Gå til innhold

Hvordan pleier deres dag og se ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er min typiske dag:

Står opp 03:00, kjører til jobb. Ferdig på jobb 14:00. Rett i bhg og henter ungene, kanskje en tur innom butikken først. Hjem med unger og mat, lage middag dusje/bade barna. Kveldsmat i 6 halv, syv tiden. Barna er i seng mellom 19 og 20. Hiv og hoi. Dagene går..

Anonymous poster hash: bfbda...739

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er min typiske dag:

Står opp 03:00, kjører til jobb. Ferdig på jobb 14:00. Rett i bhg og henter ungene, kanskje en tur innom butikken først. Hjem med unger og mat, lage middag dusje/bade barna. Kveldsmat i 6 halv, syv tiden. Barna er i seng mellom 19 og 20. Hiv og hoi. Dagene går..

Selvfølgelig litt leking mellom middag og bad.

Skrevet

Wow! 03.00? All respekt. Baker eller postdame du da? ;)

Står opp 07.00.

Mann og unger drar 07.30, jeg er alene frem til 08.00. Blir omvei for meg å levere i bhg, måtte levert samtidig som mannen for å rekke jobb.

Jobb. Hjem 14.30, handler om jeg må før jeg henter ungene i bhg.

Ute og leker til mannen kommer hjem, så er det middag.

Koser oss litt inne alle sammen før legging i 19.tiden.

Voksentid eller jeg legger meg etter barna har sovnet.

Anonymous poster hash: b7110...dca

Skrevet

Her er min typiske dag:

Jobber du i god morgen Norge, eller? Min dag er slik:

Står opp 06.00. Koser med barna i senga til ca 06.30. Kler på de to minste og fletter hår. Dusjer, sminker meg og kler på meg, mens mannen lager frokost og spiser med barna. Kl 8.15 følger jeg de to minste til barnehagen og mannen følger eldstemann til skolen.

Kl 8.45 spiser jeg frokost og leser et blad, sjekker sosiale medier.

Kl 10.00. Begynner på dagens husarbeid. Kl 13.00 spiser lunsj og tar en power nap.

Kl 14-15.30. Handler og henter i skole/bhg.

15.30-16.30. Er sammen med barna.

16.30-17.00 Lager middag.

17.15: Spiser.

18.00: smører matpakker

18.45: Kveldsstell og legging av de minste eller lekser og kveldsstund med eldstemann.

20-23 slapper av med mann, bok, blad el film.

Anonymous poster hash: c1c65...e0d

Skrevet

Står opp når jeg våkner mellom 7 og 8, huset er tomt fordi mannen har dratt med barna. Blir sittende/liggende på sofaen nesten hele formiddagen, tillatter formen det så drar jeg og handler, og lager middag. Så rundt 15.30 kommer mann og barn hjem, vi spiser og er sammen frem til 19 når barna legger seg. Så er det litt husarbeid om formen tillatter det og så sofaen frem til jeg legger meg. Er 100% langvarig sykemeldt, kjeder meg mye så anbefaler ingen å bli kronisk syk, synd man ikke kan styre det selv.

Anonymous poster hash: 18ae5...963

Skrevet

Wow! 03.00? All respekt. Baker eller postdame du da? ;)

Står opp 07.00.

Mann og unger drar 07.30, jeg er alene frem til 08.00. Blir omvei for meg å levere i bhg, måtte levert samtidig som mannen for å rekke jobb.

Jobb. Hjem 14.30, handler om jeg må før jeg henter ungene i bhg.

Ute og leker til mannen kommer hjem, så er det middag.

Koser oss litt inne alle sammen før legging i 19.tiden.

Voksentid eller jeg legger meg etter barna har sovnet.

Anonymous poster hash: b7110...dca

Nei, verken bake eller postdame gitt. Jobber på flyplass. Føler at dagene går i en eneste rutine til tider.

Skrevet

03!?!? Jøss. Da har jeg akkurat sovna som regel. Når legger du deg da? Det var rett og slett forferdelig tidlig.

Anonymous poster hash: e3038...ae7

Skrevet

Står opp halv 7 å gjør meg klar,klokken 7 vekker jeg småen å får han klar til barnehagen.

Er heldigvis bare 5 minutter å gå ned til barnehagen.

Også henter jeg han ca 16.30 pga mye rushtrafikk å mye folk på bussen.

Da er det hjem å lage middag som er ferdig ca 17.30.

Etter middag er det å leke å kose med småen før han må legge seg 19.00 .

Har prøvd å legge han en halvtime senare men da er han trøtt,sur og grinete hele neste dag så det er uaktuelt.

Han har alltid vært en gutt som trenger mer søvn enn jevnaldre unger.

Anonymous poster hash: ad88e...9fa
Skrevet

03!?!? Jøss. Da har jeg akkurat sovna som regel. Når legger du deg da? Det var rett og slett forferdelig tidlig.

Anonymous poster hash: e3038...ae7

Er jo veldig dårlig på og legge meg da. Har heldigvis ikke denne vakten hver dag. Men som regel. Pleier og bli 3- 4 timer på øyet. 5 hvis jeg er heldig.

Skrevet

Jeg står opp halv 7 eller 7. Vekker ungene. De spiser frokost\slapper av mens jeg kler meg og steller meg. Så stelles de.

Kvart på 8 er vi ute av døra.

Kl 8 er de i bhg.

Halv 9 er jeg på jobb.

Ferdig 4. Da er det rett å hente de, henter de som regel litt før halv 5.

Så er det middagslaging, leking, leggetid og kveldsmat klokken 19.00...

Jeg er veldig lite glad i min nye arbeidstid! Får jo ingenting av dagen hjemme med ungene. Vil mye heller begynne halv 8 og være ferdig 15.00... Husarbeid (Haha) blir gjort når de har sovnet, om jeg orker.. Gruer meg til mørketiden.

Anonymous poster hash: 71a5a...b8e
Skrevet (endret)

Har klokka på 5.40, opp kl 6. Dusjer mens mannen lager matpakker, sminker meg og vekker ungene 6.30. Lager min matpakke og spiser, går kl 7 (det er planen, blir ofte litt senere). Kjører til bhg og er pp jobb rundt åtte. Hjemme i firetida, begynner på middag mens mannen henter. Spiser halv fem-fem, så er detlek, barne-tv, slappe av på sofaen og vaske klær. Bading, kvelds og i seng kl 19-19.30. Når de er lagt er det litt husarbeid og tvkos på oss voksne,mannen jobber ofte litt med pcen på kvelden også. Legger meg i 22-tida, leser eller surfer en stund før jeg sovner.

Endret av TPK
Skrevet

Jeg står opp halv 7 eller 7. Vekker ungene. De spiser frokost\slapper av mens jeg kler meg og steller meg. Så stelles de.

Kvart på 8 er vi ute av døra.

Kl 8 er de i bhg.

Halv 9 er jeg på jobb.

Ferdig 4. Da er det rett å hente de, henter de som regel litt før halv 5.

Så er det middagslaging, leking, leggetid og kveldsmat klokken 19.00...

Jeg er veldig lite glad i min nye arbeidstid! Får jo ingenting av dagen hjemme med ungene. Vil mye heller begynne halv 8 og være ferdig 15.00... Husarbeid (Haha) blir gjort når de har sovnet, om jeg orker.. Gruer meg til mørketiden.

Anonymous poster hash: 71a5a...b8e

Ja. Mørketiden er drepen, ihvertfall etter at jeg flyttet nordover.

Skrevet

Opp 0645. Vekker unger 0710. Drar på jobb 0730. Barna på 8 og 11 går til skolen kl 0810, de spiser frokost selv hjemme. Hjemme fra jobb ca 1640. Sjekker lekser, smårydder og serverer middag ca 1730, ofte venner av barna på besøk.

Kjøring til treningsaktiviteter, evt henting hos venner av barna, rydding, nistelaging,osv, osv. Barna legger seg ca 2130, jeg legger meg samtidig etter å ha tømt oppvaskmaskin, vaskemaskin, tørketrommel.

Anonymous poster hash: 5e226...bc6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...