Gå til innhold

Gravid, idrett og trening

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Vi prøver fortiden å bli gravide. Men så slo det meg at hva skjer med idretten og treninga så fort testen lyser positiv? Jeg har aldri vært gravid før, og vi er førstegangsprøvere. 

Fortiden spiller jeg håndball og trener og på treningsstudio. Håndballen innbærer jo mye fysisk kontakt og ikke mins mye slag og fall. Vil jo helst slippe å fortelle lagvenninnene med det samme at det er derfor jeg ikke spiller håndball mer, fordi jeg vil være sikker på at nurket i magen skal ha det bra. 

Noen som har noe tips? :P 

Anonymous poster hash: eb2b4...7d5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kyssesyken.

Er vanlig blant mange kvinnelige utøvere å få kyssesyken fra oppdagelse til man er klar å fortelle det 😃

Skrevet

Du kan trene, men bør lytte til kroppen ang. anstrengelsesnivå.

Håndball ville jeg droppet. De sier vel at man skal være forsiktig med kontaktsport (boksing o.l), ski og alt som kan gi støt mot magen. Men jeg tror at det var fra andre trimester, i begynnelsen er det jo så smått og helt nedi bekkenet at det skal nok mye til å skade fosteret med slag.

Anonymous poster hash: 45fb6...c96

Skrevet

Utrolig dumt jeg ble ferdig med kyssesyken som 18-åring  :ler:

Håndball ville jeg droppet. De sier vel at man skal være forsiktig med kontaktsport (boksing o.l), ski og alt som kan gi støt mot magen. Men jeg tror at det var fra andre trimester, i begynnelsen er det jo så smått og helt nedi bekkenet at det skal nok mye til å skade fosteret med slag.

Ja, var vel egentlig håndball som var spm mitt :) Men det visste jeg ikke! Trodde det var like farlig uansett :) Tusen takk for svar :D

Skrevet

Helt riktig - håndballen bør du droppe, ev være med på den delen av treningen som ikke er fysisk (altså kamper). Du kan jo være med på grunntreningen, ballkasting til hverandre osv.

Anonymous poster hash: a48ce...a2c
Skrevet

Jeg husker, for mange herrens år siden, Trine Haltvik med kulemage på banen. Jeg spilte kamper til jeg var ca. 9 uker.

Anonymous poster hash: 945e1...6a5

Skrevet

Utrolig dumt jeg ble ferdig med kyssesyken som 18-åring :ler:

Ja, var vel egentlig håndball som var spm mitt :) Men det visste jeg ikke! Trodde det var like farlig uansett :) Tusen takk for svar :D

Man kan få det fler ganger. Tidligere trodde man at man ble immun men ikke....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...