Gå til innhold

Å ha en usynlig sykdom.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså det er jo mange som klager over å ikke bli trodd eller forstått fordi de har en usynlig sykdom. Men det er jo de fleste sykdommer, heldigvis, som er usynlige. Hadde ikke vært spesielt mye bedre om alle sykdommer var synlige. 

Har en "usynlig" sykdom selv (lavt stoffskifte).

Anonymous poster hash: aa0d3...513
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, de fleste sykdommer er usynlige.

Anonymous poster hash: 7bfb3...494
Skrevet

Jeg er forsåvidt glad for at det som feiler meg ikke synes. Men det er vanskelig å stadig vekk få høre "nå som du er frisk"... fordi jeg for en gangs skyld har sminket meg og kledd meg pent og kommet meg ut. At jeg kanskje ikke greier noenting de neste dagene, det vil de ikke høre på. For de har sett meg "frisk".

Prøver å omgås personer som er oppegående til å forstå at man kan være veldig syk uten at det synes, og som jeg ikke trenger bruke energi på å "overbevise". Snakker helst lite om det som feiler meg.

Anonymous poster hash: d8d5e...7d1
Skrevet

Jeg har også lavt stoffskifte og det som plager meg mest er ikke at det er en usynlig sykdom, men heller at den har så lav status og at den bagatelliseres og folk later til å tro at det hovedsakelig handler om at det er vanskeligere å gå ned i vekt..

Anonymous poster hash: 21697...663

Skrevet

Det handler jo at den syke føler at den ikke blir møtt med forståelse. Da gjelder det spesielt de som har varierende form," den ene dagen kan de male huset, mens dagen etter kan de ikke komme på dugnad" -type situasjoner.

Jeg har fibromyalgi, synes det er flaut å si hva slags diagnose jeg har fordi jeg føler jeg automatisk blir satt i bås som snylter, lat og unasluntrer så jeg blir faktisk oppriktig overrasket hver gang folk ikke rynker på nesa når jeg må si hvorfor jeg ikke bidrar til samfunnet. Hadde folk sett på meg hvor mye jeg faktisk sliter så kan det være at jeg hadde brukt mindre tid på å være forlegen for noe jeg ikke kan noe for. Itilegg så vil jeg tro at jeg faktisk ikke hadde jobbet så hardt med å opprettholde fasaden om at alt er jo bare bra...

Anonymous poster hash: fdc67...d16

Skrevet

Jeg har migrene. Veldig kjedelig når de på jobb generelt sier "har du vondt i hodet tar du to paracet og går på jobb". Føler jo da at jeg må gå på jobb selv om jeg er på dag 3 med tung hodeverk, blir svimmel om jeg beveger meg for mye/for fort osv. 

Anonymous poster hash: 54d53...62a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...