Gå til innhold

1.klassing. Dress eller todelt vinterklær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

.

Anonymous poster hash: 47dcb...a88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lurer jeg også på.. 

Anonymous poster hash: 0edf6...52b
Skrevet

Har kjøpt begge deler til min.

Ser for meg todelt på skolen. Men tenker vi bare på må se det an.

Anonymous poster hash: cd367...30c
Skrevet

Alle mine 4 barn har ønsket og brukt hel dress om vinteren. Når det er snø vil de ut og leke så fort som overhodet mulig når det er friminutt og en hel dress er definitivt raskest å kle på seg....

Ene sønnen min ønsket seg todelt, men da snøen kom angret han veldig så han tagg og bad om å få en hel dress istedenfor den todelte han hadde fått (da kjøpte vi en rimelig hel dress på salg til han så han hadde begge deler)

Anonymous poster hash: 8bda7...851
Skrevet

Min ville selv ha dress. Det er mye kjappere og enklere å ta av og på. 

Anonymous poster hash: cae6d...4ee
Skrevet

Dress fra i fjor

Anonymous poster hash: 343dc...8d3

Skrevet

Todelt på skolen. Kan jo sikkert like gjerne ha en dress hengende der, men.. Har liksom tenkt at de bruker han jakken alene når det passer og jakken med buksen når det passer..

Skrevet

Mine barn sliter bukser/dresser på knærne så de sjelden holder hele sesongen, så jeg har kjøpt delt fra siste året i barnehagen. Da kan jeg kjøpe ny bukse mens de har beholdt jakka og det er billigere. Har ikke fått noen klager på at det tar tid å kle på seg.

Anonymous poster hash: 8a17c...632

Skrevet

Her på skolen ønsker de seg at barna har dress.

Barnet foretrekker også dress.

Vi har fortsatt med det nå i 2. klasse

Vi har også goretex-bukse som kan brukes med ull under og vinterjakke.

Anonymous poster hash: 1c696...8b6
Skrevet

Her har de fleste dress i første (og andre) klasse. Kjappere å få på....

Anonymous poster hash: 8324d...c39

Skrevet

Stor forskjell tydeligvis rundt omkring.har hittil kun sett 1 unge med dress på skolen,de 5 årene jeg har hatt skolebarn.resten har todelt.

Skrevet

Hvorfor ønsker skolen dress?

Anonymous poster hash: 1f686...f02

Skrevet

Hvorfor ønsker skolen dress?

Anonymous poster hash: 1f686...f02

Det er mye raskere og lettere for barna å ta på selv :) Kjedelig om hele friminuttet går til påkledning.

Anonymous poster hash: 7f7cc...396

Skrevet

Fjerdeklassingene her ønsker fortsatt dress:-) de er så aktive og redde for å få snø mellom jakke og bukse...

Anonymous poster hash: cd5c0...99d

Skrevet

Her vil fortsatt 2 og 5 klassingen ha dress. Bruker ha vinterbukse i tillegg hjemme så de kan komme seg ut og leke på ettermiddagene også ( har frem til nå hatt to dresser til yngste) og bruke den sammen med vinterjakken.

Forstår de veldig godt. 

Anonymous poster hash: f9da9...02c
Skrevet

Jeg har begge deler til mitt skolebarn hun går nå i 3.kl men erfaringen sier dress siden den er kjappere og ta på ☺

Skrevet

Kommer til å kjøpe todelt. Jakke må man jo uansett ha.

I første klasse er vel både dress og todelt vanlig, men fra andre klasse er det svært få som går til skolen i dress. Datteren min hadde ihvertfall nektet plent!

Anonymous poster hash: 6a249...3bc

Skrevet

I første klasse er vel både dress og todelt vanlig, men fra andre klasse er det svært få som går til skolen i dress. Datteren min hadde ihvertfall nektet plent!

Mens på skolen vår brukte veldig mange dress i 5.klasse og mine barn har aldri brydd seg om de går i dress eller ikke. Bortsett fra de første skoleårene, da de virkelig ønsket seg dress.

Skrevet

Mens på skolen vår brukte veldig mange dress i 5.klasse og mine barn har aldri brydd seg om de går i dress eller ikke. Bortsett fra de første skoleårene, da de virkelig ønsket seg dress.

Da er det store forskjeller avhengig sv hvor man bor. Jenta mi i fjerde klasse hadde aldri i verden tatt på seg vinterdress til vinteren. Det hadde vært helt helt uaktuelt i fjor også. Ingen av hennes venninner i tredje klasse i fjor gikk i dress.

Blant førsteklassingene er det vel litt mer blandet, men er desidert mest todelt.

Bor i Oslo.

Skrevet

Da er det store forskjeller avhengig sv hvor man bor. Jenta mi i fjerde klasse hadde aldri i verden tatt på seg vinterdress til vinteren. Det hadde vært helt helt uaktuelt i fjor også. Ingen av hennes venninner i tredje klasse i fjor gikk i dress.

Blant førsteklassingene er det vel litt mer blandet, men er desidert mest todelt.

Bor i Oslo.

Her har de fleste dress veldig lenge, med da henger som regel dressen på skolen ig brukes der. Ikke til og fra skolen. Trondheim

Anonymous poster hash: f9da9...02c

Skrevet

Min eldste hadde hel dress i første klasse.
I andre klasse hadde han en to-delt Didrikson drass hvor man kunne sette sammen buksen og jakken med en glidelås ved behov, han ønsker seg den samme igjen i år

Anonymous poster hash: ed90e...23a
Skrevet

.

Anonymous poster hash: 47dcb...a88

Min datter foretrekker dress...pga at når de aker så kommer det ikke noe snø opp under jakka. Jeg kjøpte begge deler, men den todelte ble reservedress. Hun går i tredje nå og vil nok fortsatt ha dress...om det ikke er blitt for barnslig da :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...