Gå til innhold

Barnet mitt får juling, lugges,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sparkes og kalles ting som din forpulte jævel på skolen, i klasserommet og i friminutt. Det samme gjør de 15 andre barna i klassen, og de SFO ansatte blir også kalt slike ting. Barnet som gjør dette har ingen diagnose, men er jo bare et barn så han kan jo ikke klandres. Om du ble behandlet sånn på en arbeidsplass måtte vedkommende slutte. Men ikke på skolen for der er det plass for alle. Ellers er jo vi andre hjertelig velkomne til å slutte... Skolen har spesialtimer, men ikke lov til å holde dette barnet fysisk, og foreldrene nekter å hente når det er for ille for når han er på skolen er der skolen sitt problem. For et læringsmiljø! Hvorfor skal alle være i vanlig skole? Han er en trussel for de andre, som aldri vet når de får en som flyr på seg...

Anonymous poster hash: 8777e...f97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnevernet må jo varsles asap. Og så hadde jeg alliert meg med noen andre foreldre og krevd at skolen tok SKIKKELIG tak. Barnet ditt har rett på en trygg skoledag, det har det ikk nå.

Anonymous poster hash: 44b7c...463

Skrevet

Barnevernet må jo varsles asap. Og så hadde jeg alliert meg med noen andre foreldre og krevd at skolen tok SKIKKELIG tak. Barnet ditt har rett på en trygg skoledag, det har det ikk nå.

Barnevernet er inne, det er ingenting annet enn at ungen oppfører seg sånn... ( kjenner dem privat, mor er en nær venninne).

Skrevet

Jeg er helt enig i at mange hadde fått det bedre med spesialskoler eller spesialklasser. Antakelig hadde det derimot vært vanskelig å få denne gutten inn i et slikt alternativ siden han ikke har diagnose.

Situasjonen høre forøvrig uholdbar ut. Helt forferdelig. Jeg forstår at foreldrene nekter å ha hente barnet på skolen da. Jeg tipper denne gutten ikke har det så utrolig gøy på skolen selv og gjett om han hadde brukt det hvis han visste at han ble hentet bare han var ille nok?

Anonymous poster hash: b38a1...03a

Skrevet

Hva har blitt gjort til nå og hvor gamle er barna?

Avtal med de andre foreldrene at dere skriver ned hver eneste hendelse, hvert ukvemsord og hver lugging barna deres blir utsatt for. Hver uke sender hvert enkelt foreldrepar en formell klage med oppramsing av hva som har blitt gjort og sakt til deres barn den uken og henvisning til barnas rett til et trygt læringsmiljø. Da kan ikke skolen skjule seg bak at de ikke viste omfanget ol som er en vanlig reaksjon fra rektorer.

Barnet bør tydligvis enten holdes adskilt fra andre elever eller ha en årvåken person til å passe på det hele tiden.

Anonymous poster hash: 91754...93b
Skrevet

Barnevernet er inne, det er ingenting annet enn at ungen oppfører seg sånn... ( kjenner dem privat, mor er en nær venninne).

Da må det jo være noe seriøst galt med oppdragelsen / miljøet hjemme. Barn oppfører seg ikke så ille uten at noe forårsaker det. Håper virkelig at han kan få den hjelpen han trenger.

Dette er en uholdbar situasjon for alle parter. Som de over sier, skriv ned episodene og send klager slik at alt er skriftlig og blir registrert.

Anonymous poster hash: 77108...e20

Skrevet

Her må dere alle ta tak og kreve tiltak for å bedre det psykososiale miljøet til dit barn. Alle foreldrene må gjøre det samme og alle foreldrene må kontakte skolen ved hver eneste episode.

Videre kan det lønne seg å ta kontakt med skolekontoret i kommunen og i fylket for å evt legge inn en klage og for å bli veiledet i hvordan dere foreldre skal gå frem for å sikre deres barn på skolen.

Skolen SKAL fatte et enkeltvedtak til hver enkelt elev hvor de forteller hvordan de har tenkt til å sikre det barnet, følger de ikke opp så kan du faktisk gå til politiet å anmelde skolen.

På vår skole satte de en assistent på den utagerende eleven som beskyttet de andre elevene ved å gå imellom og få den utagerende eleven ut av eks klasserommet mm.

Anonymous poster hash: 20f53...5d3

Skrevet

Dette er bare tull.

Barn kan utvises.

Utagerende barn som er til fare for seg selv eller andre kan holdes med tvang. (Det finnes egne teknikker for hvordan det skal gjøres slik at barnet ikke blir skadet)

Familien kan meldes til barnevernet.

Det er plenty med ting som kan gjøres.

Anonymous poster hash: 70813...c14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...