Gå til innhold

Svangerskaps kløe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hjelper?

Burde vel vært til legen..

Men hater leger og sykehus. Er der en gang i mnd. Og skal 3 ganger neste uke. Må bare holde ut. Gått å klødd i 3 uker nå.

Blir gal!

Anonymous poster hash: 63886...96a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være farlig for deg og babyen! Kom deg til lege og få målt leververdier. Er dessverre mange leger som ikke kjenner så godt til de potensielle farene ved kløe. Det kan jo også bare være vanlig svangerskapskløe, men det kan altså være farlig. Jeg kjenner en som måtte vli satt i gang før termin med begge barna fordi leververdiene var dårlige

Skrevet

Det kan være farlig for deg og babyen! Kom deg til lege og få målt leververdier. Er dessverre mange leger som ikke kjenner så godt til de potensielle farene ved kløe. Det kan jo også bare være vanlig svangerskapskløe, men det kan altså være farlig. Jeg kjenner en som måtte vli satt i gang før termin med begge barna fordi leververdiene var dårlige

Dette!

Kløe i svangerskapet kan, men er ikke alltid, altså, være skummelt, både for mor og barn. Jeg vet, for jeg har prøvd. Det utviklet seg til den verste svangerskapskløen "min" overlege hadde sett, og han hadde god kunnskap, han var (er) av de få som har fordypet seg i denne type svangerskapssykdommer. Jeg ble ikke fortalt hvor ille mitt tilfelle var, før etter barnet var født. Det turte de ikke, for det kunne skremt fanden på flat mark.

Altså: Kom deg til lege og forlang å få tatt leververdier. Aller helst synes jeg du skal forlange oppfølging på sykehus.

Anonymous poster hash: 848e5...63b

Skrevet

Hvor klør det?

Om det er den farlige typen kløe klør det gjerne intenst inni hendene og under føttene, og da må du få tatt blodprøver. Det kan være et tegn på at leveren din ikke renser blodet som den skal og det er potensielt veldig farlig for både deg og fosteret.

Jeg har hatt denne type kløe selv, og det er grusomt.

Anonymous poster hash: fe1bf...891
Skrevet

Hvor klør det? Om det er den farlige typen kløe klør det gjerne intenst inni hendene og under føttene, og da må du få tatt blodprøver. Det kan være et tegn på at leveren din ikke renser blodet som den skal og det er potensielt veldig farlig for både deg og fosteret. Jeg har hatt denne type kløe selv, og det er grusomt. Anonymous poster hash: fe1bf...891

Det trenger ikke klø inni hender og under føtter for at det skal være alvorlig svangerskapskløe. Jeg hadde dette i første svangerskap og klødde ekstremt mye, men ikke i hendene og under føttene. Hadde altfor høye lever-og gallesyreverdier, og måtte medisineres og følges tett opp på sykehus. Fødselen ble satt i gang to uker før termin. Jeg ville sørget for å få tatt blodprøver så raskt som mulig hvis jeg var deg, HI.

Anonymous poster hash: 278cc...7b9

Skrevet

Det startet å klø dagen etter at jeg var hos lege sist. Da kom jeg jo rett fra fine svar på blodprøver. Kom etter vaksine. Altså 3 uker siden.

Klør på magen og hele høyre side. Altså arm og ben.

Lege neste uke om ikke før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...