Gå til innhold

Ringe på stillingsannonser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pleier dere å ringe på annonsene før dere sender søknad?

Hva spørr dere om?

Har det egentlig noe for seg?

Det er ett par jobber som jeg er veldig interessert i, så tenkte mulig jeg måtte ringe først.. Men finner ikke noen spørsmål! Noen forslag? Er helt grønn på dette merker jeg..

Anonymous poster hash: 953fe...cda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Anonymous poster hash: 953fe...cda

Skrevet

Leste et sted at man bare skulle ringe dersom man faktisk lurte på noe, son man ikke får svar på gjennom stillingsannonsen, ellers kunne det bare virke irriterende. Men jeg vet ikke helt selv.

Skrevet

Jeg ringte en gang og det fikk meg til å revurdere interessen. Jeg møtte en irritert mann på tlf, som sa at stillingen innebar i hovedsak å jobbe for ham ("løpegutt"). Med den sure holdningen han hadde var det uaktuelt å søke på den jobben. Da var jeg glad for at jeg ringte.

Men det er vel gjerne motsatt effekt man er ute etter. Nemlig at arbeidsgiver skal ville ha deg. Og da bør man kanskje ha noe fornuftig å spørre om ja ;-)

Anonymous poster hash: 50976...15c

Skrevet

Gud, vi har 2 stillingsannonser ute. Forløpig over 200 søkere. Så utrolig mange har tydeligvis "lært" at det er lurt å ringe for å vise interesse. Telefoner i ett kjør. Så irriterende. Spesielt fordi ingen har reelle spørsmål, men ringer mer for å nevne navnet sitt. Stoooort minus.

En god søknad som er velformulert og relevant med en god CV er det vi vil ha!

Anonymous poster hash: 70a93...d5f

Skrevet

De som ringer inn bare for å ring og vise interesse kaster jeg rett i nei-haugen.

Er dessverre ikke bare en som har hørt at dette er lurt....

De som derimot har et skikklig spørsmål kan jeg gjerne ta en lengre prat med.

Så har du et viktig spørsmål eller noe annet relevant å dele.

Anonymous poster hash: 0e775...75e

Skrevet

Kommer sikkert litt an på hva slags stilling det er. Hvis det er en der man må anta at det er veldig mange søkere, ville jeg ikke vurdert det engang. Jeg ringte på en nå som krever spesiell kompetanse som ikke så mange har, og da ringte jeg mest for min egen del for å få et inntrykk av lederen og bedriften. Jeg MÅ ikke ha ny jobb, men han fikk meg til å få lyst til å søke så da gjorde jeg det. Spørsmålene mine var relevante, men ikke avgjørende for søknaden eller ikke.

Skrevet

Ringer kun dersom jeg faktisk har gode spørsmål. Det hender at stillinger har hundrevis av søkere og da tenker jeg at de stakkars kontaktpersonene skal slippe en svadasamtale fra meg😊

Anonymous poster hash: 8d9d4...495

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...