Gå til innhold

Barnevern ansatte, se her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis barnet  (11 år) opplever på samvær

- barnet blir tatt hardt i nakken

- barnet blir hånet, voksen hermer etter det barnet sa med forvrengt stemme 

- barnet forteller at en annen elev forsøkte å kvele seg i klasserommet, voksen gjør ingenting med

saken ovenfor skolen. Sier til barnet at det sikkert ikke skjer igjen. 

- barnet blir dratt/bært hylende ut i bilen når det nektet å bli med til samvær (andre foreldren var ikke      hjemme)

- voksen forteller barnet at vedkommende har lyst til å slå barnet, gjør det ikke da

- barnet stakk av gårde til stranden før de andre var klare til å reise, straffen: bli bært et stykke ut i vannet og så sluppet ned i. Skulle lære at det var farlig å være alene på stranden uten å være svømmedyktig 

(var mye yngre da)

- voksen drar søsteren inn på badet og kaster kaldt vann på ansiktet hennes da hun ikke var klar for å 

komme pusse tennene med engang, ville fullføre noe hun holdt på med først

Er dette forsvarlig at barnet fortsetter å ha samvær uten tilsyn ? Er dette noe en bør ta opp med barnevernet ? 

Anonymous poster hash: 0b86a...d15
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke barnevernansatt,men det dette barnet opplever er jo vold - fysisk og psykisk, det er latterliggjøring, og barnet tas ikke på alvor. Forelderen til dette barnet bør ikke ha rett til å være alene med barnet, etter min mening.

Anonymous poster hash: 72db7...a2e
Skrevet

Trenger virkelig ikke jobbe i BV for å svare på dette... Nei!!!Det er ikke forsvarlig!

Anonymous poster hash: 069a0...cb2

Skrevet

Dette er psykisk og til dels fysisk vold, og ikke noe barn skal utsettes for!

Skrevet

Absolutt! Ta en telefon allerede imorgen tidlig! Stakkars barnet. Ville ikke ventet, du får si at det er en hastesak og at de må sette igang tiltak så fort som mulig

Skrevet

Vil gjerne vite barnevernets syn på dette, noen her som jobber der ?

Skrevet

Vil gjerne vite barnevernets syn på dette, noen her som jobber der ?

Enhver idiot skjønner at dette er omsorgssvikt, hvorfor må du ha bekreftelse fra barnevernet før du gjør noe?

Anonymous poster hash: 9dd38...c92

Skrevet

Flere av punktene dine tenker jeg at kan være dårlig kommunisert eller misoppfattelser mellom bArnet og det den voksne hadde som intensjon. MEN punktet som omhandlet stranden var hårreisende lesing! Det er jo livsfarlig!!!

Det høres forøvrig ut som om dette er en familie fra midt-østen, evt Somalia, der er kaldt vann i ansiktet en "normal" reaksjon på opposjonelle barn..

Anonymous poster hash: 6b0fe...b3f

Gjest Antarctica
Skrevet

Flere av punktene dine tenker jeg at kan være dårlig kommunisert eller misoppfattelser mellom bArnet og det den voksne hadde som intensjon. MEN punktet som omhandlet stranden var hårreisende lesing! Det er jo livsfarlig!!!

Det høres forøvrig ut som om dette er en familie fra midt-østen, evt Somalia, der er kaldt vann i ansiktet en "normal" reaksjon på opposjonelle barn..

Hun har skrevet her før. Det er kona til hennes eksmann som plager barna.

Skrevet

Jeg føler det er omsorgssvikt, den andre foreldren ser det ikke på samme måte. Vært på familievernkontoret, og ble anbefalt å kontakte barnevernet om det ble noe mer. Men syns det hadde vært fint å høre fra noen som jobber der og få synspunkt 

Barnet nekter nå å gå til samvær. 

Barnet ble sluppet ned i vannet, ikke dypt nok for å synke langt ned. Den voksne stod rett der. Men syns det allikavel var en 

merkelig oppførsel. 

Ikke midt-østen familie.

Skrevet

Jeg hadde ikke tvunget barnet på samvær, da hadde jeg heller tatt straffen for å motsette meg det. Barnet er nok redd, beskytt barnet ditt og ring barnevernet. Forklar situasjonen og la barnet få bruke sin stemme, er mitt råd.

Skrevet

Forrige gang barnet skulle på samvær så sa jeg til far at jeg ikke hindret samvær men at han måtte komme og snakke med

barnet selv. Resultatet var at barnet ble svært sint når far prøvde lokke til samvær og far gikk tomhendt hjem. 

Vært litt redd for at det kan brukes imot meg hvis jeg nekter far samvær, for det er kjent at den som har hovedomsorgen kan miste denne hvis den ikke tilrettelegger for samvær. Men nå er det nok, vil han ha barnet på samvær så får han ta jobben med å overtale han selv. Og akkurat nå går det heller dårlig, barnet føler ikke far stopper stemor og tar hennes side. 

Vurderer å ta kontakt med barnevernet hvis far får barnet med seg, føler meg ikke trygg på at han har det bra der. Stoler ikke på at

far har dømmekraften i orden.

Gjest Antarctica
Skrevet

Forrige gang barnet skulle på samvær så sa jeg til far at jeg ikke hindret samvær men at han måtte komme og snakke med

barnet selv. Resultatet var at barnet ble svært sint når far prøvde lokke til samvær og far gikk tomhendt hjem.

Vært litt redd for at det kan brukes imot meg hvis jeg nekter far samvær, for det er kjent at den som har hovedomsorgen kan miste denne hvis den ikke tilrettelegger for samvær. Men nå er det nok, vil han ha barnet på samvær så får han ta jobben med å overtale han selv. Og akkurat nå går det heller dårlig, barnet føler ikke far stopper stemor og tar hennes side.

Vurderer å ta kontakt med barnevernet hvis far får barnet med seg, føler meg ikke trygg på at han har det bra der. Stoler ikke på at

far har dømmekraften i orden.

Bra.

Barna har ikke noe der å gjøre før de to voksne begynner å gå grundig i seg selv...

Skrevet

Hvem har omsorgen for barna? Er det far eller kommunen?

Om det er far så må han ta det til sivil rettssak for å be om samvær med tilsyn.

Er det kommunen kan barnevernet ta saken til fylkesnemnda for å be om bekyttet tilsyn.

Barnevernet kan ikke sette inn samvær med tilsyn / beskyttet tilsyn uten en dom på det.

Hilsen barnevernped. i bv.tjenesten

Anonymous poster hash: 5a328...e3e
Skrevet

Jeg føler det er omsorgssvikt, den andre foreldren ser det ikke på samme måte. Vært på familievernkontoret, og ble anbefalt å kontakte barnevernet om det ble noe mer. Men syns det hadde vært fint å høre fra noen som jobber der og få synspunkt

Barnet nekter nå å gå til samvær.

Barnet ble sluppet ned i vannet, ikke dypt nok for å synke langt ned. Den voksne stod rett der. Men syns det allikavel var en

merkelig oppførsel.

Ikke midt-østen familie.

Du må stanse samvær og kontakte advokat. Dersom du er hovedomsorgsperson vil bv legge det på deg at du ikke tar godt nok vare på sønnen din. Få fvktr til å melde bekymring. De kan hjelpe deg ifht å ha en god sak i rettenog kanskje de kan snakke far til fornuft. Men du kommer ikke unna rettssystemet. Lov om barn og foreldre er ikke noe bv rår over, de kan ikke bestemme noe ifht samvær bare si noe om hva som er barnets beste.

Anonymous poster hash: 6990f...23f

Skrevet

Situasjonen for barnet er veldig ugrei. Men i første omgang er det den andre forelderen som er ansvarlig for skjerming, og eventuelt må ta en rettsprosess etter barneloven.

mvh.,

barnevernkonsulent

Anonymous poster hash: 24aa9...673
Skrevet

Har far ikke et ansvar å få slutt på dette ?

Må jeg virkelig til retten med den belastningen det innebærer for barna, syns de har vært igjennom nok.

Slik det er nå så nekter gutten samvær selv, jeg har tenkt å støtte han.

Har hørt at mor kan miste omsorgen hvis hun nekter samvær, en fin linje å balansere på.

Noen tips om hvordan jeg kan få gutten til å snakke på familievernkontoret, han nekter å snakke om dette med en fremmed sier han. Redd for at han vil blånekte å si noe, da blir det mitt ord mot fars som er ekstremt flink å snakke folk rundt.

Skrevet

Nei man trenger ikke jobbe i barnevernet for å kunne si at denne voksne bør finne på noe annet enn å være sammen med dette barnet for den voksne takler dette riv ruskende galt og risikerer å ødelegge livet for dette barnet og søsteren..

Grunnen til at hun vil vite hva noen i barnevernet syns om saken er intressant! Saken er jo at det skal myyye mer enn det for å miste omsorgstretten for eget barn! Barnevernet vil si at det ikke er Ok, vi er alle mennesker og de aller fleste av oss er født med medfølelse og er riktig emosjonelt skrudd sammen. Systemet derimot funker ikke sånn. barna skal ha det ganske ille, ganske lenge, så kanskje etter noen år blir de fjernet fra hjemmet sitt.. Når det er altfor sent.. Dessverre altfor mange barn som lever for lenge i forferdelige hjem med gale foreldre.. Hadde jeg vært partner med eller en sånn person var min ex med samvær uten at jeg var der og med den oppførselen det hadde jeg gjort alt i min makt for å få aleneonsorg, tror ikke man skal la barnevernet ta den biten for da går det for lang tid. Barna er d mest dyrebare vi mødre har, beskytt dem om det så er det siste du gjør!!!

Anonymous poster hash: 50ad6...b96

Skrevet

Har far ikke et ansvar å få slutt på dette ?

Må jeg virkelig til retten med den belastningen det innebærer for barna, syns de har vært igjennom nok.

Slik det er nå så nekter gutten samvær selv, jeg har tenkt å støtte han.

Har hørt at mor kan miste omsorgen hvis hun nekter samvær, en fin linje å balansere på.

Noen tips om hvordan jeg kan få gutten til å snakke på familievernkontoret, han nekter å snakke om dette med en fremmed sier han. Redd for at han vil blånekte å si noe, da blir det mitt ord mot fars som er ekstremt flink å snakke folk rundt.

Klart han har ansvar, men han tar det jo ikke, da må den andre voksne ta det. Ikke sikkert du trenger full rettsprosess, kanskje far forstår alvoret når du stanser samvær og kontakter advokat. Men du må passe på at du gjør det på rett måte, derfor advokat.

Anonymous poster hash: 6990f...23f

Skrevet

Selvfølgelig! Jeg er fostermor og hadde dette skjedd på samvær med biologiske foreldre, hadde samværet blitt stoppet.

Du må dokumentere det som har skjedd. Skriv logg/dagbok, evt ta opp det barnet sier. Ta vare på evt. tekstmeldinger og mail.

Anonymous poster hash: 05901...2b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...