Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #1 Skrevet 24. september 2015 Dette er 3 året jeg jobber som vikar/I vikariat ved skoler i samme kommune. Finnes det regelverk hvor lenge kommunen kan holde meg "på gress" før de må gi meg fast stilling? Anonymous poster hash: d59fc...0fc
Nullstress;) Skrevet 24. september 2015 #2 Skrevet 24. september 2015 Jeg var vikar I nesten 4.5 år før de ga meg fast stilling.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #3 Skrevet 24. september 2015 Jeg var vikar I nesten 4.5 år før de ga meg fast stilling. Var du I sammenhengende vikariater eller fungerte også som ringevikar i den perioden? Gjelder skole Anonymous poster hash: d59fc...0fc
Nullstress;) Skrevet 24. september 2015 #4 Skrevet 24. september 2015 (endret) Jeg var vikar I nesten 4.5 år før de ga meg fast stilling.Var du I sammenhengende vikariater eller fungerte også som ringevikar i den perioden? Gjelder skole Anonymous poster hash: d59fc...0fc Jeg var sammenhengene vikar hele tiden. Hadde ikke en uke uten kontrakt. Dette var også på skole. På samme skole hele tiden. Endret 24. september 2015 av Rapunzel ;)
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #5 Skrevet 24. september 2015 Du har vel krav på fast stilling etter 4 år som vikar ved samme arbeidsplass. Men hvordan det er om du har jobbet som vikar på flere steder i kommunen og ikke kun ved en plass fast som vikar vet jeg ikke. Anonymous poster hash: a6ec5...69f
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #6 Skrevet 24. september 2015 Du står sterkere om du har hatt kontrakt som sammenhengende vikar enn om du kun er ringe vikar Anonymous poster hash: a6ec5...69f
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #7 Skrevet 24. september 2015 Hvis du jobber i Oslo kommune, så får du vikariater i nesten fire år, så får du karantene. Sleipt. Anonymous poster hash: 5b994...fbb
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #8 Skrevet 24. september 2015 De unngår vel den regelen om du er i vikariater for navngitte personer også. Om du i 8 mnd er vikar for Anette som har operert ryggen, så i 11 mnd for Trude som har svangerskapspermisjon, så for Erik som brakk beinet osv og har navnet på personen du vikarierer for i kontrakten gjelder ikke 4-års regelen. Regelen gjelder vel om de bruker vikarer for å fylle en ikke-eksisterende stilling og det er behov for flere ansatte. Den gjelder ikke om de har nok ansatte, men trenger vikar for en av de ansatte i en tidsbegrenset kontrakt. Var noe sånt jeg ble forklart... Anonymous poster hash: 8864f...1a8
Surogvanskelig Skrevet 24. september 2015 #9 Skrevet 24. september 2015 Hvis du jobber i Oslo kommune, så får du vikariater i nesten fire år, så får du karantene. Sleipt. Anonymous poster hash: 5b994...fbb Er det lov?
Mamma_til_2 Skrevet 24. september 2015 #10 Skrevet 24. september 2015 Jeg har vært ringevikar i samme bhg i 1 år nå og min sjef sa til meg at jeg har vært hos dem så lenge at jeg begynner og få rettigheter, ikke at jeg helt vet hvilke😊 så mulig du skal sjekke opp med din sjef?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå