Anonym bruker Skrevet 23. september 2015 #1 Skrevet 23. september 2015 Av veldig gode grunner, så ønsker jeg ikke at babyen skal treffe et av sine storesøsken. Da denne personen desverre har psykiske problemer, og vil aldri noen noe godt med mindre det er h*n selv tjent på en eller annen måte. Dette er bevist, gang på gang, på de mest utenkelige måter. Har man rett til å nekte å treffe barnet? Jeg blir forresten alenemor med aleneansvaret. Setter pris på råd og hjelp! 😊 Anonymous poster hash: 9550b...f77
Anonym bruker Skrevet 23. september 2015 #2 Skrevet 23. september 2015 Den/de med foreldreansvar bestemmer selvsagt hvem barnet får møte og ikke. Anonymous poster hash: fcf85...c8f
LivetErEnLek Skrevet 23. september 2015 #3 Skrevet 23. september 2015 Den/de med foreldreansvar bestemmer selvsagt hvem barnet får møte og ikke. Anonymous poster hash: fcf85...c8f Selv om en forelder ikke har foreldreansvar, har de ofte samværsrett. Hvem barnet da blir introdusert for, er det samværsforelderen som bestemmer.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2015 #4 Skrevet 23. september 2015 I utgangspunktet ikke. Du må bevise at vedkommende har skadet tidligere og ha gode bevis. Min venninne var i tilsvarende situasjon. Et halvsøsken var voldelig. Det forelå både bekymringsmelding på barnet og det ble fulgt opp av BV og andre instanser. Barnet hadde også skadet søsken så de måtte på legevakt. Hun fikk ikke medhold men flere eksperter sa at barnet ikke måtte være sammen med søsken uten tilsyn. Så det var opp til far å følge opp dette. Han innså takk og lov selv at det ble vanskelig. Senere fikk barnet en alvorlig diagnose og er nå på institisjon. En utrolig trist sak. Anonymous poster hash: c5155...a2a
Anonym bruker Skrevet 23. september 2015 #5 Skrevet 23. september 2015 Det er sikkert mulig å få besøksforbud eller noe sånt, men jeg tror det skal mye til at mor får gjennomslag for å nekte barnet å treffe søsken når det er hos far, så lenge far ønsker det. Hvis mor og far er enige er det jo ikke noe problem. Anonymous poster hash: f266c...d6b
Anonym bruker Skrevet 23. september 2015 #6 Skrevet 23. september 2015 Takk for svar! Første årene så vil samværet med far for det meste foregå hjemme hos meg, med meg tilstede, så da kan vel jeg få avgjøre hvem som kommer inn å ikke. Tror stesøsknet selv kommer til å lage bråk, mens far er veldig klar over at det ikke er aktuelt. H*n er myndig, vært på institusjon. Svært sjalu, og villig til å skade hvem som helst som på noe måte skulle frata oppmerksomhet. Min største anger i livet, er at jeg ble gravid med han jeg gjorde. Og at slekten hans blir mitt barns familie. Har så utrolig dårlig samvittighet for den lille. PS: Kun denne ene personen som er å betegne som farlig. Men flere ustabile mennesker, mye løgn, mye alkohol. Glad jeg er kommet ut av det, men trist at mitt barn må leve med det resten av livet sitt 😢 Anonymous poster hash: 9550b...f77
Anonym bruker Skrevet 23. september 2015 #7 Skrevet 23. september 2015 Den/de med foreldreansvar bestemmer selvsagt hvem barnet får møte og ikke. Anonymous poster hash: fcf85...c8f Selv om en forelder ikke har foreldreansvar, har de ofte samværsrett. Hvem barnet da blir introdusert for, er det samværsforelderen som bestemmer. Ja, selvsagt. Den med foreldreansvar og/eller samværsrett kan selvsagt bestemme hvem barna kan møte, blir riktig å si sa. Men hvis en av disse lar barna møte en person som er farlig for dem, så håper og tror jeg at andre instanser kan gripe inn. Anonymous poster hash: fcf85...c8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå