Anonym bruker Skrevet 21. september 2015 #1 Skrevet 21. september 2015 Vi har vært sammen ganske lenge, men det går liksom aldri helt over. Noen ganger får jeg en følelse av angst. En frykt i meg som nesten gjør litt vondt. På den ene siden er han er veldig god kjæreste. En god bonuspappa. En god elsker, partner og venn. Det har tatt tid for han å venne seg til et «normalt» liv, men jeg føler at han gjør alt i sin makt for å klare det. Og alle rundt oss ser det også. På den andre siden vet jeg hva han har gjort. Jeg får ikke møte venner av han fra fortiden, så vi er ganske eksludert fra mye av hverandres liv utenom forholdet. Jeg er alltid litt redd for at han skal ønske tilbake, og synes livet mitt er kjedelig.. I perioder går det veldig bra, men så slår tanken meg. At jeg sikkert er dum som tror at han kommer til å elske meg høyt nok til å ikke savne det gamle livet. I helgen var vi på fest, og det gikk kjempebra. Helt til en nyere kompis av han forteller at «kjæresten din forguder deg og elsker deg såå masse. Han har sagt at han har hatt lyst på en joint når dere har kranglet og sånn, men han har ikke gjort det.» Det første var selvfølgelig veldig godt å høre. Jeg liker jo å tro at han har et mye bedre liv nå. Men den siste delen satt angsten i meg. Han har lovt meg at han ikke har hatt lyst på det så lenge vi har vært sammen, men så sier han sånt til de rundt oss.. jeg blir litt flau. Og dette var den ENE vennen som er del av det nye livet og ikke skulle anse han på den måten. Jeg har ingen å prate med det om, men jeg håper kanskje noen har erfaringer med noe lignende og kan berolige eller opplyse meg. På forhånd, takk. Anonymous poster hash: 7c131...6fd
Anonym bruker Skrevet 21. september 2015 #2 Skrevet 21. september 2015 Nå sier du jo ikke rett ut hva det gamle livet handler om, men jeg regner med at det er rus og kriminalitet du tenker på, siden du nevner joint. Viss det er tilfelle, kan du aldri vite om han går tilbake. Det er ett valg han må ta hver dag, om igjen og om igjen. Spesielt i tøffe tider, når dere krangler, kanskje ved helligdager, når våren og sommeren kommer osv. Men du må som livspartner stole på at han velger deg og ungene, stol på at han elsker deg høyere og ikke vil tilbake til den dritten, for det er det det er, drit, og han vet det veldig veldig godt. Det fører ikke med seg annet en stress, pengemas, smerte, uro, redsel, vold, fengsel og død (og masse døde kompiser). Han trenger at du heier på han,elsker han, stoler på han, og har tro på at dere får ett godt liv sammen. Mistenksomhet vil bare gjøre vondt værre! Dere burde også ta en skikkelig prat sammen, der dere snakker om disse tingene, slik at du kan få vite hans triggere, og hva kan du gjøre for å hjelpe å støtte i det nye livet hans og han kan få vite hva som gjør deg redd (og vær ærlige). Lykke til! Jeg er selv tidligere rusmisbruker, som har en fantastisk mann som har stått der som en klippe og tre nydlige barn som jeg ser på hver dag og takker Gud for, ett god liv, tenker når jeg ser på de, at rusen skal jeg aldri aldri tilbake til. Anonymous poster hash: ed1b7...87a
Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #3 Skrevet 22. september 2015 Min samboer tar seg en joint i ny og ne på kvelden. Leser litt fotball på nett, tar en te og en blås. Han drikker aldri, går aldri på fest.. Han er på 1 eller 2 weekend turer med brødre og fotballgutter i året. Jobber hver dag. Super bonus pappa. Vi venter barn og jeg vet han vil gjøre en enestående jobb! Alle har en fortid. Jeg ser ikke problemet med en blås i ny og ne. Det er ikke noe for meg, nei! Men han er jo ikke rusmissbruker fordet. Anonymous poster hash: 832f5...364
Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #4 Skrevet 22. september 2015 Min samboer tar seg en joint i ny og ne på kvelden. Leser litt fotball på nett, tar en te og en blås. Han drikker aldri, går aldri på fest.. Han er på 1 eller 2 weekend turer med brødre og fotballgutter i året. Jobber hver dag. Super bonus pappa. Vi venter barn og jeg vet han vil gjøre en enestående jobb! Alle har en fortid. Jeg ser ikke problemet med en blås i ny og ne. Det er ikke noe for meg, nei! Men han er jo ikke rusmissbruker fordet. Anonymous poster hash: 832f5...364 Jo, det er han. Han ruser seg på ulovlige rusmidler, og det er ikke greit! Narkotika og barn hører ikke sammen og er aldri greit. Anonymous poster hash: 223f5...b41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå