: a5f2a...dd8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har ikke jeg barn selv, men er ikke 5 veldig sent å slutte med bleie:o? Han starter vel på skolen neste år?

Anonymous poster hash: 4da42...0de

Skrevet

Her tok jeg barnet på do før jeg selv la meg i starten. Hun tisset i sovende tilstand :P Ikke gi drikke etter leggetid og pass på at han går på do rett før leggetid. 

Anonymous poster hash: 68c93...7a7
Skrevet

Nå har ikke jeg barn selv, men er ikke 5 veldig sent å slutte med bleie:o? Han starter vel på skolen neste år?

Anonymous poster hash: 4da42...0de

Min er 8 og bruker bleie om natten. Her utredes han nå på sykehuset. Mye du ikke vet om barn, men dette er veldig normalt 10% eller noe. Ikke noe de kan noe for.

Min gutt sluttet med bleier da han var 2.5 år....men på natten tisser han da på seg i søvne....

Anonymous poster hash: 6862f...271

Skrevet

Her tok jeg barnet på do før jeg selv la meg i starten. Hun tisset i sovende tilstand :P Ikke gi drikke etter leggetid og pass på at han går på do rett før leggetid.  Anonymous poster hash: 68c93...7a7

Dette har jeg gjort i kanskje 3-4 mnd etter bleieslutt også.

Skrevet

Han bruker jo ikke bleie på dagen selvsagt. Vi tisser alltid før legging, men fortsatt uhell hver natt. Har hørt at dette kan være hormonelt? Hilsen HI

Skrevet

Han bruker jo ikke bleie på dagen selvsagt. Vi tisser alltid før legging, men fortsatt uhell hver natt. Har hørt at dette kan være hormonelt? Hilsen HI

Om dere ikke har vært hos lege ville jeg tatt en tur. Man kan få medisiner for dette om det er nødvendig

Anonymous poster hash: 68c93...7a7

Skrevet

Nei har ikke vært inne på tanken på medisinering enda. Tenker at han kanskje bare ikke er helt klar enda. HI

Skrevet

Lag en kalender der han får tegne sol på de nettene han er tørr og sky på de der han har uhell. Den metoden har vi begynt med og med stort hell... Fungerer kanskje best om man noen netter som er tørr da, men verdt å prøve. Ungene blir litt mer bevist, min har hvertfall blitt flinkere å tisse oftere på dagtid og drikker ikke så mye før leggetid. Og det er ofte det som skal til for å bli tørr om natten.

Skrevet

Det finnes truer for folk om tisser på seg.

Merket heter Kylie, er sikkert flere også. Finnes for barn og voksne. Får de sikkert på apoteket

Anonymous poster hash: 8c5f7...78d

Skrevet

Ofte venter folk for lenge med å ta nattbleia etter at barnet slutter med bleie om dagen. Jo lengre tid det går, jo vanskeligere er det for barnet å kontrollere dette om natten.

Dette visste ikke jeg med førstemann, så han hadde bleie til han var nesten 5 på natta, og det var veldig vanskelig å slutte.

Barn nr. 2 hadde bleie på natta i 2 mnd etter bleieslutt og de to siste slutta på natta samtidig som på dagen da de var 2,5 år.

Ingen av de to siste har tissa i senga etter bleieslutt.

Anonymous poster hash: 939c3...cab

Skrevet

Jenta mi blir og 5 i oktober og bruker fortsatt bleie om natten og den er full så og si hver natt. Går på do før hun legger seg og drikker ikke mye heller. Hun var tørr på dagtid når hun var 2,5. Storesøster var tørr på natta 6 mnd etter bleieslutt på dagtid og sluttet og når hun var 2,5.

Det kan være at det modningssenteret i hjetnen ikke er ferdig utvikletvenda og man begynner vel ikke med behandling før etter fylte 6 år trur jeg.

Stresser ikke med det og tar det når det kommer.

Anonymous poster hash: 1f6e2...006

Skrevet

Forresten, engangskladder gård kjøpt på apoteket. Jeg har brukt de oppå lakenet, så slipper jeg å vaske lakenet etter hver natt.. Men husk tisselaken under laken også, kladden er ca 60*80cm eller noe i den duren, så kan havne utenfor avogtil...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...