Gå til innhold

Levering og henting i barnehagen. For mange timer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leverer 07.15 og henter 15.30. Er dette for mange timer? Ca en gang i uken leverer jeg 09.00 og pappaen henter 16.00, jobber turnus. Har henne hjemme når jeg har fri før og etter 3. Hver helg. Så den tråden med at det var synd på barna som ble levert i 7 tiden. Kan ikke forstå at så mange klarer å levere seint å hente tidlig.....?

Anonymous poster hash: 3eea4...a23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er det ikke.

Det er snakk om de ungene som er i bhg i 9 timer.

Skrevet

Her leverer vi ungene på barnehagen kl.07, og hentes ikke før kl.15.45-16. Vi begge har 100% stilling, så da må det bare bli sånn. Heldigvis stortrives våre å være på barnehagen, så vi har ingen dårlig samvittighet av den grunn :)

Anonymous poster hash: 5b2d8...2a5

Skrevet

Slapp av! De fleste unger trives i barnehagen, og de fleste jobber 8-16 med 30 +- reisetid til jobb. 
Det er kun på dib alle barnehagebarn blir levert 9 og hentet 15. Det er ikke normalen for de fleste. 
7.30 til 16.30 er nok normaltilstander for de aller fleste i 100% jobb. 

Anonymous poster hash: 472d9...55d
Skrevet

Slapp av! De fleste unger trives i barnehagen, og de fleste jobber 8-16 med 30 +- reisetid til jobb.

Det er kun på dib alle barnehagebarn blir levert 9 og hentet 15. Det er ikke normalen for de fleste.

7.30 til 16.30 er nok normaltilstander for de aller fleste i 100% jobb.

Anonymous poster hash: 472d9...55d

Enig. Grunnen til at på DIB ungene blir levert 10 og hentet 14 er fordi mange går hjemme, perm og I deltidsstillinger etc

De aller fleste barn har foreldre med normal arbeidstid.

Min er fra 7.45 til 16.00....sover fra 1.5-3 timer på dagen.

Anonymous poster hash: 0d172...9d1

Skrevet

Nei, det der er vel helt normal leverings- og hentetid! :) Klart man kan ha ungene i barnehagenkun i noen få timer per dag dersom man selv går NAV'er, snykter på velferds-samfunnet eller av andre mer legitime årsaker er hjemme (feks i permisjon, er arbeidssøkende etc), men normale familier er avhengig av to inntekter og er derfor helt avhengig av at man kan la barnet sitt være i barnehagen hele dagen. De fleste barn trives faktisk i barnehagen (tro det eller ei...)...

Anonymous poster hash: 70fbe...cd0
Skrevet

Her er barnet i bhg. fra mellom 07.00/07.20 og hentes ca. 16.00. Lange dager, men har ikke så mye valg og hun trives knallgodt i bhg!

Anonymous poster hash: b43f8...460
Skrevet

Det er ikke for mange timer om du ikke føler at det er for mange timer.

Anonymous poster hash: 69416...f4f

Skrevet

Barnehagen vi bruker ligger i nærheten av sykehuset, så her er det ganske vanlig at barna ikke har "fulle" dager. Det er mange turnusforeldre. De blir levert sent fordi mamma skal på senvakt, eller de blir hentet tidlig fordi pappa bare sov til klokken halv tre etter nattevakt, de er i barnehagen bare i kjernetiden fra 10-14 så mamma fikk trent og handlet på fridagen sin før helg osv.

Mine barn har ganske korte dager fordi både jeg og mannen har flexitid, mannen som er en skikkelig morgenfugl er gjerne på jobb til klokka 7 og reiser derfra igjen klokken 15, med et kvarters reisevei blir barna da hentet 15.15.

Jeg jobber gjerne fra 9 til 16 også jobber jeg ekstra lenge en dag i uken for å ta inn de timene jeg mangler.

Barna er da i barnehagen fra 8.30 til 15.15 og det er helt greit.

Men jeg skjønner jo godt at ikke alle har mulighet til å gjøre det sånn, de som har en åtte til fire-jobb må nødvendigvis ha barna i barnehagen fra 7.30 til 16.30, sånn er det bare.

Anonymous poster hash: bcaae...eb4
Skrevet

Mine blir levert 8.15 og hentet 16.15 de fleste dager. 1 og 6 år

Anonymous poster hash: 3f7ef...b2f

Skrevet

Mine blir levert 8.15 og hentet 16.15 de fleste dager. 1 og 6 år

Hadde ikke mannen hatt fleksitid måtte de ha vært i bhg og SFO fra kl 7 :-)

Skrevet

Jeg respekterer at folk må jobbe fulle stillinger og at barna dermed må gå fulle dager.

Men jeg ønsker ikke det selv, er for tiden i permisjon og gutten er i barnehagen fra 10:00 til 14:30. Når jeg er ferdig i permisjon skal jeg jobbe natt og litt redusert for å kunne ha rolige morninger og hente tidlig.

Jeg vil ha så mye som mulig tid med barna når de er små, får aldri den tiden igjen:-)

Anonymous poster hash: e4954...2e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...