Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #1 Skrevet 22. september 2015 Jeg og samboer har kontrakt på at han skal ha 250 000kr mer enn meg ved et brudd, fordi han la i 250 000 da vi kjøpte bolig sammen. Lån og bolig står 50/50 fordelt. Nå skal vi flytte fra hverandre, og han mener at han skal ha en prosentvis større andel av verdistigninga enn meg, fordi han har gått inn med disse pengene. Hva blir riktig? En kontrakt er vel en kontrakt? Eller tenker jeg feil? Anonymous poster hash: b5254...0f4
Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #2 Skrevet 22. september 2015 Det er noen som gjør det sånn som samboeren din sier, men da eier de ikke 50% av boligen. Om han skulle hatt prosentvis mer enn deg av verdistigningen på boligen måtte dere hatt en kontrakt som sa at han eide mer enn deg, f.eks at han eide 60% og du 40% av boligen. Så lenge dere eier den sammen 50/50 skal verdistigningen deles på to. Anonymous poster hash: d7f7a...f9b
Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #3 Skrevet 22. september 2015 Takk for svar. Så da kan jeg bare vise til kontrakten og si at det ikke blir noe av? Anonymous poster hash: b5254...0f4
Surogvanskelig Skrevet 22. september 2015 #4 Skrevet 22. september 2015 Enig med hun over. Skulle dere gjort det som samboeren din sier burde dere hatt kontakt på hvor mange % hver av dere eier.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #5 Skrevet 22. september 2015 Hvis han skal ha prosentvis mer enn deg må han også betale tilsvarende mer enn deg på alle kostnader ifm boligen. Feks, hvis dere har pusset opp, forsikringer, kommunale avgifter, også mer av likningsverdien skulle stått på han i selvangivelsen, meglerhonorar ved salg osv. Hvis han ikke har betalt mer enn deg for alt dette viser dette at dere eier 50% hver men at han skal få tilbake samme sum som han gikk inn med i tillegg. Anonymous poster hash: 8b6d3...1a9
Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #6 Skrevet 22. september 2015 Hvis han har brukt penger til å pusse opp utenom de 250000 har det ikke noe å si. Kontrakt er kontrakt. Anonymous poster hash: c8644...b9b
Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #7 Skrevet 22. september 2015 Kontrakt er kontrakt og han får selvfølgelig ikke mer enn det. Her har mannen gått inn med det samme som hos dere og vi har kun muntlig avtale om skjevdeling ved brudd. Anonymous poster hash: e6020...1a6
Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #8 Skrevet 22. september 2015 Har du kontrakt da? atvlån og tinglysing står 50/50 er ikke en kontrakt og spiller ingen rolle i følge rettspraksis. Her avhenger det veldig av hvor ryddige forholdene er og hvordan ting har foregått. Umulig å svare generelt på. Resten av svarene dine tyder på synsing, og jeg tviler på at noen av de har lest en eneste dom. Anonymous poster hash: c98e7...dc4
Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #9 Skrevet 22. september 2015 Har du kontrakt da? atvlån og tinglysing står 50/50 er ikke en kontrakt og spiller ingen rolle i følge rettspraksis. Her avhenger det veldig av hvor ryddige forholdene er og hvordan ting har foregått. Umulig å svare generelt på. Resten av svarene dine tyder på synsing, og jeg tviler på at noen av de har lest en eneste dom. Anonymous poster hash: c98e7...dc4 Jeg har svart tidligere. Har hatt advokat og alt gikk på tinglysing. Anonymous poster hash: c8644...b9b
Anonym bruker Skrevet 23. september 2015 #10 Skrevet 23. september 2015 Har du kontrakt da? atvlån og tinglysing står 50/50 er ikke en kontrakt og spiller ingen rolle i følge rettspraksis. Her avhenger det veldig av hvor ryddige forholdene er og hvordan ting har foregått. Umulig å svare generelt på. Resten av svarene dine tyder på synsing, og jeg tviler på at noen av de har lest en eneste dom. Anonymous poster hash: c98e7...dc4 Vi har samboerkontrakt ja. Der står både beløpet han skal ha, og at vi eier 50/50 hver. Anonymous poster hash: b5254...0f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå