Gå til innhold

er du ateist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

tror du vi mennesker er mer enn kjøtt og blod? I så fall hva?

Anonymous poster hash: 18744...274
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ihvertfall ikke religiøs. Rent konkret er vi laget av kjøtt og blod ja. Jeg tror på å leve livet her og nå, gjøre det beste ut av det man har. Når man er dau er man dau.

Anonymous poster hash: c6d69...fea

Skrevet

Er ihvertfall ikke religiøs. Rent konkret er vi laget av kjøtt og blod ja. Jeg tror på å leve livet her og nå, gjøre det beste ut av det man har. Når man er dau er man dau.

Anonymous poster hash: c6d69...fea

Som jeg skulle sagt det sjæææl

Anonymous poster hash: bcbf6...b3f

Skrevet

Det er ikke så viktig om man er ateist eller ikke. Det viktige er at man prøver å være et godt menneske for sin egen del og dem rundt seg :)

Anonymous poster hash: c2bf3...e83

Skrevet

Nei, jeg er kristen.

Anonymous poster hash: 1a291...4c3

Skrevet

Jeg er ateist. :) Nei, jeg tror ikke vi mennesker er noe mer enn kjøtt, blod og elektriske impulser. Jeg mener at det å tro vi er noe "mer" er arrogant og tåpelig. Men samboeren min tror på spøkelser, så jeg holder stort sett tankene mine for meg selv ;)

Anonymous poster hash: 9183c...a34
Skrevet

Jeg er kristen :)

Anonymous poster hash: 3bb0d...122

Skrevet

Jeg tror det er mye mellom himmel og jord vi ikke helt er klar over. Tror litt at det finnes spøkelser.

Jeg er sldeles ikke kristen. Tror ikke på gud og jesus

Anonymous poster hash: 145fe...267

Skrevet

Jeg er kristen.

Anonymous poster hash: 6c2b3...577

Skrevet

Er kristen

Anonymous poster hash: 69e6a...eb2

Skrevet

Er agnostiker, men tror egentlig ikke på noe mer enn det jordiske livet.

Anonymous poster hash: 75b3f...306

Skrevet

Ja. Nei.

Anonymous poster hash: 4fbd9...827
Skrevet

Tror vi mennesker er veldig langt unna å forstå verden, men noen høyere skapelsesmakt synes jeg er svært ulogisk.

Tror liv oppstår ved tilfeldige sammentreff siden de nødvendige tilfeldigheter vil oppstå med jevne mellomrom når tiden er uendelig.

Anonymous poster hash: 38b2a...989

Skrevet

Ateist eller agnostiker. Jeg er ikke religiøs, men ser at det er noen ting i denne verden som lar seg forklare så enkelt, så jeg ser at vi mennesker har noe mer med oss enn vare kjøtt og blod😊

Anonymous poster hash: 6ff1a...848

Skrevet

Jeg er absolutt ateist 99% av tiden, den resterende prosenten flørter jeg med forsiktig agnostisisme :)

Anonymous poster hash: 5cf2e...b1d

Skrevet

Jeg er kristen og tror vi har en sjel som lever videre når kroppen dør. Jeg tror at bibelen forteller oss hvordan vi skal leve livet vårt for å få det godt etter vi er døde, og at vi gjennom bønn og vennskap med

Jesus kan få hjelp til å gå den smale sti (den som fører til himmelen).

Mange er ikke kristne fordi de kjenner noen som er kristne som ikke er noen gode eksempler, men det er da ikke de du skal se på. Det er Jesus vi skal se på og ha som eksempel til etterfølgelse. Han som tilga sine fiender og var god mot alle. Han som sa vi ikke skulle lyve, stjele, drepe, være sjalu, være utakknemlig, bitre.. Han som kan vise oss veien til tilgivelse, glede og fred, selvom livet byr på urettferdighet og vonde opplevelser. Han som kan gjøre oss mer og mer god.

Skrevet

Mange er ikke kristne fordi de kjenner noen som er kristne som ikke er noen gode eksempler, men det er da ikke de du skal se på. Det er Jesus vi skal se på og ha som eksempel til etterfølgelse. Han som tilga sine fiender og var god mot alle. Han som sa vi ikke skulle lyve, stjele, drepe, være sjalu, være utakknemlig, bitre.. Han som kan vise oss veien til tilgivelse, glede og fred, selvom livet byr på urettferdighet og vonde opplevelser. Han som kan gjøre oss mer og mer god.

...han som eksisterte i hovedsak for å få gjort noe med rotet til den ærgjerrige, arrogante og narsissistiske faren sin, liksom? Gudeduden som drepte småunger og slaktet familier om de ikke digget ham mer enn noe annet?

Treenigheten er i beste fall en spaltet personlighet.

Skrevet

Er  så langt fra ateist som det er mulig å komme ;) Var agnostiker i studietiden og føyde meg nok inn i skeptiker flokken for å bli godtatt av det vitenskapelige miljøet. Mine egne opplevelser ble dyttet lengst bak i bevisstheten. 

Nå har jeg kommet ut av skapet. Til både forundring og forargelse blant kollegaer og venner.

Et paradoks er at mine venner med doktorgrad  (fysikk, matematikk  og biologi) har stilt seg mest åpen for mitt livssyn, mens mine bachelorvenner er mest avvisende.  Det er nok tilfeldig, men like fullt litt festlig :D Særlig min matematikkvenn synes at dette er spennende og forsøker å finne koblinger til strengeteorien.

Skrevet

...han som eksisterte i hovedsak for å få gjort noe med rotet til den ærgjerrige, arrogante og narsissistiske faren sin, liksom? Gudeduden som drepte småunger og slaktet familier om de ikke digget ham mer enn noe annet?

Touche

Anonymous poster hash: 9183c...a34

Skrevet

Agnostiker. 

Jeg innser at jeg ikke vet, og at det godt kan finnes et eller annet der ute uten at vi er klar over det, men jeg tror ikke på det som står skrevet i flere tusen år gamle bøker skrevet av mennesker.

Utover det tror jeg på godhet og kjærlighet.

Skrevet

Altså, Gud har en enorm kjærlighet til menneskene. Samtidig har vi en fri vilje og velger selv om vi vil tjene Gud eller ikke.. Men tjener vi ikke Gud kan han heller ikke hjelpe oss..

Gud vil ikke ha syndere i himmelen. Derfor vil han at vi omvender oss og følger hans bud for oss (de Jesus kom med). Vi kan omvende oss så lenge vi lever. Velger vi istedet å gjøre Gud sorg får vi også Gud imot oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...