Gå til innhold

Symptomer på angst eller bivirkning av medisin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til tider sliter jeg med søvnen, som regel fordi jeg jobber for mye, og føler for mye på ansvaret jeg har på jobb.

Jeg har tidligere gått til behandling for depresjon og den siste psykiateren jeg hadde mente at jeg har symptomer på angst.

I lange perioder har jeg det bra, og jeg har kuttet ut både medisiner og timer hos psykiater.

Men når jeg sover lite pga stress tar jeg fortsatt medisiner for å sove. Det jeg tar er quetiapin - ikke vanedannende, så lett å hoppe av og på. (Egentlig for shizofreni, men i små doser brukes den som søvnmedisin for folk som ikke har schizofreni).

Nå er jeg i en periode med mye stress, så jeg tar medisin. Og får en del bivirkninger, men så lurer jeg på om det egentlig er bivirkninger eller om det egentlig er angst?

Det jeg føler er at jeg er nummen i huden og i tungen. Jeg føler konstant en uro i magen og en sitring i armene.

Men hva er hva?

Noen med erfaring med quetiapin?

Anonymous poster hash: fc97b...32f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Ingen?

Les pakningsvedlegget eller ring og spør apoteket.

Anonymous poster hash: 7165a...68e

Skrevet

Jeg jobber også tidvis veldig mye, har stort press og stress på jobben og sliter da veldig med søvn.

Tar ikke medisiner foreløpig, men opplever at situasjonen kan gi meg angst-liknende symptomer.

Det er ikke en bra situasjon, men på nåværende tidspunkt er det ikke et alternativ å bytte jobb.

Anonymous poster hash: 9dae6...0ac

Skrevet

Ingen?

Du vet, på pakkeinnleggebe beskrives stort sett de samme symptomene, uansett medisin.

Og ja, jeg har lest, og ja, noen av symptomene stemmer.

Men det jeg lurer på er hvor mange som opplever dette når angsten slår inn. Hvor mye er hva, angst eller medisin?

Fordi det neppe finnes noen fasitsvar på det så er det kanskje vanskelig å dele erfaringer med andre...

Skrevet

Jeg jobber også tidvis veldig mye, har stort press og stress på jobben og sliter da veldig med søvn.

Tar ikke medisiner foreløpig, men opplever at situasjonen kan gi meg angst-liknende symptomer.

Det er ikke en bra situasjon, men på nåværende tidspunkt er det ikke et alternativ å bytte jobb.

Å bytte jobb er ikke et alternativ for meg heller nå. Dessuten så mener jeg at mye av det indre stresset skapes av meg selv, og jeg ville antakelig skapt det samme stresset i en annen jobb.

Men kjenner du igjen noen av symptomene jeg beskriver utover søvnmangel?

Takk for svar forresten😊

Skrevet

Ingen?

Du vet, på pakkeinnleggebe beskrives stort sett de samme symptomene, uansett medisin.

Og ja, jeg har lest, og ja, noen av symptomene stemmer.

Men det jeg lurer på er hvor mange som opplever dette når angsten slår inn. Hvor mye er hva, angst eller medisin?

Fordi det neppe finnes noen fasitsvar på det så er det kanskje vanskelig å dele erfaringer med andre...

Nei, jeg visste ikke det. Nummenhet er jo et vanlig symptom på angst. Jeg har det ikke selv, jeg har mer følelsen av å falle og svetter mye. Nummenhet og prikking får jeg hvis jeg sover for lite over tid. Eneste måten å vite sikkert er vel å slutte på quetapin?

Sorry om svaret mitt virka surt. Sovet litt lite idet siste :P

Skrevet

Å bytte jobb er ikke et alternativ for meg heller nå. Dessuten så mener jeg at mye av det indre stresset skapes av meg selv, og jeg ville antakelig skapt det samme stresset i en annen jobb.

Men kjenner du igjen noen av symptomene jeg beskriver utover søvnmangel?

Takk for svar forresten😊

Jeg har jobbet i mange år og vet at stresset skapes av jobben.

Mine symptomer er rastløshet i hele kroppen, klarer ikke sitte stille. Vanskelig å puste. Klump i brystet. Søvnløshet. Konsentrasjonsproblemer og irritasjon.

Det blir en selvforsterkende spiral.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...