Gå til innhold

Konfirmasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, datteren min skal konfirmeres neste høst. Og i den forbindelse lurer jeg på om far skal være med å betale på dette. Han er under gjeldsordning, har fått slettet tidligere bidragsgjeld og betaler ca 1700 i bidrag nå.

Jeg hørte fra en ikke sikker kilde at så lenge han er under gjeldsordning så trenger han ikke å være med å betale på konfirmasjonen. Jeg skal høre med nav i morgen, men lurer altså på om det er noen som vet om dette nå 😊

Anonymous poster hash: ff6ea...019

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan skal han få penger til det tenker du?

Anonymous poster hash: 7aad8...b52

Skrevet

Så du mener han skal slippe unna siden han er under gjeldsordning? Bare lurer.. De på nav kunne ikke gi meg noe svar, måtte bare søke når den tid kom. Jeg kommer selvfølgelig til å gjøre det billigst mulig.

Skrevet

Så du mener han skal slippe unna siden han er under gjeldsordning? Bare lurer.. De på nav kunne ikke gi meg noe svar, måtte bare søke når den tid kom. Jeg kommer selvfølgelig til å gjøre det billigst mulig.

Hvordan mener du at han skal betale da? Han har vel ingenting til overs?

Anonymous poster hash: 7aad8...b52

Skrevet

På samme måte som jeg må, spare. Jeg har heller ingenting til overs, men må jo spare. For konfirmasjon blir det uansett. Han er fullstendig klar over at det er konfirmasjon neste år, så han har jo like liten/stor mulighet for å spare som jeg.

Skrevet

Tror nok du bør belage deg på å betale alt, så ikke planlegg større enn at du klarer alle utgiftene selv. Kaker baker familie og venner som oftest mer enn gjerne. Kanskje foreldrene til barnefar vil bidra med en del av maten, siden sønnen ikke har mulighet? Tror faktisk jeg ville bedt far om å holde eget selskap for sin familie, om ingen av de var interessert i å stille opp for barnet.

Anonymous poster hash: 96873...08a
Skrevet

Han kan søke om å få mere penger til spesielle anledninger, derunder konfirmasjon.

Anonymous poster hash: 39bf5...296
Skrevet

Fikk vite nå at hverken han eller noen andre fra familien kommer til å stille opp i konfirmasjonen. Ikke med å hjelpe til økonomisk, lage kake eller noe som hadde med det å gjøre. På en måte er jeg lettet, men det vil jo bli et savn for datteren min. Nå vet jeg i alle fall hva jeg har å forholde meg til 😊 Og vet sånn ca hva jeg må spare 😊

Skrevet

Han kan vell ikke betale om han ikke har penger.

Anonymous poster hash: f971a...5a1

Skrevet

Nå trenger jeg heldigvis ikke å tenke mer på det...

Skrevet

Ja for Hi har sikkert ræva full av penger der hun sitter med en tenåring i hus. Og lederstilling med korte arbeidsdager og bøtter med bonus og tilegg.

Hvis hans familie og han selv ikke kan bidra med en dritt så trenger de ikke å komme.

Han klarer fint å spare 100 kroner PR mnd på gjeldsordning om han bryr seg nok. Han klarer fint å bruke sin familie om å kjøpe et brett brus eller 3 i Sverige for komfirmanten sin skyld vel!?

Er sikkert en eller annen bestemor/tante/filletante o.l som kan bake en kake eller to!?

Dette er de dummeste synspunktene jeg har sett!

Min far satt i samme situasjon og fikk klar beskjed om å bidra med det han kunne.

Nå var han glad i min søster og førte litt penger til meg hver mnd for sparing. Altså 100 kroner. Dvs at han kuttet ut hårklipp og tok maskin hjemme. Han kuttet ut brusen og tok med saft hjemme fra.

Og pappas familie stilte så klart opp!

Mamma satt i samme situasjon på det tidspunktet. Foreldrene mine skilte lag da.

Alle gjorde noe og bidro på sin måte.

Vi spiste, drakk og sang hele dagen!

Familie som ikke stiller opp trenger ikke å vise seg.

Anonymous poster hash: d8ab2...5d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...