MTF Skrevet 21. september 2015 #1 Skrevet 21. september 2015 Har en iPhone 5 som er et par år gammen (to og et halvt snart) som i det siste har begynt å sluke batteri. Er det et sted på innstillinger eller noe jeg kan se/justere noe ift batteribruk eller er det bare å innse at jeg snart må ha ny mobil...?
Miss Chocolate Skrevet 21. september 2015 #2 Skrevet 21. september 2015 Skru ned alle programmer du ikke bruker. Noen programmer, som snapchat, sluker batteri bare det ligger nede, uten at du har avsluttet det helt. Skru av Bluetooth
MTF Skrevet 21. september 2015 Forfatter #3 Skrevet 21. september 2015 Skru ned alle programmer du ikke bruker. Noen programmer, som snapchat, sluker batteri bare det ligger nede, uten at du har avsluttet det helt. Skru av Bluetooth Hva mener du med "skru ned"?...jepp, er litt grønn på dette jeg Merker typisk at når jeg bruker snapchat så går batteriet fortere unna enn ellers. Avslutter man ikke snapchat om man går ut av det altså?
the amazing spidermamma Skrevet 21. september 2015 #4 Skrevet 21. september 2015 Hvis du dobbeltklikker på knappen nederst, kommer alle programmene som er i bruk opp. Så må du trykke på de du vil lukke ved å holde fingeren på ikonet til den begynner å 'skjelve'. Da kan du krysse det vekk.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2015 #5 Skrevet 21. september 2015 Nei, du må avslutte programmet helt. Dobbelklikk på hjemknappen, og skyv sidene opp og "kast" de på en måte. Ble det forståelig? Anonymous poster hash: 490e6...92b
the amazing spidermamma Skrevet 21. september 2015 #6 Skrevet 21. september 2015 Nei, du må avslutte programmet helt. Dobbelklikk på hjemknappen, og skyv sidene opp og "kast" de på en måte. Ble det forståelig? Anonymous poster hash: 490e6...92b Ja, dette er sikkert mer riktig. Lenge siden jeg hadde iPhone :-)
Anonym bruker Skrevet 21. september 2015 #7 Skrevet 21. september 2015 Det er greit å avslutte programmet helt for å prøve, men til normalt bruk så skal du bare la programmene ligge. Programmet bruker mer batteri på å starte opp en om det bare ligge inaktivt. Dette med å avslutte alle programmer er noe gammelt som henger igjen. Det er slutt på den tiden. Men som et forsøk for å se om noen programmer har hengt seg opp så kan det være greit. Til normalt bruk lar du programmene leve sin egen verden. Operativsystemet håndterer dette smartere en deg. Anonymous poster hash: 15807...546
MTF Skrevet 21. september 2015 Forfatter #8 Skrevet 21. september 2015 Takk for svar Jeg får prøve meg litt frem og se om dette kan ha noe for seg
klg,2 boys now:) Skrevet 21. september 2015 #9 Skrevet 21. september 2015 Skru ned lyset på skjermen sparer utrolig mye strøm på det👍
Øyne som ser!! Skrevet 21. september 2015 #10 Skrevet 21. september 2015 Batteriet er sikkert ødelagt. To og etg halvt år er ganske gammelt batteri. Bytt det då virker nok tlf fint igjen.
MTF Skrevet 21. september 2015 Forfatter #11 Skrevet 21. september 2015 Batteriet er sikkert ødelagt. To og etg halvt år er ganske gammelt batteri. Bytt det då virker nok tlf fint igjen. Er det bare å gå til en Apple-forhandler å bytte? Hva koser noe sånt da? (sånn ca) Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 21. september 2015 #12 Skrevet 21. september 2015 Oppdater til det nyeste OS (iOS 9) i innstillingene. Etter at du har oppdatert og telefonen er startet på nytt kan du gå inn på innstillinger - batteri og aktivere spareblussmodus. Det er også lurt å skru av Bluetooth når du ikke bruker det, dempe skjermbelysningen Anonymous poster hash: ef22f...6e7
Helene Harepus Skrevet 21. september 2015 #13 Skrevet 21. september 2015 Gå inn på Innstillinger > generelt > bakgrunnsoppdateringer og slå disse av. Det kan hjelpe i hvertfall noe!
Anonym bruker Skrevet 21. september 2015 #14 Skrevet 21. september 2015 Hvis du dobbeltklikker på knappen nederst, kommer alle programmene som er i bruk opp. Så må du trykke på de du vil lukke ved å holde fingeren på ikonet til den begynner å 'skjelve'. Da kan du krysse det vekk. Men sletter du ikke appene da? Sånn er det ihvertfall på min iPhone, men det er 4'ern da.. Jeg dobbeltklikker på den runde knappen, setter fingeren på valgt bilde og sveiper fingeren oppover. Da forsvinner det, men sletter ikke appen.. Facebookappen og stedfinneren er batterislukere hos meg... Anonymous poster hash: ec191...76a
Anonym bruker Skrevet 21. september 2015 #15 Skrevet 21. september 2015 Jeg har samme problem, min er litt over to år gammel. Har bestilt meg nytt batteri og skal få en bekjent til å skifte. En viss risiko for at det skal gå galt, men tenker at det er verd et forsøk før jeg evt kjøper ny. Er mange som gjør dette privat og det er mye billigere enn å få det fikset hos forhandler. Anonymous poster hash: e9936...15a
hol(L)y COW Skrevet 21. september 2015 #16 Skrevet 21. september 2015 iPhone 5 med et visst serienr får man byttet batteri på gratis. Det er en feil på noen telefoner. Jeg har nettopp gjort det! Sjekk på Apple sine sider/Google det!
hol(L)y COW Skrevet 21. september 2015 #17 Skrevet 21. september 2015 https://www.apple.com/no/support/iphone5-battery/ Sjekk her!
MTF Skrevet 22. september 2015 Forfatter #18 Skrevet 22. september 2015 https://www.apple.com/no/support/iphone5-battery/ Sjekk her! Takk! Det skal jeg gjøre
MTF Skrevet 22. september 2015 Forfatter #19 Skrevet 22. september 2015 https://www.apple.com/no/support/iphone5-battery/ Sjekk her! Takk! Det skal jeg gjøre Nope, ikke en av de berørte står det. Trodde vel heller ikke det i og med at den har fungert greit tidligere. Får prøve å oppdatere til iOS9 og slå på spareblussen
Aleeeeex89 Skrevet 19. august 2016 #20 Skrevet 19. august 2016 Hei! Du kan bytte batteriet i den, tror batteriet ditt kanskje har hatt sin levetid. Hvis alt i telefonen fungerer er det jo penger spart. Hvis du allerede har fått deg telefon, kan du bytte batteriet i den og selge den Får fremdeles mye for brukte iPhone 5 på Finn.no Her er en tekstguide som viser deg hvordan du gjør det: http://www.smartegadgets.no/blog/guide-bytte-batteri-iphone-5 Her er også en film:
MTF Skrevet 23. august 2016 Forfatter #21 Skrevet 23. august 2016 Hei! Du kan bytte batteriet i den, tror batteriet ditt kanskje har hatt sin levetid. Hvis alt i telefonen fungerer er det jo penger spart. Hvis du allerede har fått deg telefon, kan du bytte batteriet i den og selge den Får fremdeles mye for brukte iPhone 5 på Finn.no Her er en tekstguide som viser deg hvordan du gjør det: http://www.smartegadgets.no/blog/guide-bytte-batteri-iphone-5 Her er også en film: Takk Batteri er byttet og min datter har overtatt mobilen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå