Gå til innhold

Skilte foreldre. Ønsker synspunkter på en enkel sak

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Jeg er en skilt mann med tre barn. 8 år, 10 år og 13 år. Ny samboer som har To barn på 12 og 14.

Sammen har vi fått en liten en som nå er to.

Jeg har en problemstilling jeg ønsker synspunkter på. Jeg blir veldig usikker å ønsker å høre andres meninger om dette.

Saken er at min samboer har kjøpt julegave til sine to. Det er en londontur. Da vi bor sammen med alle barna ble jeg veldig skuffet over at hun ikke medberegner min datter på 13 i denne turen. Hun vil reise med sine og mener at jeg kan gjøre det samme med mine. Mine to minste er mye yngre og vil ikke ha noe glede av å reise på,shopping til London. Derfor har jegvtenkt å ta de med på en tur til legoland. Min datter på tretten vil bli veldig skuffet over å måttevreise til legoland nå stesøstrene får reise til London.

Er det jeg som er sær ellercer dette normalt.

Vi bornsammen alle sammen. Kan noen komme med noen synspunkter på,dette for meg slik at jeg ikke bare låser meg på mine tanker.

Hilsen frustrert mann på 40

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes vel det er litt rart å kjøpe en ferietur uten å konferere med deg først. Ville vel tenkt at en familie 8 måtte se i kalenderen for å få til slikt...

Skrevet

Her syns jeg det er hun som er sær. Ville aldri bestilt en tur uten å diskutere det med mannen min først, og ettersom dere bor sammen alle sammen ville jeg nok ikke ekskludert stesøsken på den måten.

Anonymous poster hash: 64a63...953

Skrevet

Kjenner jeg er litt delt her. På den ene siden forstår jeg at hun vil reise med sine barn. På den andre siden tenker jeg det er rart at hun ikke snakket med deg først om dette.

Tror jeg landet på at det er ok at en mor eller far vil ta en ferietur med kun sine barn, så lenge det ikke går utover en eventuell felles økonomi.

Anonymous poster hash: 3e4ab...691

Skrevet

Hun har vel forsåvidt konferert om temaet og jeg bemerket at jeg syntes vi bør gjøre det nokså likt for de på samme alder. Men resultatet har blitt at hun har bestilt for sine. Kjenner meg skuffa og har litt vondt av hun jevngammel som ikke får det samme tibudet. De små er det ikke noe problem med for de har mindre krav. Hun mener jeg ikke må,ta det så,tungt men jeg vet skuffelsen blir stor når gavene åpnes i fellesskap på julaften. Kan ikke si at jeg gleder meg til den seansen

Skrevet

Hun burde ha tatt henne med.

Anonymous poster hash: 785b6...936

Skrevet

Hun har vel forsåvidt konferert om temaet og jeg bemerket at jeg syntes vi bør gjøre det nokså likt for de på samme alder. Men resultatet har blitt at hun har bestilt for sine. Kjenner meg skuffa og har litt vondt av hun jevngammel som ikke får det samme tibudet. De små er det ikke noe problem med for de har mindre krav. Hun mener jeg ikke må,ta det så,tungt men jeg vet skuffelsen blir stor når gavene åpnes i fellesskap på julaften. Kan ikke si at jeg gleder meg til den seansen

Men du som far? Du prioriterer heller ikke 13åringen, men forventer at stemor gjør det?

Ta med deg 13åringen på helgetur et eller annet sted. Blir sikkert topp det:)

Skrevet

Hva om dere reiser alle sammen? Mye å gjøre i London, også for 8 og 10-åringer

Skrevet

13-åringen kan vel ta en londontur med sin mor??

Anonymous poster hash: 892ba...93b

Skrevet

For å legge til det så tar de og oss små turer sammen med våre og det er uproblematisk. Syntes londontur og julegave burde vært jevnt fordelt på de med samme alder.

Skrevet

13-åringen kan vel ta en londontur med sin mor??

Anonymous poster hash: 892ba...93b

Saklig. Det er vel ikke akkurat noe far får påvirket noe særlig...

Anonymous poster hash: 446b0...946

Skrevet

Hvorfor kan ikke du ta med deg datteren din en tur alene uten småsøsken. Eller at dere reiser sammen alle til London uten de minste om det er mulig?

Anonymous poster hash: ff066...0f7

Gjest Sommerfuggel
Skrevet

Jeg er litt delt, egentlig..

Av hensyn til din datter så hadde det jo vært best å ta henne med.

Men samtidig tenker jeg det er veldig viktig for særkullsbarn å få oppleve ting kun med "sin" forelder også..

Så jeg tror jeg heller mot å være enig med samboeren din, så kan heller du og dattera di ta en egen shoppingtur bare dere to, og så kan du og yngste dratt til legoland alene.

Skrevet

Jeg er av oppfatning av vi lever sammen som familie og må prøve å fordele ut godene på,en rettferdig måte. De turene jeg har planlagt så har jeg aldri hatt en tanke om å ikke inkludere mine stearinlys. For meg blir det naturlig og koselig. Jeg tar gjerne en tur med 13 åringen alene men ønsker virkelig at vi kan reise sammen med de største for å dekke de sitt behov og reise avgårde med de minste for å møte de sitt behov. Veldig flott med andres innspill her. Takker for det

Skrevet

Hun gjør det ganske klar at hun ikke er interessert i å inkludere din datter, når hun lar en ungdom utav tre være hjemme, biologi eller ei. 

En 13 åring som blir ekskludert fra en slik tur kan reagere temmelig irrasjonelt og det burde stemor, som er mor til ungdommer fra før, ha tenkt gjennom før bestilling etter min mening.

Skrevet

Hva med om du hører med mor til ditt barn og kanskje kan gi henne det samme? Også betaler du flybillett for mor og barn? Eller en tante, som er villig til å ta hun med?

Syns det blir ganske ekskluderende å sitte på julaften og hennes jenter hviiiner til London tur med shopping, imens hun ikke får være med. Så hun blir den i midten som ikke er velkommen da???

Er ikke skilt selv og lever ikke i mine/dine/våre situasjon, men syns det er urettferdig. Vanskelig å forklare at stemor kun vil ha med seg sine barn på typisk(drømmetur for jenter i den alderen) shopping tur..... Hun er et barn fortsatt og forstår bare at hun ikke er ønsket.

Er datteren din fastboende? Da synes jeg faktisk at det er ekstra rart av stemor. Er man ikke en hel familie da? Hele greia synes jeg blir feil. Får faktisk vondt av datteren din. Hvis moren til ditt barn ikke kan, så kan du jo selv ta med 13 åringen på Londontur. Baaaare dere 2 alene ;)

Hadde glatt ordnet en London tur... Stemor kan ikke si noe på det heller.

Anonymous poster hash: fcdf0...c37
Skrevet

Til opplysning så reiser hun med en venninne som også har to barn på samme alderstrinnene og de er også venninne med min datter.

Min datter og samboer har et fantastisk forhold så,denne skjønte jeg ikke helt og sliter med å akseptere det.

Skrevet

Jeg synes det er urimelig av din samboer og det er med å skape splid. Unødvendig, spesielt når de er så jevne i alder.

Anonymous poster hash: 60630...4bd

Skrevet

Til opplysning så reiser hun med en venninne som også har to barn på samme alderstrinnene og de er også venninne med min datter.

Min datter og samboer har et fantastisk forhold så,denne skjønte jeg ikke helt og sliter med å akseptere det.

Da utgår jo argumentet med alenetid med egne barn/egen forelder, så da skjønner jeg virkelig ikke hvorfor hun ikke kan ta henne med. Handler det om penger? Du har vel sagt at du i tilfelle betaler utgiftene for din datter?

Anonymous poster hash: 446b0...946

Skrevet

Jeg ville ikke gjort forskjell. Vi er en familie med 5 barn,mine,dine og vårt. Barna bor her fast,og alle barna blir behandlet som en søskenflokk.

Ikke greit å holde 13 åringen utenfor den Londonturen.

Men,du kan jo synke ned på hennes nivå,å bestille en weekendtur til Paris med besøk til Disney for dine eldste og deg selv. Så kan samboeren din kjenne litt på følelsen.

Anonymous poster hash: 6bc12...c2b

Skrevet

Jeg vil iallfall forsøke å gi min datter samme gleden og opplevelsen av å reise på shoppingtur til London. Så enden på visa blir kanskje at jeg tar med en venninne av min datter og så fårnde klare seg med en mann med shoppingskrekk. Da kan de underholde hverandre.

Så blir det en tur til,legoland for de minste.

Takker masse for gode forslag og konstruktive meninger

Skrevet

Jeg vil iallfall forsøke å gi min datter samme gleden og opplevelsen av å reise på shoppingtur til London. Så enden på visa blir kanskje at jeg tar med en venninne av min datter og så fårnde klare seg med en mann med shoppingskrekk. Da kan de underholde hverandre.

Så blir det en tur til,legoland for de minste.

Takker masse for gode forslag og konstruktive meninger

Det var et godt forslag. Gjør det:)

Skrevet

Selvfølgelig dekker jeg kostnadene med en slik tur. Hun lider på ingen måtenøkonomisk på,dette

Skrevet

Jeg synes det er helt greit at hun drar med sine barn. Da får du dra med dine når det passer.

At du har aldersforskjell på dine barn som gjør reiser til en utfordring er ikke stemors problem. Det er ditt :)

Anonymous poster hash: 90b57...182

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...