Morroklump1 Skrevet 23. september 2015 #1 Skrevet 23. september 2015 Hjelp! Står midt i bollebakinga nå, men så får jeg en telefon om noe og må dra nå om 20 minutter. Deigen står enda til heving, er det noen mulighet for å redde deigen? Haha, litt desperat, har aldri opplevd å bli avbrutt midt i gjærbaksten... Takk for svar!!
Mamma_til_2 Skrevet 23. september 2015 #3 Skrevet 23. september 2015 Har den hevet lenge da? Hvor lenge blir du borte? Du kan stikke den ned før du drar og bake de ut når du kommer hjem, jeg har hatt brøddeig som har forjeves i 3 timer og det har ikke gått utover resultatet.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2015 #4 Skrevet 23. september 2015 Slå den ned og la den heve en gang til - eller gjør som Minnie Moon sier, sett den i kjøleskapet. Anonymous poster hash: 4af53...944
Morroklump1 Skrevet 23. september 2015 Forfatter #5 Skrevet 23. september 2015 Jeg blir borte frem til 20-21 tiden i kveld. Så blir jo 3-4 timer. Den er nesten ferdig hevet nå. Nådd toppen av bollen veldig snart. Får slå den ned og sette den i kjøleskapet da. Satse på at hever opp igjen når jeg tar den ut?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå