Gå til innhold

Når er blodsukkeret farlig høyt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor høyt er det når det begynner å bli farlig?

Anonymous poster hash: 37c70...a9b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs hvilken type diabetes du har? Og hva HbA1C er? Har du noen målinger kanskje? :)

Skrevet

Akutt farlig, eller farlig over tid farlig?

Det vil avhenge av personen sin generelle helsetilstand, hvor lenge personen har hatt diabetes, hvilken type diabetes, andre sykdommer, osv osv. 

Anonymous poster hash: 62170...b6b
Skrevet

jeg ville vel sagt at over 12 er høyt for en fastende diabetiker.

men som de andre her skriver så er det flere faktorer og spørsmålet ditt er vagt.

Anonymous poster hash: 82dbd...50d
Skrevet

Et enkeltstående høyt blodsukker er ikke så farlig, det er langtidsblodsukkeret som er viktig. Om man går med høyt blodsukker over lengre tid kan man utvikle syreforgiftning.

Anonymous poster hash: 8398e...648

Skrevet

Hver diabetiker har sin grense. Min samboer har vært på 20-tallet, da han begynte på omnipod-pumpa og det ble veldig ustabilt en stund. Men det som er riktig farlig er å gå med høyt blodsukker over lengre tid. Da øker sjansen for senskader, pluss at du kan få syreforgiftning. Da vil du bl.a. lukte av aceton (neglakkfjerner) og du kan havne i koma. Som ikke-diabetiker har jeg alltid trodd at det er farligere med lavere blodsukker enn høyt, men etter å ha vært med samboer på sjekkene på sykehuset har jeg lært mye mer, og at høyt blodsukker skal man unngå om man kan. Holder det seg på rundt 6-7 er jo det helt perfekt.

Anonymous poster hash: ecd75...4f9
Skrevet

Og ha blodsukker over 20 er ikke farlig for en kort periode. Det høyeste jeg har hatt er 27, men da hadde jeg drukket alkohol blandet med vanlig cola, spist på McDonald's og glemt å ta insulin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...