Anonym bruker Skrevet 21. september 2015 #1 Skrevet 21. september 2015 I dag reiser min stesønn på klassetur til fjellet,de skal sove i telt. Min datter var på samme tur for 3 år siden,så jeg vet at det blir ganske så kaldt om nettene. Mannen min og moren hans har aldri passet på at han har klær nok,når han er her er det jeg som sørger for den biten,og før noen hugger hodet av meg for det,gjør jeg det fordi jeg ikke har samvittighet til å kun sørge for mine egne. Når gutten kommer hit fra mor er han så dårlig kledd tross f.eks 20 minus. Gutten er 15 nå og burde begynne å ta litt ansvar selv nå,men dessverre gjør han ikke det. I går spurte jeg han om han hadde pakket,og han svarte at han hadde pakket et par jeans,t-skjorte og genser ???? Jeg sa at det ikke holdt og etterspurte utstyrsliste,sa han måtte ha med ullundertøy,vindbukse,dunjakke,lue osv. Da ble han dritsur og sa jeg ikke hadde noe med hva han gjorde,han skulle ordne seg selv. Så nå er mitt spm,skal jeg la han ta ansvar selv ? Skal jeg la han være der å fryse hvis jeg ser at egnet fjelltøy ligger igjen her? Det frister litt å la han ta konsekvensene,men samtidig er det fælt å la han fryse. Anonymous poster hash: 91e68...567
Anonym bruker Skrevet 21. september 2015 #2 Skrevet 21. september 2015 Når han er 15 år har han vel tlf med seg og kan ringe faren eller moren om han trenger noe og en av de kan kjøre det til han. Forstår du føler på dette, men en gang må du la han og de ta ansvaret. Anonymous poster hash: 49c3e...783
BøllefrøOgBolla Skrevet 21. september 2015 #3 Skrevet 21. september 2015 Send med han det han trenger, så får han bli så sur han vil! Fint at du passer på han❤️ Skjønner det frister å la han se konsekvensene av å ikke høre, men han kjenner nok på det likevel når han drar lua over ørene at det var godt dere tvingte han ❤️ Be far delta litt og, tross alt hans sønn, som atpå til egentlig er "stor" og bør ta litt mer ansvar selv...
Anonym bruker Skrevet 21. september 2015 #4 Skrevet 21. september 2015 Neeh, la han dra! Anonymous poster hash: d78b2...35e
Anonym bruker Skrevet 21. september 2015 #5 Skrevet 21. september 2015 Be faren engasjere seg. Hans ansvar at sønnen har med det han trenger. Jeg hadde aldri godtatt at min 15 åring dro på fjellet uten varme nok klær og riktig utstyr, uansett hva ungdommen selv sa. Anonymous poster hash: f8ffb...973
*Miss Marple* Skrevet 21. september 2015 #6 Skrevet 21. september 2015 Jeg hadde ikke hatt hjerte til å sende noen 15 åring på tur uten skikkelige klær. Det er i tillegg mye mulig at hans manglende utstyr vil bli til hinder for resten av gruppen også da han ikke kan legge ut på tur i jeans og tshirt. Konsekvens av egne handlinger kan han lære på en annen måte 😊
Anonym bruker Skrevet 21. september 2015 #7 Skrevet 21. september 2015 Jeg hadde ikke hatt hjerte til å sende noen 15 åring på tur uten skikkelige klær. Det er i tillegg mye mulig at hans manglende utstyr vil bli til hinder for resten av gruppen også da han ikke kan legge ut på tur i jeans og tshirt. Konsekvens av egne handlinger kan han lære på en annen måte 😊 Enig. Dette tyder på dårlig opplæring om bekledning i oppveksten. Stakkars gutt. Send med han varme klær. Anonymous poster hash: eec82...3bc
Anonym bruker Skrevet 21. september 2015 #8 Skrevet 21. september 2015 Send med varme klær og rett utstyr. En 15 åring som antagelig ikke er vant med fjelltur, eller å være ute, vet ikke hvor kaldt det er på fjellet. Om foreldrene ikke passer på, så er det flott st stemor gjør det. Han kommer til å takke deg når han blir voksen! Jeg må enda mase på mannen og puttet stadig i en ekstra lue og votter når han skal ut på vinteren. Han lærer aldri, men er flink til å takke! Jeg ville aldri hatt samvittighet til at et barn/ungdom reiste på fjelltur og jeg vet st han kommer til å fryse. Hva om noe uforutsett skjer, de går seg vill, havner ut i skikkelig ruskevær og han fryser i utgangspunktetpga dårlige klær. Men i det daglige, hjemme, da kan han lære å ta konsekvenser av å ha på for lite klær ute, glemme gymbag osv. Anonymous poster hash: 76309...e0b
Anonym bruker Skrevet 21. september 2015 #9 Skrevet 21. september 2015 Ungdom blir sure på foreldre (steforeldre er vel ikke noe unntak). Men det du gjør viser bare at du bryr deg. Si til ham at du vil bare han skal ha det bra, og at du vil bekymre deg for at han ikke skal ha det bra dersom han ikke har med seg skikkelig utstyr. Legg frem det du mener han trenger å ha med, og si han kan ta dette med hvis han vil. Hvis han fortsatt nekter, så respekterer du det. Anonymous poster hash: f7dbc...438
It's all about me Skrevet 21. september 2015 #10 Skrevet 21. september 2015 Jeg vokste opp på samme måte i forhold til klær som stesønnen din. Om foreldrene ikke viste hvordan men kledde seg etter vær og vind, eller om de ikke gadd vet jeg ikke. Jeg hadde uansett aldri ull eller gode isolerende yttertøy. Om høsten og vinteren frøs jeg og trodde det var slik det skulle være. Først andre vinteren til mitt første barn oppdaget jeg ull og gode dresser. Jeg hadde til og med en arvet voksipose med dun som jeg ikke brukte fordi jeg ikke viste hva dun var godt for. Skulle ønske noen hadde brydd seg og vist meg tidligere. At noen hadde lagt fra godt tøy på vinteren og vindbukse til turdager. For jeg trodde det ikke var mulig å kle bort kulda. Jeg hadde sendt med stesønnen ekstra klær. Hadde ikke hatt samvittighet til noe annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå