Anonym bruker Skrevet 21. september 2015 #1 Skrevet 21. september 2015 Har definitivt tatt høstens siste tur i marka og det er egentlig ganske trist... Det svermet av de helsikens krekene og vi måtte bare flykte hjem igjen. Plukket sikkert 50 stykker bare av meg selv. Selv etter vi hadde dusjet og gredd håret dukket de opp. Jeg og et av barna ble bitt flere steder og det klør skikkelig. Snart en uke siden vi ble bitt/stukket. Jeg har nok ikke fulgt helt med for jeg har aldri hørt om eller opplevd hjortelusene tidligere og vi går ofte i skauen. Trodde de bare angrep elgene og rådyrene som tusler rundt her. De er bare helt forferdelig ekle. Ligner edderkopper når de "klipper" vingene. Noe man kan smøre seg meg for å holde krekene unna? Dette er jo hundre ganger verre enn flått. Hjortelusen har jo vinger og er skikkelig aggressiv. Anonymous poster hash: ce8a5...4f9
Anonym bruker Skrevet 21. september 2015 #2 Skrevet 21. september 2015 eneste som hjelper er å gå med heldekkende klær, dvs mygghatt osv. Jeg holder meg unna skog og mark til frosten kommer og tar rotta på de svina.. Anonymous poster hash: b89a2...eb3
Anonym bruker Skrevet 21. september 2015 #3 Skrevet 21. september 2015 eneste som hjelper er å gå med heldekkende klær, dvs mygghatt osv. Jeg holder meg unna skog og mark til frosten kommer og tar rotta på de svina.. Anonymous poster hash: b89a2...eb3 Takk for svar Da blir det ingen flere turer før frosten kommer tror jeg. Vi gikk i heldekkende klær minus mygghatt. De kravlet inn i klærne våre og jeg hadde halve ryggen av jakken dekket i fluer. Vi gikk på en gammel traktorvei, tør ikke tenkte på hvor mange som hadde angrepet oss inni mørkeste skauen. Æsj altså. Må tydeligvis være et økende problem dette her. Har som sagt aldri opplevd disse insektene før. Anonymous poster hash: ce8a5...4f9
Anonym bruker Skrevet 21. september 2015 #4 Skrevet 21. september 2015 Dekk dere til. Og en slik myggjakke med netting hjelper http://www.biltema.no/no/Fritid/Fiske/Klar/Myggjakke-2000035989/ Anonymous poster hash: c8b3c...d1e
Anonym bruker Skrevet 21. september 2015 #5 Skrevet 21. september 2015 Urk.. Kjenner til det, bor i Marka (Oslo) og orker ikke heller å gå turer pga disse utyskene.. Anonymous poster hash: d5808...b8e
Anonym bruker Skrevet 21. september 2015 #6 Skrevet 21. september 2015 Heldigvis har jeg ikke fått noen på meg så langt i år (er i skauen et par timer hver dag). Er nok enkelte områder som er værre enn andre. Jeg har aldri blitt bitt av udyret, men jeg har slitt med å få dem ut av håret osv. Det er en møkkkaskapning! Ingen gode råd annet enn å dekke seg til. Jeg mener å ha registrert at enkelte farger er mer "populære" enn andre. Ser ut som om klare og lyse farger er mer "utsatt", men jeg har ikke egentlig peiling. Anonymous poster hash: 840ba...158
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå