Gå til innhold

Overgangsstønad, komplisert forhold til far..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er i en ganske kinkig situasjon. Jeg venter en liten baby om kort tid. Har vært samboer med far, men vi er nødt til å gå fra hverandre pga fars datter som er blitt alvorlig psykisk syk. Altså, vi skal prøve å få oss til å funke, men han og datteren kan da ikke bo sammen med en liten baby av sikkerhetsmessig årsaker. Far kommer til å betale barnebidrag, utover det blir jeg økonomisk ansvarlig for meg og mini. Vil jeg ha rett på overgangsstønad når vi fortsatt skal prøve å være kjærster?

Anonymous poster hash: 64f21...d2d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge dere ikke bor sammen og du tjener under en viss sum, har du vel rett på det. Så får du en ekstra barnetrygd.

Skrevet

Nei, du kan ikke ha et kjærestelignende forhold til far.

Anonymous poster hash: 459fe...9e3

Skrevet (endret)

Nei, du kan ikke ha et kjærestelignende forhold til far.

Anonymous poster hash: 459fe...9e3

Det stemmer. Så det nå.

Alle kriteriene står på nav. Gå inn der og les ☺

Endret av Mamma til 2 søte
Skrevet

Nei, om dere er kjærester som velger å ha to boliger har du ikke krav på støtte som enslig forsørger. Da ville jo alle som f.eks ukependlet og har en leilighet i nabobyen også ha krav på støtte, sånn er det ikke. Er dere kjærester er du ikke enslig forsørger i nav sitt reglement.

Skal du ha støtte som enslig må det være slutt mellom dere, han kan ikke ha ting hos deg, ha tannbørste på badet eller overnatte, da har dere et kjærestelignende forhold og du har ikke krav på noe som helst.

Anonymous poster hash: 894b3...f26
Skrevet

Dette var ganske spesielle omstendigheter, og jeg ville snakket med NAV om dispensasjon. Når dere faktisk ikke kan bo sammen tror jeg de har mulighet til å vise skjønn, får dere først avslag er det mulig å anke.

Jeg vet et par som har fått fikk da de bodde fra hverandre pga utdanning, der var det nok også noen omstendigheter rundt som gjorde at det var lov (det ble sjekket med advokat, som snakket med NAV, lurer på om det hadde noe å si at det aldri hadde bodd sammen, men kan ta feil). Hun var her inne før (kanskje enda?), mulig noen husker saken.

Anonymous poster hash: eb07b...ef6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...