Gå til innhold

2 jobber - hjelp!


Oh baby

Anbefalte innlegg

Jeg har 2 jobber!

Den ene er jeg fast ansatt i, men 100% stilling - så alt der er OK :)

 

Men den andre jobben min, har jeg ingen fast stilling - er ekstrahjelp i hjemmetjenesten og har ulik antall vakter hver måned. 

 

Utfordringen er at jeg sikkert ikke kommer til å klare å jobbe hele svangerskapet i hjemmetjenesten, da dette er ekstremt tungt for en gravid!  Kan jeg få svangerskapspenger for denne jobben når jeg ikke har fast stilling?  Altså jeg er jo ansatt, men kun ekstrahjelp ved behov.  Denne jobben gir meg ca 9-12000 brutto i mnd, avhengig av hvor mange vakter jeg tar.

 

Var i kontakt med NAV i dag, og de sa at jeg må være ansatt når jeg går ut i permisjon, jeg kan altså ikke slutte i hjemmetjenesten... Og skulle jeg sykemeldes fra den jobben, vil jeg da få penger når jeg ikke har fast stillingsprosent? Hvordan skal de regne ut det?

 

Kjenner meg rimelig desperat... Trenger sårt begge inntektene for å få endene til å møtes, også at de begge blir beregnet i forhold til permisjonspenger, men jeg kommer ikke til å klare å ta så mange vakter og jobbe så mye i hjemmetjenesten ettersom magen vokser! :/

 

Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om ikke selve jobben er farlig for fosteret har du ikke rett på svangerskapspenger. Du kan få sykepenger basert på det du allerede har tjent om du ikke klarer med jobben. Hør med legen din.



Anonymous poster hash: bf632...5f0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...