Gå til innhold

Kan eplekakerøra stå 6-7 t i formen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan eplekakerøra stå 6-7 timer i formen før den stekes? Og at jeg da stikker eplebåter nedi røra når den skal stekes?

Anonymous poster hash: d1a89...49f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg ikke blir noen suksess...

Anonymous poster hash: 6e626...cbc

Skrevet

Det tror jeg ikke. Luftigheten vil gå ut av røra, og kaken vil bli flat og kompakt tror jeg, uten at jeg har prøvd altså.

Anonymous poster hash: 40390...cf4
Skrevet

Den skal serveres lunken står det... Derfor tenkte jeg gjøre alt klart på morgenen og steke når vi spiser middag. Får servere den kald da 😕

hi

Skrevet

Det er bare å varme den litt opp før du serverer den, da blir den lunken og perfekt 😊

Skrevet

Det går kjempefint vet du! Bare la den ferdigstekte kaka være i formen til i morgen, så setter du den i stekeovnen på litt lav varme i morgen i  minutters tid. Da får du en kake som er som nystekt :) Eplekaker er så saftige, at de er like gode i 2-3 dager etter man har bakt.  :)

Skrevet

..... 10 minutter i ovnen skulle det stå da :)

Skrevet

Kan eplekakerøra stå 6-7 timer i formen før den stekes? Og at jeg da stikker eplebåter nedi røra når den skal stekes?

Jeg vet om ei som pleier å lage kaken klar 24 timer før steking. Ikke noe problem :) 

Anonymous poster hash: b595e...45a

Skrevet

Det kommer helt an på hva slags røre du baserer kaken på. Eggedosisrøre tror jeg ikke blir bra, den faller sammen. Men røre uten eggedosis går fint.

Anonymous poster hash: bf9a7...64d

Skrevet

Det går kjempefint vet du! Bare la den ferdigstekte kaka være i formen til i morgen, så setter du den i stekeovnen på litt lav varme i morgen i minutters tid. Da får du en kake som er som nystekt :) Eplekaker er så saftige, at de er like gode i 2-3 dager etter man har bakt. :)

Så steke den ferdig og la den avkjøles i formen, så varme den på lav varme før servering? Den blir ikke mørk og brent/hard da?

Skrevet

Går kjempefint det hvis du bruker lav varme. 100 grader f.eks. Hvis du er redd for at den skal bli brent, så kan du legge et bakepapir over kaken. Evt. bruke mikroen da.

Skrevet

Har lært at bakepulver reagerer to ganger, en gang det kommer i kontakt med væske og en gang med varme. Så pga det (kjemi) må bakepulverkaker stekes med det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...