Anonym bruker Skrevet 21. september 2015 #1 Skrevet 21. september 2015 Når jeg tenker på at jeg er "fanget" med barn de neste 18+ årene føler jeg meg nesten kvalt. Hvordan skal jeg få plass til MEG? Om noen forstår. Disse tankene kommer kanskje 1-2 ganger i året. Jeg aner ikke hvordan det er å være mamma til eldre barn, men det føles så kvelende de to gangene i året.. Og det er så deprimerende. Hjernen fokuserer av seg selv på alt det negative, og føler meg dårlig av det. Resten av året tenker jeg heldigvis ikke sånn. Det har ikke noe med barna å gjøre, mer tanken på å ha barn og ofre seg selv 100%. Når jeg tenker disse tankene, tenker jeg egentlig mer på en fantasifigur som har fiktive barn, dvs jeg tror egentlig det bare er en angstfantasi, men er jeg alene om å ha det sånn? Anonymous poster hash: 785cf...b94
Anonym bruker Skrevet 21. september 2015 #2 Skrevet 21. september 2015 Når jeg tenker på at jeg er "fanget" med barn de neste 18+ årene føler jeg meg nesten kvalt. Hvordan skal jeg få plass til MEG? Om noen forstår. Disse tankene kommer kanskje 1-2 ganger i året. Jeg aner ikke hvordan det er å være mamma til eldre barn, men det føles så kvelende de to gangene i året.. Og det er så deprimerende. Hjernen fokuserer av seg selv på alt det negative, og føler meg dårlig av det. Resten av året tenker jeg heldigvis ikke sånn. Det har ikke noe med barna å gjøre, mer tanken på å ha barn og ofre seg selv 100%. Når jeg tenker disse tankene, tenker jeg egentlig mer på en fantasifigur som har fiktive barn, dvs jeg tror egentlig det bare er en angstfantasi, men er jeg alene om å ha det sånn? Anonymous poster hash: 785cf...b94 Akkurat i det jeg innså at jeg var gravid, fikk jeg sånne tanker. Hver gang! Anonymous poster hash: 5e5ba...df8
Anonym bruker Skrevet 21. september 2015 #3 Skrevet 21. september 2015 For det første må du ikke ofre deg selv 100%. Hvis du gjør det må du ordne deg avlastning før du tørner helt. Alle trenger litt alenetid og å få være egoist innimellom. Anonymous poster hash: b9594...18f
Anonym bruker Skrevet 21. september 2015 #4 Skrevet 21. september 2015 Når jeg tenker på at jeg er "fanget" med barn de neste 18+ årene føler jeg meg nesten kvalt. Hvordan skal jeg få plass til MEG? Om noen forstår. Disse tankene kommer kanskje 1-2 ganger i året. Jeg aner ikke hvordan det er å være mamma til eldre barn, men det føles så kvelende de to gangene i året.. Og det er så deprimerende. Hjernen fokuserer av seg selv på alt det negative, og føler meg dårlig av det. Resten av året tenker jeg heldigvis ikke sånn. Det har ikke noe med barna å gjøre, mer tanken på å ha barn og ofre seg selv 100%. Når jeg tenker disse tankene, tenker jeg egentlig mer på en fantasifigur som har fiktive barn, dvs jeg tror egentlig det bare er en angstfantasi, men er jeg alene om å ha det sånn? Anonymous poster hash: 785cf...b94 Akkurat i det jeg innså at jeg var gravid, fikk jeg sånne tanker. Hver gang!Anonymous poster hash: 5e5ba...df8 Ja, det har jeg også opplevd. Kanskje det bedrer seg? Anonymous poster hash: 785cf...b94
Anonym bruker Skrevet 21. september 2015 #5 Skrevet 21. september 2015 For det første må du ikke ofre deg selv 100%. Hvis du gjør det må du ordne deg avlastning før du tørner helt. Alle trenger litt alenetid og å få være egoist innimellom.Anonymous poster hash: b9594...18f Ja, det er sant, men vil ikke være til bry. Kanskje det er lettere når barna er eldre. Eldste er 2,5 Anonymous poster hash: 785cf...b94
Anonym bruker Skrevet 21. september 2015 #6 Skrevet 21. september 2015 Du er jo ikke nødt til å ofre deg selv fullstendig. Men ting blir mye enklere når barna blir eldre og mer selvregulerende. Mine er nå 9, 11 og 17 og jeg har mye fritid dersom jeg vil. De trenger hjelp til lekser og kjøres til ting, men ellers veldig selvstendige. De er mye ute med venner, går til fritidsaktiviteter på egenhånd, dusjer selv, smører matpakke osv. Nå har jeg anledning til å trene det jeg vil, handle når jeg vil osv. Det blir bedre! Anonymous poster hash: 085b4...eb3
Anonym bruker Skrevet 21. september 2015 #7 Skrevet 21. september 2015 Du er jo ikke nødt til å ofre deg selv fullstendig. Men ting blir mye enklere når barna blir eldre og mer selvregulerende. Mine er nå 9, 11 og 17 og jeg har mye fritid dersom jeg vil. De trenger hjelp til lekser og kjøres til ting, men ellers veldig selvstendige. De er mye ute med venner, går til fritidsaktiviteter på egenhånd, dusjer selv, smører matpakke osv. Nå har jeg anledning til å trene det jeg vil, handle når jeg vil osv. Det blir bedre! Anonymous poster hash: 085b4...eb3 Takk det hjelper. Jeg har nok sett for mye av hva som har skjedd med egne og andres foreldre i oppveksten, de forsvinner liksom en stund. Anonymous poster hash: 785cf...b94
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå