Gå til innhold

Hva er dette??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i tre mnd med jevne mellomrom hatt hinsides smerter i ryggen og på høyre side under ribbeina.

I perioder så vondt hver gang jeg spiser og drikker at jeg heller unngår og spise.

De siste tre ukene har gått kontinuerlig på smertestillende.. Og siden lørdag har jeg ikke fått i meg mat uten store smerter.

Det er konstante murringer tross smertestillende og istad hadde jeg litt feber.

Jeg er bortreist til torsdag og skal humpe meg gjennom disse dagene før det blir lege når jeg kommer hjem.

Men hva kan være galt med meg?

I tillegg er jeg fra og til kvalm og slapp.

Anonymous poster hash: e90a3...e13

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gallestein? Kom deg til lege!

Anonymous poster hash: 99c60...1f3
Skrevet

Tenkte med en gang gallestein når du skrev vondt i rygg og høyre side ved ribben.. det er hinsides vondt og man klarer ikke ligge eller stå når man har anfallene.

Men mulig det er noe annet du har, men gallestein var det første som slo meg.

Anonymous poster hash: a5752...90f

Skrevet

Gallestein.

Det jeg syns er merkelig er at du har gått rundt i 3 mnd med hinsides smerter og knasket smertestillende (og knapt fått i deg mat) uten å gå til legen. Ikke rart mange sykdommer potensielt blir dødelig hvis folk har sånn terskel for å gå til legen (ikke at det er dødelig det du har altså).

God bedring!

Skrevet

Du bør IKKE vente til torsdag med å oppsøke lege når du nå i tillegg har fått feber og er kvalm og slapp.

I verste fall kan du være alvorlig syk.

Oppsøk lege nå!

Anonymous poster hash: 6cfee...0d7
Skrevet

Høres veldig ut som gallestein og du bør kontakte lege når du har feber da det kan utvikle seg til galleblærebetennelse om du har gallestein som blokkerer, for eks. Høres ut som det er tilfelle siden du har hatt smerter i såpass lang tid. Ta en tlf til legevakten i byen du er, der vil de nok ta crp og ultralyd av galleblære og gallegangen.

Anonymous poster hash: 9f589...b5b

Skrevet

Hva gjør legen med gallesteinen om det er det?

Huff har faktisk hatt vondt så lenge, men det har også vært en dag i ny og ne uten de aller verste smertene.

Men skal man ha vondt hver dag med gallestein?

Forsøkte å spise uten smertestillende istad og det kjennes ut som knivstikk og det murrer innvendig hele tiden...

Hvis jeg går til lege her, så får de vel ikke gjort noe uansett...

Skrevet

Dytt

Skrevet

Jeg hadde det samme i fjor og dro til slutt til legevakten. Hadde svært forhøyede lever og bukspyttkjertel verdier Pga gallestein som blokkerte og ble sendt rett til Ullevål for operasjon av galleblæren.

Skrevet

Jeg hadde det samme i fjor og dro til slutt til legevakten. Hadde svært forhøyede lever og bukspyttkjertel verdier Pga gallestein som blokkerte og ble sendt rett til Ullevål for operasjon av galleblæren.

Huff. Gikk det bra???

Måtte du operere med en gang? Lå du lenge på sykehus?

Huff, dette er ikke bra kjenner jeg😰 Hvordan dårlig følte du deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...