Gå til innhold

Er ikke dette en fryktelig ting å si??

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.nrk.no/verden/slik-blir-folk-trampet-i-hjel-1.12570839

– Enkelte grupper, særlig fra afrikanske land, tar lite hensyn og tramper seg frem. Vi har vært veldig bevisst på disse gruppene og lagt opp sikkerheten deretter, sier Akthar som ikke er med på reisen i år.

For en rasistisk ting å si! Hvordan kan de sette slikt i avisene?

Anonymous poster hash: b30d4...e4d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det rasistisk hvis det er sant? Opplever ofte det samme med asiatiske turister her i landet om sommeren. Eller skal jeg bare si "turister" selv om det bare (stort sett) gjelder en bestemt gruppe av dem? :P

Anonymous poster hash: 0d2f3...8aa
Skrevet

Er det rasistisk hvis det er sant? Opplever ofte det samme med asiatiske turister her i landet om sommeren. Eller skal jeg bare si "turister" selv om det bare (stort sett) gjelder en bestemt gruppe av dem? :P

Så du er litt rasist selv, med andre ord?

Skrevet

Er jeg rasist hvis jeg gir uttrykk for en observasjon? Jeg oppfatter det som det er de som er rasistiske som tydeligvis mener de er viktigere enn oss andre, og at det ikke er så farlig å ta hensyn til nordmenn og helt greit å løpe ned norske barn for å komme først frem.

Skrevet

Nei, det er ikke rasistisk, det er en konstatering av fakta.  Han sier ikke at de er dårlige mennesker, men at de tar lite hensyn og brøyter seg fram.  Det er store kulturelle forskjeller mellom folks måter å oppføre seg på, og det burde vi være åpne for å og tørre å påpeke og legge merke til, og både ta hensyn til og prøve å forandre på noen ganger også.

Skrevet

Nei, det er ikke rasistisk, det er en konstatering av fakta.  Han sier ikke at de er dårlige mennesker, men at de tar lite hensyn og brøyter seg fram.  Det er store kulturelle forskjeller mellom folks måter å oppføre seg på, og det burde vi være åpne for å og tørre å påpeke og legge merke til, og både ta hensyn til og prøve å forandre på noen ganger også.

Drar du ikke alle over en kam nå og sier de er annerledes kun pga hudfarge og tro?

Skrevet

Her inne sies det til stadighet at nordmenn er late, egoistiske og har manglende empati. Er vel bare en konstatering av fakta det og?

Anonymous poster hash: 648f8...a59

Skrevet

Nei, det er ikke rasistisk, det er en konstatering av fakta. Han sier ikke at de er dårlige mennesker, men at de tar lite hensyn og brøyter seg fram. Det er store kulturelle forskjeller mellom folks måter å oppføre seg på, og det burde vi være åpne for å og tørre å påpeke og legge merke til, og både ta hensyn til og prøve å forandre på noen ganger også.

Drar du ikke alle over en kam nå og sier de er annerledes kun pga hudfarge og tro?

Hun har da ikke nevnt verken hudfarge eller tro med et eneste ord... Du er klart over at kultur og tro/religion er to forskjellige ting, ja?

Anonymous poster hash: 33d21...4e0

Skrevet

Kineserne ER veldig rasistiske. Det værste jeg har sett. Ingen andre enn dem er verdt å høre på. Har bodd der.. (Ja, nå drar jeg alle over en kam)

Anonymous poster hash: 358de...f84

Skrevet

Slutt nå! Rasistkortet kan ikke dras i alle sammenhenger. Dersom det han sier er sant finnes det overhode ikke rasistisk. Lyver han er jeg ikke sikker på om jeg ville kalt det rasistisk en gang

Anonymous poster hash: 1e509...8c4

Skrevet

Er jeg rasist hvis jeg gir uttrykk for en observasjon? Jeg oppfatter det som det er de som er rasistiske som tydeligvis mener de er viktigere enn oss andre, og at det ikke er så farlig å ta hensyn til nordmenn og helt greit å løpe ned norske barn for å komme først frem.

Jeg har altså ikke noe imot asiater generelt... de jeg kjenner til som bor her er over snittet greie og hyggelige. Men de som kommer hit som turister er kanskje de som har mest penger, og er dermed arrogante av den grunn? Ikke vet jeg, men jeg tviler i allefall på at det har noe med hudfarge eller gener å gjøre. Eller religion for den saks skyld.

Skrevet

*Sjokkert*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...