Gå til innhold

måle tempen rektalt, forstoppelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla var brennende varm, hadde forstoppelse. Målte tempen, som viste 37.0.

Blir resultatet feil ved forstoppelse? Hvis termometeret føres rett inn i avføringen, vil det gi et annet resultat enn om hun ikke var forstoppet?

Anonymous poster hash: d67f6...5fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, tvilsomt. Men stimulering rektalt kan hjelpe mot forstoppelse!

Skrevet

Huff, kjenner at jeg ikke føler meg kvalifisert til akkurat det :/ de sier jo man ikke skal sette klyster på egne barn siden det er så "brutalt"... Ser ikke for meg at barnet hadde satt pris på stimulering der... :S

Skrevet

Huff, kjenner at jeg ikke føler meg kvalifisert til akkurat det :/ de sier jo man ikke skal sette klyster på egne barn siden det er så "brutalt"... Ser ikke for meg at barnet hadde satt pris på stimulering der... :S

Det trenger ikke gjøre vondt. Prøv med litt masasje rundt endetarmsåpningen.

Anonymous poster hash: e7810...301

Skrevet

Trur nok termometeret vil vise rett uansett, men du kan jo prøve og holde termometeret under armen og legge til en grad, bare for å se om du kommer frem til så noe lunde samme resultat.

Anonymous poster hash: 12831...c26
Skrevet

Kjerringråd hvis hun er forstoppet; kjøp et såpestykke uten parfyme og spikk av en liten bit og lag en slags stikkpille. Stikk oppi og det går fort (!) over :-)

Anonymous poster hash: 2fa2e...748

Skrevet

Kjerringråd hvis hun er forstoppet; kjøp et såpestykke uten parfyme og spikk av en liten bit og lag en slags stikkpille. Stikk oppi og det går fort (!) over :-)

Anonymous poster hash: 2fa2e...748

Det trikset husker jeg at min mor brukte på oss, da vi var små. Hadde i grunn  glemt det, helt til jeg leste dette. Og ja, det virker. Men i dag finnes det produkter å kjøpe på apoteket som er laget for formålet, så ville heller satset på det.

Anonymous poster hash: 12831...c26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...