Gå til innhold

Ringe på stillingsannonser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pleier dere å ringe på annonsene før dere sender søknad?

Hva spørr dere om?

Har det egentlig noe for seg?

Det er ett par jobber som jeg er veldig interessert i, så tenkte mulig jeg måtte ringe først.. Men finner ikke noen spørsmål! Noen forslag? Er helt grønn på dette merker jeg..

Anonymous poster hash: 953fe...cda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Anonymous poster hash: 953fe...cda

Skrevet

Leste et sted at man bare skulle ringe dersom man faktisk lurte på noe, son man ikke får svar på gjennom stillingsannonsen, ellers kunne det bare virke irriterende. Men jeg vet ikke helt selv.

Skrevet

Jeg ringte en gang og det fikk meg til å revurdere interessen. Jeg møtte en irritert mann på tlf, som sa at stillingen innebar i hovedsak å jobbe for ham ("løpegutt"). Med den sure holdningen han hadde var det uaktuelt å søke på den jobben. Da var jeg glad for at jeg ringte.

Men det er vel gjerne motsatt effekt man er ute etter. Nemlig at arbeidsgiver skal ville ha deg. Og da bør man kanskje ha noe fornuftig å spørre om ja ;-)

Anonymous poster hash: 50976...15c

Skrevet

Gud, vi har 2 stillingsannonser ute. Forløpig over 200 søkere. Så utrolig mange har tydeligvis "lært" at det er lurt å ringe for å vise interesse. Telefoner i ett kjør. Så irriterende. Spesielt fordi ingen har reelle spørsmål, men ringer mer for å nevne navnet sitt. Stoooort minus.

En god søknad som er velformulert og relevant med en god CV er det vi vil ha!

Anonymous poster hash: 70a93...d5f

Skrevet

De som ringer inn bare for å ring og vise interesse kaster jeg rett i nei-haugen.

Er dessverre ikke bare en som har hørt at dette er lurt....

De som derimot har et skikklig spørsmål kan jeg gjerne ta en lengre prat med.

Så har du et viktig spørsmål eller noe annet relevant å dele.

Anonymous poster hash: 0e775...75e

Skrevet