Gå til innhold

Bidrag - skjønner ikke helt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor skal jeg sende inn inntektsopplysninger pga NAV skal regne ut bidraget på nytt ? 

De ber om både selvangivelse og de siste 3 lønnslippene. Trodde NAV tok kontakt med arbeidsgiver 

for lønns informasjon ? Hvorfor i alle dager skal de ha selvangivelse ? 

Anonymous poster hash: 04bfc...530
Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Hvorfor skal jeg sende inn inntektsopplysninger pga NAV skal regne ut bidraget på nytt ?

De ber om både selvangivelse og de siste 3 lønnslippene. Trodde NAV tok kontakt med arbeidsgiver

for lønns informasjon ? Hvorfor i alle dager skal de ha selvangivelse ?

Fordi de er totalt tette i potta og har kasta bort dokumentene fra tidligere. Eller fordi bidragspliktige har bedt om ny utregning/har endret inntekt.

Skrevet

Lønn kan jo ha forandret seg. De ønsker å se ligningen i tillegg til lønnsslipper slik at de kan regne ut så nøyaktig som mulig.

Anonymous poster hash: 44166...e07

Skrevet

Ja men får de ikke inntekts opplysninger direkte fra arbeidsgiveren ? Hvorfor trenger de noe fra meg ?

Frister ikke å lete ;)

Skrevet

Ja men får de ikke inntekts opplysninger direkte fra arbeidsgiveren ? Hvorfor trenger de noe fra meg ?

Frister ikke å lete ;)

Arbeidsgiver sender ikke ut dette. Hvorfor skulle de innhente fra arbeidsgiver? De har ikke ansvaret der. Hvis du skulle søkt andre ytelser hos nav så måtte du jo selv kommet med dokumentasjonen.

Denne gangen er det ikke du som vurderer på nytt men litt usikker på om arbeidsgiver bare kan gi fra seg det. Selvangivelsen har de tilgang til men de ønsker vel litt velvilje fra partene sin side.

Anonymous poster hash: 44166...e07

Skrevet

Frister ikke å lete ;)

Nei, det får de ikke.

Anonymous poster hash: 35fe3...65a

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Du må sende inn alt selv ja.

Jeg må sende inn alt hver 3.mnd når jeg søker om sættilskudd. Det syns jeg et håpløst.

Skrevet

Arbeidsgiver har da ingenting med bidragssaken din å gjøre. Du skal være glad for at vi har et personvern du. Det tar 2 minutter å fikse det de trenger...

Anonymous poster hash: 01e00...30b

Skrevet

Om du jobber kommunalt så kan de hente inn inntekt det gjorde de med meg da jeg søkte dagpenger en tid tilbake, selvangivelsen er for og se hvor mye du har I lån og formue samt inntekt.

Skrevet

NAV innhenter opplysninger fra arbeidsgiver om du ikke sender dette selv, men det er meningen at du skal sende dette selv. I vår bidragssak står det at far har ignorert alle forsøk på å få inntektsopplysninger og at de derfor har måtte innhente dette hos arbeidsgiver. Jeg regner med at arbeidsgivere også vet at om de må sende inn disse opplysningene så har ikke du klart å svare på henvendelsene du har mottatt av NAV.

Anonymous poster hash: 421be...8f2

Skrevet

Virkelig, hi? Nei, hvorfor skal du være nødt å løfte en finger?

Trolleri trolleraaa!

Anonymous poster hash: 3dfa8...5c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...