Gå til innhold

Fler som opplevd dette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I sommer har jordmor og legen min hatt sommerferie, jordmor har vært mye borte og samma med legen. Jeg har hatt turnus lege som virker som om han ikke skjønt måling på magen, plutselig lå jeg under rødestrekken, men blir sendt på vekt kontroll med barnet siden det ble et så "hopp" fler som har vært borti detta? måler dem så forskjellig? Hode er festa kjente jordmor i dag så det var godt og vite:-) har igjen 3 uker!

 

Anonymous poster hash: 673a6...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, ikke alle som er like rutinerte på dette. Legen min måler alltid en cm eller to mer enn jordmødrene gjør. Dette blir først et problem i sånne tilfeller som ditt, altså at kurven ser veldig ujevn ut. For meg som kun går til lege så spiller det ingen rolle, ettersom han kun bryr seg om at kurven utvikler seg jevnt, og ikke akkurat hvor høyt den ligger. (jeg ligger på det grønne feltet da).



Anonymous poster hash: 2bd2f...baf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lå på rødestrekken, plutselig var jeg under rødestrekken, men ligg i det grønnefelte.

 

Anonymous poster hash: 673a6...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg syns ikke dem skal sette meg opp hos leger som er usikker på dette, det er helt greit at dem kan øve seg, men med en annen lege. Jeg var på kontroll og det visser seg at jeg venta et lite barn. Men heldigvis var alt bare bra med baby, morkake og navlestreng :-)

 

Anonymous poster hash: 673a6...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed av Lundring (Kvinnespes) at så lenge det er 2 forskjellige personer som måler, kan man ikke stole 100% på det uansett!

 

Anonymous poster hash: 69061...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor St.Olava har lansert app hvor det anbefales av kvinnen selv måler seg jevnlig og legger inn egne mål. I appen vil man også få laget en kurve tilpasset kvinnens egen høyde og vekt. Dette er bedre enn standarkurven som ble lagete for 30år siden. Søk på symfysemål enten i GooglePlay eller AppStore :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...