Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #1 Skrevet 22. september 2015 Dersom du har avtalt med en kollega at hun skal komme på besøk til deg,og så spør plutselig venninnen din deg om hun kan ta turen...akkurat på det tidspunktet du har avtale om besøk av kollegaen din. Hva gjør du da? (De to kjenner ikke hverandre, og du vet at kollegaen din har gledet seg til at dere to skal prate og kose dere) Jeg ville svart høflig at det ikke passer den dagen,for da har jeg allerede en avtale med en kollega som skal komme,men at vi kan finne en annen dag. Dette lærer jeg barna mine at kan være lov når det gjelder at de har avtalt besøk fra feks en klassevenn. At da er det lov å si til vennene som kommer for å leke, at de kan leke neste dag. Det er noe helt annet når en har gatas venner inne, og en av de kommer på døra. Lærer også barna mine at de må tåle dette fra sine venner. Anonymous poster hash: 61e88...c29
Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #2 Skrevet 22. september 2015 Jo det har du rett i, men mine venner ringer eller sender sms først, da sier jeg bare at det ikke passer fordi jeg har en avtale. Hadde de plutselig stått på døra (som nabobarna gjerne gjør), og sett at det jeg var "opptatt" med var å drikke kaffe med en annen venninne, så hadde det straks vært vanskeligere å avvise. Men jeg er enig i at det må være "lov" for barn også å si at det ikke passer, det er ofte bare litt vanskeligere å gjennomføre. Anonymous poster hash: c4aa3...6dc
Anonym bruker Skrevet 23. september 2015 #3 Skrevet 23. september 2015 Ja det må være lov til det. Enkelt og greit Anonymous poster hash: 61e88...c29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå