Gå til innhold

Når kan jeg forvente fast stilling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er 3 året jeg jobber som vikar/I vikariat ved skoler i samme kommune.

Finnes det regelverk hvor lenge kommunen kan holde meg "på gress" før de må gi meg fast stilling?

Anonymous poster hash: d59fc...0fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var vikar I nesten 4.5 år før de ga meg fast stilling.

Skrevet

Var du I sammenhengende vikariater eller fungerte også som ringevikar i den perioden? Gjelder skole

Skrevet (endret)

Var du I sammenhengende vikariater eller fungerte også som ringevikar i den perioden? Gjelder skole

Jeg var sammenhengene vikar hele tiden. Hadde ikke en uke uten kontrakt. Dette var også på skole. På samme skole hele tiden. Endret av Rapunzel ;)
Skrevet

Du har vel krav på fast stilling etter 4 år som vikar ved samme arbeidsplass.

Men hvordan det er om du har jobbet som vikar på flere steder i kommunen og ikke kun ved en plass fast som vikar vet jeg ikke.

Anonymous poster hash: a6ec5...69f
Skrevet

Du står sterkere om du har hatt kontrakt som sammenhengende vikar enn om du kun er ringe vikar

Anonymous poster hash: a6ec5...69f
Skrevet

Hvis du jobber i Oslo kommune, så får du vikariater i nesten fire år, så får du karantene. Sleipt.

Anonymous poster hash: 5b994...fbb

Skrevet

De unngår vel den regelen om du er i vikariater for navngitte personer også. Om du i 8 mnd er vikar for Anette som har operert ryggen, så i 11 mnd for Trude som har svangerskapspermisjon, så for Erik som brakk beinet osv og har navnet på personen du vikarierer for i kontrakten gjelder ikke 4-års regelen.

Regelen gjelder vel om de bruker vikarer for å fylle en ikke-eksisterende stilling og det er behov for flere ansatte. Den gjelder ikke om de har nok ansatte, men trenger vikar for en av de ansatte i en tidsbegrenset kontrakt.

Var noe sånt jeg ble forklart...

Anonymous poster hash: 8864f...1a8

Skrevet

Hvis du jobber i Oslo kommune, så får du vikariater i nesten fire år, så får du karantene. Sleipt.

Anonymous poster hash: 5b994...fbb

Er det lov?

Skrevet

Jeg har vært ringevikar i samme bhg i 1 år nå og min sjef sa til meg at jeg har vært hos dem så lenge at jeg begynner og få rettigheter, ikke at jeg helt vet hvilke😊 så mulig du skal sjekke opp med din sjef?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...