Gå til innhold

Stjerner - hvorfor ser man dem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke et filosofisk eller astronomisk spørsmål altså, men et spørsmål om helse.

Hvorfor ser mange gravide stjerner? For et par dager siden så jeg stjerner, igjen, og kunne se stjernene/lysprikkene flytte på seg, var helt absurd hvor tydelig jeg så dem foran øynene. Ganske pene, men litt urovekkkende.

Fint blodtrykk (117/70), fin urin 0 på alt, litt ødem. Så ikke blodtrykksrelatert eller preeklampsirelatert.

En og en halv måned til termin omtrent, men hvorfor disse stjernene?

Anonymous poster hash: 82922...e76

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor (selv om jeg gjerne skulle hatt en forklaring, så følger spent med), men selv om blodtrykket er fint kan du få blodtrykksfall. Blant annet kan dette skje ved at magen presser mot den store venen som fører blod fra underkroppen tilbake til hjertet.

Anonymous poster hash: 9486a...ee6

Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor (selv om jeg gjerne skulle hatt en forklaring, så følger spent med), men selv om blodtrykket er fint kan du få blodtrykksfall. Blant annet kan dette skje ved at magen presser mot den store venen som fører blod fra underkroppen tilbake til hjertet. Anonymous poster hash: 9486a...ee6

I hvilke situasjoner kan det skje? Stjernene kommer utelukkende hvis jeg står oppreist, dvs at de ikke kommer hvis jeg reiser meg, men når som helst bare jeg er oppreist.

Skrevet

Jeg besvimte støtt og stadig da vi hadde kirurgi under studiene. Da stod jeg oppreist, og gjerne lett framoverbøyd.

Skrevet

Jeg besvimte støtt og stadig da vi hadde kirurgi under studiene. Da stod jeg oppreist, og gjerne lett framoverbøyd. Anonymous poster hash: 9486a...ee6

Ok. Men jeg besvimer ikke og føler ikke noe ubehag i kroppen. Hvis mitt blodtrykk synker, ser jeg sort, og får hjertebank.

Skrevet

Jeg besvimte støtt og stadig da vi hadde kirurgi under studiene. Da stod jeg oppreist, og gjerne lett framoverbøyd. Anonymous poster hash: 9486a...ee6

Ok. Men jeg besvimer ikke og føler ikke noe ubehag i kroppen. Hvis mitt blodtrykk synker, ser jeg sort, og får hjertebank.

Ja, men det er vel gjerne noe som inntreffer før man besvimer. I alle fall er det slik for meg (hvis det ikke kommer for brått).

Skrevet

Ok. Men jeg besvimer ikke og føler ikke noe ubehag i kroppen. Hvis mitt blodtrykk synker, ser jeg sort, og får hjertebank.Anonymous poster hash: 82922...e76
Ja, men det er vel gjerne noe som inntreffer før man besvimer. I alle fall er det slik for meg (hvis det ikke kommer for brått).Anonymous poster hash: 9486a...ee6
Ikke for meg :) stjernene kommer bare, uten at noe annet skjer. Kroppen gir meg ingen andre signaler om at noe er galt.

Skrevet

Opp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...