Anonym bruker Skrevet 21. september 2015 #1 Skrevet 21. september 2015 Hvor stor må de være for å bruke det? Begynner og få plassproblem, et hakk til opp og stolen står i taket. Alternativet ser ut som sånn stolpute snart. Anonymous poster hash: 0ffec...9b6
Anonym bruker Skrevet 21. september 2015 #2 Skrevet 21. september 2015 Mine har brukt stolpute fra de var ca 4 år. Anonymous poster hash: ca2cd...e80
Tauriel Skrevet 21. september 2015 #3 Skrevet 21. september 2015 Har bare hørt at det ikke er ansett som trygt lengre, men h*n er 4 år, men utrolig lang for alderen
Anonym bruker Skrevet 21. september 2015 #4 Skrevet 21. september 2015 Fra Trygg Trafikk: Større barn 15 – 36 kg (vektklasse 3) Barn skal bruke beltestol eller pute til de er minst 135 cm høye. Når barna vokser ut av beltestolen, ofte ved 135 cm høyde, bør de gå over til bilpute frem til de blir 150 cm eller 36 kg. Både bilpute og sete må brukes sammen med bilens trepunktsbelte. Pass på at barnet ikke legger beltet under armen. Det kan føre til alvorlige indre skader ved en eventuell kollisjon. Det er også viktig at beltet ligger over hoftene, ikke magen, og strammes godt. http://www.tryggtrafikk.no/tema/sikring-av-barn-i-bil/ Anonymous poster hash: 7f40f...0b9
Anonym bruker Skrevet 21. september 2015 #5 Skrevet 21. september 2015 Det er vel fra 15 kilo. Vi gikk over da han var rett over 3 år. Da passerte han 18 kilo og vi måtte bytte sete. Han var stor og sterk i kroppen så ikke noe mer bakovervendt. Selene indikator brettet han ned også så det var ikke noe valg enn beltestol Anonymous poster hash: e6efc...c1f
Soleie m/3 gull :) Skrevet 21. september 2015 #6 Skrevet 21. september 2015 Mener du beltestol eller bare pute??
Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #7 Skrevet 22. september 2015 Mener du beltestol eller bare pute?? Er bare pute jeg tenker på. Har beltestol og ryggen står nesten i taket nå :/ Anonymous poster hash: 0ffec...9b6
Soleie m/3 gull :) Skrevet 22. september 2015 #8 Skrevet 22. september 2015 Ville aldri satt 4 åringen min på bare pute. Hvor høyt er egentlig barne ditt? Min sønn på snart 8 sitter i beltestol enda, og det gjør alle de andre i klassen hans også. Vi har vel ca 1hakk igjen å gå på, på nakkestøtten til stolen. Bare bilpute gir jo ingen beskyttelse til verken nakke eller sidene ved en eventuel kollisjon
Soleie m/3 gull :) Skrevet 22. september 2015 #9 Skrevet 22. september 2015 Da ville jeg faktisk sett etter ny bil , som er høyere opp til taket. Sikkerheten til barna mine kommer foran alt.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2015 #10 Skrevet 23. september 2015 Ville aldri satt 4 åringen min på bare pute. Hvor høyt er egentlig barne ditt? Min sønn på snart 8 sitter i beltestol enda, og det gjør alle de andre i klassen hans også. Vi har vel ca 1hakk igjen å gå på, på nakkestøtten til stolen. Bare bilpute gir jo ingen beskyttelse til verken nakke eller sidene ved en eventuel kollisjon Barnet er 115 cm, og det er litt lavt under tak i bilen (Stasjonsvogn) Anonymous poster hash: 0ffec...9b6
Anonym bruker Skrevet 23. september 2015 #11 Skrevet 23. september 2015 Da ville jeg faktisk sett etter ny bil , som er høyere opp til taket. Sikkerheten til barna mine kommer foran alt. Det er utelukket, har lån på denne bilen og har langt fra råd til å kjøpe ny nå... Anonymous poster hash: 0ffec...9b6
BøllefrøOgBolla Skrevet 23. september 2015 #12 Skrevet 23. september 2015 Hvis barnets beltestol når opp i taket må jo dere voksne sitte med nakken bøyd for å klare å sitte - ellers må noe være veldig feil med stolen deres... En vanlig forovervendt beltestol vil ikke være høyere enn til ett barn på 135cm, og like høy i selve setet som ei vanlig pute. Velg evt en cybex x2 fix, m fix eller q2 fix hvor dere etterhvert kan bruke bare puta uten ryggen! Det tryggeste for barnet ditt er helt klart å bruke det med rygg ei god stund til!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2015 #13 Skrevet 23. september 2015 Kan virkelig ikke skjønne at bilsete til en 4 åring på 115 cm går helt oppi taket. Ikke alle biler er like høye, men skal fortsatt være mulig for voksne høye folk å sitte i alle slags biler uten å bøye hode ned mot fanget. Det må jo være en helt unik bil som ikke finnes maken til det der da. Anonymous poster hash: 6cb8b...13c
Mamma til 2 søte Skrevet 23. september 2015 #14 Skrevet 23. september 2015 Kjøp nytt sete. Merkelig at bilen er SÅ lav at en vanlig voksen ikke kan sitte i bilens baksete...
Anonym bruker Skrevet 23. september 2015 #15 Skrevet 23. september 2015 Det er helt vanlig å sitte i beltestol til man minst er over 135 cm. Din fireåring er for liten til å sitte på bare pute. Her er det setet dere har som åpenbart er for stort for bilen, da må dere se erter et annet sete som passer bedre. Anonymous poster hash: a1695...89c
Anonym bruker Skrevet 23. september 2015 #16 Skrevet 23. september 2015 Bilen er ikke ekstremt lav, men stolen i seg selv står høyt for puten i beltestolen er litt "tykk".Ungen sitter og "ser ned" på voksne som sitter ved siden av. Vil jo ikke bytte til bilpute egentlig, men er redd jeg må etterhvert :/ Har sagt at det snart når i taket, ikke at det når taket. Er ca et hakk igjen (kanskje to hvis jeg presser det inn). Broren min er nært taket når han sitter bake. Anonymous poster hash: 0ffec...9b6
Anonym bruker Skrevet 23. september 2015 #17 Skrevet 23. september 2015 Noen anbefalinger på et billig lavt sete (har ekstremt dårlig råd for tiden og må spare opp for å kunne i det hele tatt ha råd til noe) Anonymous poster hash: 0ffec...9b6
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #18 Skrevet 6. oktober 2015 Noen anbefalinger på et billig lavt sete (har ekstremt dårlig råd for tiden og må spare opp for å kunne i det hele tatt ha råd til noe) Anonymous poster hash: 0ffec...9b6 Billige seter fins, ikke særlig bra - men bedre enn kun pute! Hvilket sete er det han har, Besafe? Sjekk f.eks. Britax Adventure og Maxi Cosi Rodi. Ligger vel på ca. 7-800 kr. Maxi Cosi Rodifix er en bedre stol, ganske lav i setet, men en del dyrere, rundt et par tusen. Ellers er det vel ofte tilbud her og der på nettbutikker og fysiske barneutsyrsforretninger - følg med. Men vær så snill, ikke kun pute til en på 4.... Hilsen bilstolselger. Anonymous poster hash: 892fe...578
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2015 #19 Skrevet 16. oktober 2015 Noen anbefalinger på et billig lavt sete (har ekstremt dårlig råd for tiden og må spare opp for å kunne i det hele tatt ha råd til noe) Anonymous poster hash: 0ffec...9b6 Billige seter fins, ikke særlig bra - men bedre enn kun pute! Hvilket sete er det han har, Besafe? Sjekk f.eks. Britax Adventure og Maxi Cosi Rodi. Ligger vel på ca. 7-800 kr. Maxi Cosi Rodifix er en bedre stol, ganske lav i setet, men en del dyrere, rundt et par tusen. Ellers er det vel ofte tilbud her og der på nettbutikker og fysiske barneutsyrsforretninger - følg med. Men vær så snill, ikke kun pute til en på 4.... Hilsen bilstolselger. Anonymous poster hash: 892fe...578 Har Cybex sete. Par tusen blir for mye for meg... men følger med. Inntil videre så sitter h*n i setet til det ikke går opp mer i ryggen, pute blir ikke brukt før jeg ikke har noe valg. Anonymous poster hash: 0ffec...9b6
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2015 #20 Skrevet 16. oktober 2015 Høres ekstremt rart ut! Hvilken stol er dette? Og hvilken bil? Min eldste gikk over til pute i vår, da var han nesten 7 år og over 140 cm, jeg syntes det var tidlig, men ingen av de 3 merkene av seter vi hadde passet han lenger, han er også veldig lang i overkroppen. Liker enda ikke at han sitter på pute, men jeg vet jo at det er vekt/lengde som gjelder og ikke pute. Lillebror på 126 cm sitter fortsatt kjempefint i setet i både den lille og den store bilen. Sjekk kjøp og salg sider på nett, mye rimelige seter der av gode merker. Det er snart jul, du kan jo ønske deg sete i julegave. Høres ut som du ønsker å sette han på pute. Alle kan få fatt i en ny beltestol selv om man har dårlig råd, du kan få en av meg. Anonymous poster hash: 9f78e...0a6
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2015 #21 Skrevet 16. oktober 2015 Høres ekstremt rart ut! Hvilken stol er dette? Og hvilken bil? Min eldste gikk over til pute i vår, da var han nesten 7 år og over 140 cm, jeg syntes det var tidlig, men ingen av de 3 merkene av seter vi hadde passet han lenger, han er også veldig lang i overkroppen. Liker enda ikke at han sitter på pute, men jeg vet jo at det er vekt/lengde som gjelder og ikke pute. Lillebror på 126 cm sitter fortsatt kjempefint i setet i både den lille og den store bilen. Sjekk kjøp og salg sider på nett, mye rimelige seter der av gode merker. Det er snart jul, du kan jo ønske deg sete i julegave. Høres ut som du ønsker å sette han på pute. Alle kan få fatt i en ny beltestol selv om man har dårlig råd, du kan få en av meg. Anonymous poster hash: 9f78e...0a6 volvo v40 og cybex sete. Har ikke lyst, men må jeg så må jeg. Men jeg vil jo sjekke andre muligheter først. Anonymous poster hash: 0ffec...9b6
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2015 #22 Skrevet 17. oktober 2015 4 åring på pute??? Herregud. Min 4 åring sitter enda bakovervendt. Anonymous poster hash: c7f1c...941
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå