Anonym bruker Skrevet 23. september 2015 #1 Skrevet 23. september 2015 Huset flyter over! Har en fireåring som masseproduserer tegninger til mamma, pappa, lillesøster.. Pluss alt som kommer fra barnehagen. Har en egen eske til slike ting, men hva gjør jeg med alt av tegninger. Ersnakk om 5-10 nye hver dag... Anonymous poster hash: c4f83...c63
Anonym bruker Skrevet 23. september 2015 #2 Skrevet 23. september 2015 Har fem barn, så det sier seg egentlig selv😜 Tar vare på noen ting, resten går i søpla. Tipper de ikke er så gira selv heller på å gå gjennom og sortere hundre tusen tegninger når de blir store. Anonymous poster hash: d9a6a...f2d
Anonym bruker Skrevet 23. september 2015 #3 Skrevet 23. september 2015 Nei, selvfølgelig ikke. De fineste tegningene får henge på kjøleskapet noen dager før de blir byttet ut med nye. I tillegg har vi et "galeri" i en gang utenfor barnerommene der vi henger opp bilder vi er enige om at det er noe spessielt med. Dit kommer det bare et nytt bilde 2-4 ganger i året, men de får henge der i mange år. 95%, minst, blir kastet. Bare de aller fineste eller de aller mest spessielle blir tatt vare på. Likevell har vi en stor eske med barnetegninger. Anonymous poster hash: 8e4da...eb8
TPK Skrevet 23. september 2015 #4 Skrevet 23. september 2015 Jeg er ikke så flink å kaste. Jeg ber barna sortere og kaste litt innimellom, men de vil jo selvsagt ta vare på det meste. Mye ligger det jo en del tid og arbeid. Jeg har ikke hjerte til å kaste ting som de har sortert som "beholde". Så vi har alt for mye ja....
Iiiiik Skrevet 23. september 2015 #5 Skrevet 23. september 2015 Nei. Noe går rett i søpla, noe henger på kjøleskapet i noen dager. Det jeg tror er verdt å ta vare på legges i en eske. Når esken er full, går jeg gjennom og sorterer - har en spare-på-eske til hver av ungene. En del kastes på veien fra den ene esken til den andre. Sånn helt ærlig - hvor interessant er det å ha? Jeg har en del fra jeg selv var liten. Synes det er bittelitt morsomt å se på, men ingen andre er interesserte. Ikke mannen (det skjønner jeg godt) og ikke ungene.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2015 #6 Skrevet 23. september 2015 Nei, selvsagt ikke! Mye av det bare "forsvinner", en del får de ta vare på og noen få henger vi opp i en periode og bytter så til nye etter en stund. Vi har fire barn, så det sier seg jo selv at vi ikke kan ta vare på alt. Innimellom må de gå igjennom tegningene i kassene hvor de legger dem og sortere ut, og da er jeg ganske streng på at for hver de vil ta vare på må f.eks. 5 kastes. Til slutt sitter vi da igjen med et mer overkommelig antall tegninger som passer i en perm. Anonymous poster hash: 6a78f...0fb
Anonym bruker Skrevet 23. september 2015 #7 Skrevet 23. september 2015 Nei, er du gal Har 4 barn og det masseproduseres, helt umulig å ta vare på alt. Men hvert barn har en tykk perm med 100 plastlommer i, der har vi samlet tegninger o.l. som vi mener det kan være gøy å ha. Første gangen de skrev navn og alder nederst på tegningen, første gang de tegnet en detaljert tegning med øyevipper og knapper, en ekstra forseggjort og fargerik tegning osv. Anonymous poster hash: 297e4...1af
the amazing spidermamma Skrevet 23. september 2015 #8 Skrevet 23. september 2015 Nei, sparer på de som 'betyr noe' på den ene eller andre måten. Jeg har lært noe lurt av bhg, de pleier å spørre hva tegningen viser. Og så skriver de det på nederst i hjørnet. Hvis jeg er flink når de tegner og spør litt åpne spørsmål og skriver ned, kan det ende opp med et ganske morsomt resultat. Som det er gøy å spare på.
the amazing spidermamma Skrevet 23. september 2015 #9 Skrevet 23. september 2015 Nei, sparer på de som 'betyr noe' på den ene eller andre måten. Jeg har lært noe lurt av bhg, de pleier å spørre hva tegningen viser. Og så skriver de det på nederst i hjørnet. Hvis jeg er flink når de tegner og spør litt åpne spørsmål og skriver ned, kan det ende opp med et ganske morsomt resultat. Som det er gøy å spare på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå