Gå til innhold

Visste dere at folk flest er rasister?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du hadde sikkert sett på meg som en rasistisk bygdetulling om jeg hadde uttalt meg om flyktningekrisen, jeg synes det hele er meget så problematisk, og greier ikke gjøre meg opp en mening. All min fornuft sier hjelpe og ta i mot, men mitt hjerte sier STOP!

Kanskje du hadde endret mening om meg når du fant ut at min mann er svart, og barna våres like så? Kanskje ikke? Jeg er i alle fall ikke rasistisk når det kommer til hudfarge. Men er det å være rasistisk å ikke ønske mennesker velkommen, mennesker som er sosialiserte inn i et livssyn jeg avskyr? Som potensielt er skadd og som skal gå rundt som tikkende bomber i min hjembygda?

Når jeg går på min lokale frisør, hos en dame fra Balkan, hvit som meg sel, og det sitter en fyr der hele dagen, med gull lenke og rolex, vel da tenker jeg øst europeisk mafia, og en fin liten gesjeft til hvitvasking av illegale penger.

Ser jeg en mann med en kvinne med skaut over hodet, tenker jeg kvinnehater.

Anonymous poster hash: 24f1b...4df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rasisme er utgått på dato. Alle roper rasisme uansett hva.

Flyktningskrisen handler ikke om rasisme. Men bare fordi man er skeptisk til å knuse det europeiske samarbeidet er man mot å hjelpe og rasister.

Alle som sier vi er så privilegerte ville aldri i verden byttet plass med noen i fattig land. Vi kan bare være så heldige etc...men det har blitt jobbet for og. Vi kunne sløst bort hele oljeformuen slik mange andre nasjoner gjorde. "Dutch disease" osv.

Vi må hjelpe de i nød men det må skje internasjonalt. Vi i Norge med 5 mill kan ikke hjelpe alle.

Syns og det er litt betenksomt at mange flykter fra trygge steder. Hvorfor vil de ikke søke asyl i første land de kommer til slik som reglene er? Hvorfor krysser de grenser ulovlig...det er mye her som ikke helt stemmer. Men det betyr ikke at jeg ikke har empati og føler for de stakkars menneskene.

Men det går an å ha to tanker om hodet samtidig.

Tenker Midtøsten og Afrika er litt sånn som Europa var for mange hundre år siden. De trenger krig osv for å definere hvordan grenser blir, hvem som styrer osv. Husk vi har blodig historie selv...

Anonymous poster hash: eee5f...3f7

Skrevet

Jeg er oppriktig sjokkert.

Folk jeg har trodd var oppegående og normale viser seg å være helt psyko.

Denne flyktingkrisen begynner å tære på vennelista mi..

Er dette er bydgefenomen?

Anonymous poster hash: e4193...854

Jeg har etter å ha gitt advarsel slettet alle rasister, til og med slekt som er det, så jeg slipper det problemet ;).

At noen er uenige med meg om hva slags hjelp vi bør fokusere på og hvor mange vi kan hjelpe, det er noe annet, og greit.

Anonymous poster hash: a6cf4...11a

Skrevet

Du hadde sikkert sett på meg som en rasistisk bygdetulling om jeg hadde uttalt meg om flyktningekrisen, jeg synes det hele er meget så problematisk, og greier ikke gjøre meg opp en mening. All min fornuft sier hjelpe og ta i mot, men mitt hjerte sier STOP!

Kanskje du hadde endret mening om meg når du fant ut at min mann er svart, og barna våres like så? Kanskje ikke? Jeg er i alle fall ikke rasistisk når det kommer til hudfarge. Men er det å være rasistisk å ikke ønske mennesker velkommen, mennesker som er sosialiserte inn i et livssyn jeg avskyr? Som potensielt er skadd og som skal gå rundt som tikkende bomber i min hjembygda?

Når jeg går på min lokale frisør, hos en dame fra Balkan, hvit som meg sel, og det sitter en fyr der hele dagen, med gull lenke og rolex, vel da tenker jeg øst europeisk mafia, og en fin liten gesjeft til hvitvasking av illegale penger.

Ser jeg en mann med en kvinne med skaut over hodet, tenker jeg kvinnehater.

Anonymous poster hash: 24f1b...4df

Uansett hvor mørk din mann er, så er du likevel en fordomsfull rasist.

Anonymous poster hash: a6cf4...11a

Skrevet

Vennelista mi er heldigvis ganske intakt, men jeg er sjokkert og bekymret når jeg leser både her inne og kommentarfeltene til avisene.

At det finnes så mange ignorante, egoistiske, korttenkte og rett og slett dumme mennesker trodde jeg faktisk ikke. De holdningene til andre mennesker som kommer frem skremmer vettet av meg!

Det er mer skremmende med mennesker som deg som ikke klarer å se flere sider ved en sak. Hvilken rett har du til å kalle andre dumme og korttenkte? Hvor arrogant er ikke det å bare anta at sine egne holdninger er de eneste rette?

Anonymous poster hash: e26ef...27b

Veldig enig

Anonymous poster hash: 76352...7b1

Veldig enig, jeg også! Snakk om å rakke ned på andre.

Anonymous poster hash: 6473c...12b

Jepp, det koster meg lite å rakke ned på dem jeg nevnte.

Jeg respektere og aksepterer de som er uenige med meg når de kan diskutere saklig og holde seg til saken. Det er de med nisselua over øynene som skremmer meg.

Jeg kjenner jeg har svært liten respekt for dine evner til å diskutere. Så langt har du ikke gjort annet enn å rakke ned på andre.

Ok. Det lever jeg faktisk helt greit med.
Du burde kanskje forandre dine krav til debattanter, når du bryter dine egne regler på den måten.

Dobbeltmoral er svært lite kledelig.

Du er jo ikke ute etter å diskutere sak selv. Hva er poenget? Ms Marple kommer med et personlig synspunkt.

Og det er jo ingen tvil om at mange av rasistene som florerer i diverse fora nå om dagen ikke sto først i køa da intelligens ble utdelt, det beviser de jo gang på gang med usaklig svada og total mangel på kildekritikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...