Gå til innhold

Ringe barnevern?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget nettopp at naboen i leiligheten under oss dro pynta ut mens barna(tvillinger på 8 år) er igjen alene. De fikk beskjed om å låse døra og å legge seg. Bør jeg varsle barnevernet om dette? Jeg synes de er alt for unge til å være alene hjemme etter leggetid. Jeg har lenge reagert på hvor kald, kjeftete og sur hun er mot barna, og noe sier meg at det ikke er helt bra.

Anonymous poster hash: 621d0...d35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du heller skal spørre henne først jeg. 
Virker som det er et litt drastisk tiltak å ringe barnevern når ikke du vet stort mer enn det du vet.
Det kan jo hende det var noen der inne som var barnevakt? Ev. at hun bare skulle en kjapp tur ut å hente noen eller noe.

Anonymous poster hash: 3e246...171
Skrevet

Det er kanskje litt drastisk ja.. Jeg vet at de er alene for det er bekkmørkt i leiligheten. Hun har ikke kommet hjem enda, og hun var pyntet så det var helt tydelig at hun skulle noe. Hi

Skrevet

Kanskje du skal ta en telefon...jeg blei veldig usikker selv faktisk. Kanskje satse på at det går greit i kveld å prøve å få snakket med moren en av de nærmeste dagene? Går jo an å fortelle om bekymringen din, så får du hørt hennes versjon. Hvis den viser seg å være bekymringsverdig får du ta det derifra å melde i fra? Jeg er helt enig med deg altså, åtteåringer har ingenting aleine hjemme på natta å gjøre. 

Anonymous poster hash: 3e246...171
Skrevet

irriterende med snokende naboer! du kjenner ikke fakta, snakk heller med mor og spørr rett ut hvis du lurer

Anonymous poster hash: 4f6b6...7ec
Skrevet

Takk for gode svar! Irriterende med snokede naboer? Vel, barns sikkerhet før alt, så får jeg heller være hun snokete naboen! Hi

Skrevet

hadde ringt . heller at de sjekker og alt er bra en at de ikke sjekker og det skjer no med dem (brann, får no varmt over seg osv )  

8 åringer r for  små til å være alene på kveld /natt  tenk om det skjer no 

Anonymous poster hash: 9ab46...e09
Skrevet

Ville ringt barnevernsvakt/politiet med en gang,så de kan rykke ut nå. Hva hvis det oppstår brann ? 8 åringer skal ikke være alene hjemme.

Anonymous poster hash: a12ef...888

Skrevet

Meld i fra! Det er stor underrapportering til barnevernet. Åtteåringer skal IKKE være alene om kvelden og det med skriking og kjefting høres heller ikke bra ut.

Anonymous poster hash: 244b2...901

Skrevet

Om hun har dratt på fest og latt barna være alene hjemme så er det omsorgssvikt. Ring politiet nå!

Anonymous poster hash: b6159...e22

Skrevet

Jeg ville ringt alarmtelefonen eller lokal barnevernvakt, og bedt dem sjekke,- og kontakte mor!

Anonymous poster hash: b612d...d05

Skrevet

Du trenger ikke kontakte mor, hva om hun bare passer ekstra godt på å snike seg ut neste gang de skal være alene?

Om hun ikke er kommet hjem no, ringer du barnevernet.

Anonymous poster hash: 8771d...87b

Skrevet

Ja, du skal ta en telefon til barnevernvakten.

Du kan også ta en tur ned, ringe på og om de åpner høre med barna hvordan de har det.

Anonymous poster hash: 2888a...d3b
Skrevet

Ja. Du ringer politi, så tar de kontakt med barnevernsvakten.

Åtteåringer har ingenting hjemme alene å gjøre, mora kan ikke være helt god. Hun bør ikke ha ansvar for barn hvis dette er prioriteringen.

Anonymous poster hash: e9a62...760

Skrevet

Ringte du?

Anonymous poster hash: b9233...8fc

Skrevet

Håper du ringte barnevernvakten, Hi! Hvordan går det?

Anonymous poster hash: b22d0...6af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...