Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #1 Skrevet 24. september 2015 Min datter er litt fortvilet. Hun ønsker å være sammen med alle jentene i klassen, men så er det en som legger beslag på henne og nekter henne å være sammen med de andre (vil ha henne for seg selv). Jeg har rådet datteren min til å være tydelig overfor denne jenta, og si det som det er - at hun vil at alle skal være venner. Det hjelper ikke, for jenta er nok litt sterkere og mer bestemt enn min. Hun er veldig på å skulle bestemme over henne, alt fra hva hun skal ha på seg til hvem hun skal omgås. Nå er jeg litt i beit for råd å gi henne. Noen forslag til hvordan slikt kan løses? Anonymous poster hash: 79d9f...34f
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #2 Skrevet 24. september 2015 Kan du be lærer ta en prat med jenta? Anonymous poster hash: 3f1e3...52e
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #3 Skrevet 24. september 2015 Kan du be lærer ta en prat med jenta? Anonymous poster hash: 3f1e3...52e Har tenkt på det, er bare redd det blir litt drastisk. At det skal gjøre saken verre. Det beste er jo om de klarer å ordne det seg i mellom og fortsette å være venner, heller enn at læreren skal gripe inn og så blir kanskje vennskapet ødelagt fordi min datter har sladret til de voksne? Vet ikke, kanskje jeg som tenker feil. Synes synd på jenta selv om hun ikke alltid er bare grei med min, for det bunner jo bare i at ikke hun føler hun har samme muligheten til å være sammen med de andre som min datter har, og at hun er redd for å bli "forlatt". Hi Anonymous poster hash: 79d9f...34f
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #4 Skrevet 24. september 2015 Kanskje læreren ikke trenger å snakke med jenta spesifikt, men kanskje ta opp viktigheten av å bygge flere vennskap og relasjoner som et tema felles i klassen? Anonymous poster hash: fc944...8cf
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #5 Skrevet 24. september 2015 Kanskje læreren ikke trenger å snakke med jenta spesifikt, men kanskje ta opp viktigheten av å bygge flere vennskap og relasjoner som et tema felles i klassen? Anonymous poster hash: fc944...8cf Ja, det kan jeg foreslå! Lurt. Så spørs det bare hvor mye hun hører etter da, når hun ikke engang hører etter når datteren min selv sier det direkte til henne... Hi Anonymous poster hash: 79d9f...34f
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #6 Skrevet 24. september 2015 Kanskje læreren ikke trenger å snakke med jenta spesifikt, men kanskje ta opp viktigheten av å bygge flere vennskap og relasjoner som et tema felles i klassen? Anonymous poster hash: fc944...8cf Ja, det kan jeg foreslå! Lurt. Så spørs det bare hvor mye hun hører etter da, når hun ikke engang hører etter når datteren min selv sier det direkte til henne... Hi Anonymous poster hash: 79d9f...34f Det er sant men du kan jo nevne situasjonen for læreren og be henne følge litt med, fortsatt uten at jenta skal få beskjed Anonymous poster hash: fc944...8cf
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #7 Skrevet 24. september 2015 Kanskje læreren ikke trenger å snakke med jenta spesifikt, men kanskje ta opp viktigheten av å bygge flere vennskap og relasjoner som et tema felles i klassen? Anonymous poster hash: fc944...8cf Ja, det kan jeg foreslå! Lurt. Så spørs det bare hvor mye hun hører etter da, når hun ikke engang hører etter når datteren min selv sier det direkte til henne... Hi Anonymous poster hash: 79d9f...34f Det er sant men du kan jo nevne situasjonen for læreren og be henne følge litt med, fortsatt uten at jenta skal få beskjed Anonymous poster hash: fc944...8cf Ja. Skal gjøre det. Takk for svar Hi Anonymous poster hash: 79d9f...34f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå