Gå til innhold

Hvorfor starter foreldremøtene allerede i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var ikke sånn her jeg bor i "gamledager", dvs for over tyve år siden da jeg gikk i barnehagen selv... Synes det er nok mas og fjas i hverdagen, jeg, og på møtene blir det aldri tatt opp viktige ting. Nei, vent med foreldremøter til skolealder, sier nå jeg!

Anonymous poster hash: 010da...9fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har kanskje ikke fått med deg at foreldrene dune var på møte da du var liten 😉 Det skal gis ut innformasjon, velges foreldre representant, gå gjennom pedagogis plattform, innformere om f.eks grønnt flagg prosjekt osv osv

Anonymous poster hash: 0748a...b0a

Skrevet

Så du er overhodet ikke interessert i barnehagehverdagen til barnet ditt du da?

Anonymous poster hash: cf724...52d

Skrevet

Møtene er også en møteplass. Da samles foreldrene og er det grunnleggende ting man ønsker endret i barnehagen er dette tidspunktet for å få gjort noe med det. Står man bare 1-2-3 foreldre og snakker sammen skjer intet. Får man det tatt opp på et foreldremøte kan det faktisk bli gjort noe med. I vår barnehage skjedde det med maten. De plukket ut mye sukker etter at det hadde vært tatt opp på et foreldremøte.

Skrevet

Det er jo klart at hvis du ikke er interessert i hverdagen til ditt barn, så synes du jo at det er fjas

Anonymous poster hash: 0a5e8...0bd
Skrevet

Man får info om så mye, foreldreutvalget skal velges og man har muligheten til å ta opp ting i fellesskap, samt bli mer kjent med de andre foreldrene, uten barn som trenger oppmerksomheten osv :) Er jo greit å bli kjent med foreldrene til ungenes venner også :) Og ta del i og interessere seg for bhg ungene går i :)

Skrevet

For oss som er opptatt av hverdagen til barna våre, ikke minst påvirke den og høre om innhold, gruppa og pedagogisk opplegg og frilek planer og episoder fra dagen...for oss er det viktig

For deg som synes barnet ditt sin hverdag er fjas skjønner jeg det.

Anonymous poster hash: 24640...441

Skrevet

Synes foreldremøtene er supre. Jeg blir kjent med de andre foreldrene, vi tar opp temaer som f.eks å ta med venner hjem fra bhg, og vi tar opp evnt. problemer (mobbing, utestengning etc). Vi har også litt foreldretid som ikke handler om bhghverdagen, men snakker litt om barna våres, kanskje spør litt om råd og tips, fortelle morsomme historier osv. 

Så går vi gjennom årsplanen, og blir ellers fortalt litt utover hva som står i årsplanen. Hvem som skal dit, hvem som skal gjøre hva... De har ulike opplegg for ulike aldre (kun en avdeling i vår bhg). Vi blir fortalt om barnas hverdag, hva de finner på og hva de voksne fokuserer på sammen med barna (insekter, planter, vann osv). 

Kjempeflott!

Anonymous poster hash: 125c4...b2e
Skrevet

Jeg synes det er skammelig at folk er så lite engasjert i barnas hverdag. I datteren min sin barnehage var det så lite påmeldte at møtet ble  avlyst! Bare 5 av 20 foreldre hadde meldt seg. 

Anonymous poster hash: 53cd5...63a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...