Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #1 Skrevet 24. september 2015 Kan nevne at jeg jobber i barnehage. Er hjemme med forkjølelse, tett, vondt bihuler, sår hals, slapp. Dårlig allmenntilstand, men ikke feber. Var hjemme i går og i dag. Formen er bedre på morgenen, men verre utover dagen. Har små barn hjemme så har ikke mulighet til å hvile når jeg kommer fra jobb. Hva hadde du gjort? Kan nevne at jeg ikke hadde orket jobb idag iallefall. En ting å være hjemme i stille hus, enn på en avd med 20 barn... Anonymous poster hash: 6389e...1ff
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #2 Skrevet 24. september 2015 Kan nevne at jeg jobber i barnehage. Er hjemme med forkjølelse, tett, vondt bihuler, sår hals, slapp. Dårlig allmenntilstand, men ikke feber. Var hjemme i går og i dag. Formen er bedre på morgenen, men verre utover dagen. Har små barn hjemme så har ikke mulighet til å hvile når jeg kommer fra jobb. Hva hadde du gjort? Kan nevne at jeg ikke hadde orket jobb idag iallefall. En ting å være hjemme i stille hus, enn på en avd med 20 barn... Anonymous poster hash: 6389e...1ff Jeg tenker at hvis du tror du orker å gå på jobb i morgen, så gjør du det. Anonymous poster hash: 21f8d...fd3
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 24. september 2015 #3 Skrevet 24. september 2015 Jeg er aldri hjemme fra jobb med forkjølelse med mindre jeg har feber. Har du allerede vært hjemme to dager, hadde jeg gått med mindre du er verre i morgen.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #4 Skrevet 24. september 2015 Jeg er heller aldri hjemme med forkjølelse, men så jobber ikke jeg i bhg heller. Jeg ville sett an natten og formen når jeg våknet. Anonymous poster hash: b8704...1e8
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #5 Skrevet 24. september 2015 Tror aldri jeg i hele mitt liv har vært hjemme fra jobb pga forkjølelse om jeg ikke har feber, men nå jobber ikke jeg heller i barnehage... Jeg tenker at du kan ta en paracet og nesespray og gå på jobb i morgen. Anonymous poster hash: 17b21...2aa
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #6 Skrevet 24. september 2015 Ta heller en dag til hjemme, så blir du fortere ordentlig frisk fremfor å hangle og være småsyk og sliten lenge. God bedring! Anonymous poster hash: fcb60...e0e
Plutselig_gravid Skrevet 24. september 2015 #7 Skrevet 24. september 2015 Hadde nok gått på jobb i den tilstanden i morgen, hvis ikke formen forverrer seg ja. Jeg jobber også i bhg og er aldri hjemme med forkjølelse. Men mulig folk har ulik oppfattelse av forkjølelse og sykdom. Noen sier forkjølet når de i andres øyner er skamdårlig, og noen sier de er syk når de er litt tett og har litt halsvondt. Noen får lett feber, mens andre er dausjuk selv om feber uteblir. Uansett, det er fredag i morgen, 8 timer på jobb og så er det helg At vi med barn ikke får hvilt ut på ettermiddagen pga småbarn, bør ikke være den avgjørende grunnen til at man ikke går på jobb. God bedring
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #8 Skrevet 24. september 2015 Jeg jobber også I barnehage og er hjemme med de samme symptomene som deg. Hadde ikke hatt sjans til å gjøre en god jobb. Vanligvis klarer jeg meg fint på jobb med forkjølelse, men noen ganger må man faktisk lytte til kroppen. Anonymous poster hash: a20e0...d83
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #9 Skrevet 24. september 2015 Ta heller en dag til hjemme, så blir du fortere ordentlig frisk fremfor å hangle og være småsyk og sliten lenge. God bedring! Anonymous poster hash: fcb60...e0e Enig!! Anonymous poster hash: 71063...7ed
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #10 Skrevet 24. september 2015 Man skal ikke være på jobb i omsorgsyrker når man er forkjølet... Sprer jo smitte... Dessuten, bedre å lytte til kroppen, ta det med ro og bli frisk raskere Anonymous poster hash: 7004e...f30
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #11 Skrevet 24. september 2015 Man skal ikke være på jobb i omsorgsyrker når man er forkjølet... Sprer jo smitte... Dessuten, bedre å lytte til kroppen, ta det med ro og bli frisk raskere Anonymous poster hash: 7004e...f30 emM Men hvis alle barnehageansatte skulle vært hjemme når de var forkjølet, hadde det vært enda høyere fravær i barnehagene.... Anonymous poster hash: 14023...b63
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #12 Skrevet 24. september 2015 Bli hjemme Anonymous poster hash: 0d27b...849
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #13 Skrevet 24. september 2015 Man skal ikke være på jobb i omsorgsyrker når man er forkjølet... Sprer jo smitte...Dessuten, bedre å lytte til kroppen, ta det med ro og bli frisk raskere Anonymous poster hash: 7004e...f30 emMMen hvis alle barnehageansatte skulle vært hjemme når de var forkjølet, hadde det vært enda høyere fravær i barnehagene.... Anonymous poster hash: 14023...b63 Tja... Hvis man ikke går rundt og smitter hverandre, så vil jeg kanskje tro sykefraværet går ned... Også det at man passer på helsa og lytter til kroppen gjør at man holder seg friskere på lang sikt... Anonymous poster hash: 7004e...f30
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #14 Skrevet 24. september 2015 Jeg har som regel lyst til å gå på jobb, så når jeg ikke har lyst er det et tegn på at jeg bør holde meg hjemme.(da har jeg som regel feber eller omgangssyke) Det straffer seg nesten alltid å presse seg på jobb, men jeg har gjort det når det er krise. Det er ikke ofte jeg er syk, så jeg føler dette er et greit mål på om jeg skal på jobb. Hadde jeg mistrivdes, hadde saken vært en annen. Anonymous poster hash: 5eb33...292
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå