Gå til innhold

Noen som vet hva dette kan være? Utslett? Allergi? (Bilde)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 10 såg sånn ut da jeg kom hjem fra jobb i går. Klødde veldig. Han har ikke spist noe han ikke pleier eller vært borti noe, ikke klappet dyr el. Han pleier aldri å reagere på noe.

Anonymous poster hash: a5bfa...935

post-42-883472_thumb.jpeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et bilde til som viser mer at huden ble flekkvis hoven og lys der den var hoven

post-42-1833295_thumb.jpeg

Skrevet

Det nederste kan minne om fuglelopper. Du må få svar hos lege

Anonymous poster hash: a70c6...9d4

Skrevet

Ok, får google det litt å se hva det er. Har aldri hørt om det før. Smittsomt i så fall?

Skrevet

Elveblest gir sånne vabler på huden. Har du bytta til ett annet vaskepulver eller skyllemiddel kanskje?

Skrevet

Leste først fugøekopper he he, men så nå at det var fuglelopper ;) Jeg har googlet det litt og jeg kan ikke se for meg at han skal ha vært i kontakt med noe som tilsier at han har fått dette. Ikke har han vært i skogen eller ute andre steder hvor det kan være fuglereder, ikke har vi dyr eller har han vært i kontakt med dyr. Han har stort sett vært på skolen, på fotballtrening eller hjemme.

Skrevet

Man kan kjøpe zyrtec eller cetirizin uten resept på apoteket, og i følge felleskatalogen kan barn mellom 5-12år ta en halv slik (altså 5mg) 2 ganger om dagen. Det kan dempe plagene, men det kan også være lurt å fine årsaken.

Skrevet

Elveblest gir sånne vabler på huden. Har du bytta til ett annet vaskepulver eller skyllemiddel kanskje?

Nei, har ikke byttet verken såpe eller vaskemidler eller noe. Kan han plutselig begynne å reagere på noe som han ikke har reagert på før?

HI

Skrevet

Man kan kjøpe zyrtec eller cetirizin uten resept på apoteket, og i følge felleskatalogen kan barn mellom 5-12år ta en halv slik (altså 5mg) 2 ganger om dagen. Det kan dempe plagene, men det kan også være lurt å fine årsaken.

Ja, vi ga ham en zyrtec i går kveld, så han sov heldigvis godt i natt ;) Hadde vært greit å funnet ut hva det er ja, kan jo ikke gå rundt sånn og tygge zyrtec heller ;)

HI

Skrevet

Nei, har ikke byttet verken såpe eller vaskemidler eller noe. Kan han plutselig begynne å reagere på noe som han ikke har reagert på før?

HI

Jeg har hørt at man kan det, ja. Men synes det høres rart ut. Kanskje legen kan henvise til utvidet allergiprøve?

Skrevet

Snakket akkurat med min mann (som er hjemme med de før skolen om morgenen mens jeg er tidlig på jobb, før de andre har stått opp) at i dag var dette utslettet elelr hva de nå er, helt borte og det samme med kløen. Merkelig...men bra selvsagt :) Kan jo være det er noe han har reagert på, og at det skjer igjen, hvem vet..

HI

Skrevet

Ser ut som allergi.

Har han fått noen nye klær?

Jeg må noen ganger vaske nye klær to/tre ganger før jeg bruker det. Får slike vablete utslett.

Der klærne ofte strammer/gnisser.

Anonymous poster hash: 35a35...099

Skrevet

Bruker du ariel vaskepulver? Kjenner flere som har begynt å reagere på det... Skift i så fall til blenda ;)

Anonymous poster hash: 345df...352

Skrevet

Elveblest

Anonymous poster hash: f6656...0a8

Skrevet

Ser veldig ut som elveblest! Sønnen min har og fått det helt plutselig et par ganger av ting han ikke har reagert på hverken før eller senere!

Skrevet (endret)

HI

Ja, elveblest kan plutselig komme, men fint at dere tok bilder av det for da kan dere vise det til legen når dere skal dit neste gang. Elveblest er ikke farlig, bare veldig ubehagelig. Det kan også komme av stress eller hvis han har vært veldig klam også, så trenger ikke nødvendigvis være allergi mot noe. Endret av Lammeskanken
Skrevet

Ser ut som elveblest.

Skrevet

Ser ut som allergi.

Har han fått noen nye klær?

Jeg må noen ganger vaske nye klær to/tre ganger før jeg bruker det. Får slike vablete utslett.

Der klærne ofte strammer/gnisser.

Anonymous poster hash: 35a35...099

Ingen nye klær på kroppen i går, nei.

HI

Skrevet

Bruker du ariel vaskepulver? Kjenner flere som har begynt å reagere på det... Skift i så fall til blenda ;)

Anonymous poster hash: 345df...352

Bruker Omo, men har faktisk kjøpt en Ariel som jeg ikke har begynt å bruke enda...nå spørs det om jeg i det hele tatt bør prøve den ;)

HI

Skrevet

Utvilsomt elveblest. Ikke farlig. Alt mulig kan utløse elveblest, les om det og se bilder.

Anonymous poster hash: 46b46...3a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...