Anonym bruker Skrevet 23. september 2015 #1 Skrevet 23. september 2015 Noen som har erfaring å dele? Var hos tannpleier med 5 åringen i dag og endel oppstuss rundt en tann som er på vei ut. Han har mista 1 melketann foran oppe, men den som kommer ut er en spiss tapp. Etter flere bilder og en tannlege som kom inn å kikka er konklusjonen at dette er en ekstra tann og under den ligger fortanna som egentlig skal ut der. Tanna må få vokse litt mer ut først og så skal den trekkes slik at fortanna kan komme opp. De sa han skulle få beroligende under trekking. Kjenner jeg bekymrer meg for hvordan en liten gutt vil takle det. Og håper ikke han får tannlegeskrekk etterpå. Anonymous poster hash: 763f0...fba
Anonym bruker Skrevet 23. september 2015 #2 Skrevet 23. september 2015 Dette skal gå bra..de er kjempeflinke med barn når det gjelder slikt. Pass på å ikke virke bekymret selv, så blir det ikke tannlegeskrekk Anonymous poster hash: 3895a...a3f
Anonym bruker Skrevet 23. september 2015 #3 Skrevet 23. september 2015 Har en gutt som trakk en tann da han var 5 år og det var ikke noe problem i det hele tatt. Han fikk bedøvelse, men ikke noe beroligende og det var det på ingen måte behov for. Det viktige er at dere foreldre ikke gjør det til noe skummelt, men en ting man må gjøre på lik linje med tannpuss og vasking av hår (bare ikke like ofte, heldigvis). Det gjør ikke vondt å trekke en tann når man får bedøvelse. Anonymous poster hash: ee7b3...375
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. september 2015 #4 Skrevet 23. september 2015 Datteren min trakk sin første når hun var 3. Det husker hun ikke engang. Har trukket endel tenner etter det og hun har ingen dårlige erfaringer annet enn at hun én gang ble litt skremt fordi hun så dobbelt av den beroligende medisinen, og det så visst ut som at jeg hadde 5 munner oppå hverandre når jeg smilte (munner??)
Anonym bruker Skrevet 23. september 2015 #5 Skrevet 23. september 2015 Ja jeg vet viktigheten av å forberede uten å skape frykt. Han har vært i narkose 2 ganger før av ulike grunner og begge ganger gikk kjempe fint både før han sovna og etterpå. Men nå under trekking skal han være våken og vil da få med seg det som skjer. Og det er jo ikke til å dytte under teppet at det er ubehagelig selv om det ikke gjør vondt. Og sprøyter liker han ikke pga det stikkes hull på huden og han blir jo invalid i flere timer etterpå ( sitter i hode hans at han nesten ikke klarer å gå pga lite stikk i armen). Så er det det om han vil klare å sitte stille med åpen munn så lenge, han som ikke sitter stille 5 minutter engang. Men er ennå en stund til den trekkes, først må den komme lenger ut så de får tak på den. HI Anonymous poster hash: 763f0...fba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå